Doorgaan naar hoofdcontent

Posts

Er worden posts getoond met het label BKR

Tussen wal en schip

Vorige week vrijdag hadden manlief en ik een goed gesprek. Over wonen en onze wensen daarin. Vrijstaand is en blijft de wens. Met rust, ruimte, weinig tot geen kluswerk, lekkere tuin en toch redelijk in de buurt van de 'bewoonde' wereld. Alleen in combi met ons 'huisbudget' niet echt heel realistisch. Dus bedachten we hoe het zou zijn als we zouden kiezen voor de tussenoplossing. Wel een ruim huis, lekkere tuin, school en andere activiteiten op fietsafstand voor onze dochter. Trein en bus in de buurt voor haar vervolgonderwijs vanaf volgend jaar september. Een betaalbare woning, zodat we nu niet echt veel extra kosten zouden hebben. Toen 'deed ik nog één rondje Funda'. Ik vond werkelijk een supergaaf hoekhuis. 3 slaapkamers, zolder, nette badkamer, uitbouw bij de kamer aan, een tuin zoals we graag willen en een leuke keuken. Zo aan de foto's te zien keurig onderhouden. Op wat schilder- en behangwerk na aan de binnenkant qua kleur, helemaal 'ons ding...

Beslissingen nemen

Wat fijn, de nieuwe BKR overzichten zijn binnen. Op een 'aflopend' krediet, welke per 28 mei van dit jaar ook van het overzicht zal verdwijnen staat er helemaal niets meer. Zelfde bij manlief, ook nog een ding, zonder enge A-tjes. Om eerlijk te zijn, had ik verwacht iets 'euforischer' te zijn. Het is niet dat ik het heel normaal vind ofzo, we zijn uiteraard erg blij. Alleen niet zo enthousiast als ik dacht dat we zouden zijn vanwege de mogelijkheden qua huis kopen etc. Voor de aanvraag van de creditcard kregen we bericht. Het is alleen mogelijk wanneer we alle gegevens van beide partijen qua inkomen meerekenen. Spontaan had ik er geen zin meer in, zo'n aanvraag. Afgelopen 5 jaar ging het ook prima met onze prepaid kaart.  Volgende week begin ik met een nieuwe full-time baan. Daarmee word ik waarschijnlijk ook 'kostwinner' (jaja, man is werkzoekende -klinkt al beter dan werkloze, of niet). Onze huidige auto is een aardige benzineslurper. Dus vorige ...

BKR vrij

Afgelopen maandag was het zover....  Na 5 (vijf!!!) jaar wachten, eindelijk een 'schone' BKR. Voor de gelukkige mensen die geen idee hebben, de afkorting staat voor Bureau Krediet Registratie. Onze overzichten werden gesierd door A-tjes van Achterstand. Met verschillende cijfers. A2 deed ons denken aan een Audi. A3 als goed papier formaat. Vlak voor sluitingstijd waren we bij de bank. Twee overzichten aangevraagd. En nu nog even geduld hebben om het ECHT zwart op wit te zien. Eindelijk de mogelijkheid voor een ander huis. Kopen of huren, daar plussen en minnen we nog even over.