Doorgaan naar hoofdcontent

Wat is ons huis waard na 7 jaar?

3 februari 2014

Het al weer 7 jaar geleden dat we de sleutel van ons huis kregen. Ik kreeg een foto herinnering vanmorgen, waarbij we samen met mijn ouders lekker uit eten waren om het bijzondere moment te vieren.

Op Valentijnsdag van hetzelfde jaar waren we druk met verhuisdozen in de weer.

Kijk mijn gelukkige hoofd en kleurrijke kluskleding. Ik herondekte mijn oude blog op Tumblr. Mocht je de originele foto en meer klusfoto’s willen kijken, leef je uit via https://www.tumblr.com/blog/christelnolle

Taxatie van onze woning

Vandaag lieten wij ons huis taxeren. Echt toevallig hoor, precies op de sleuteldatum. Na een turbo opruim- en schoonmaaksessie, waren we n e t op tijd klaar voor de taxateur. Voelde erg vreemd zo, iemand in ons huis, foto’s maken, alles opmeten etc. Alsof we een cijfer voor een opdracht kregen ofzo. 

Nog even geduld hebben om te weten wat ons huis na al het verbouwen en verduurzamen waard is.

Het huidige energielabel A (<-link naar oude blogpost) kwam als een verrassing voor de taxateur. Schijnbaar is het voor een jaren 30 woning best bijzonder om zo’n hoog label te hebben.

Wij zijn er nog dagelijks blij mee. Ook dit jaar krijgen we weer een leuk bedrag terug van onze energieleverancier.

Wat zijn de plannen?

In de laatste blogpost van 2020 had ik het over verhuizen. Nou, die plannen zijn ondertussen al weer gewijzigd. Het wordt in ieder geval niet het huis wat we dachten dat het zou worden. Om verschillende redenen. Zodra we meer kunnen laten weten over de nieuwe plannen zal ik er vast een blog aan wijden. Voorlopig kunnen we in ieder geval genieten van onze oase van rust.

Reacties

  1. Oh spannend zeg, zal vast goed uit pakken die taxatie! En heel benieuwd naar jullie verdere (ver)huisplannen. Hou ons op de hoogte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zal een fijn gevoel geven zijn wanneer jullie huis - mede door energielabel A - goed in waarde is gestegen, terugkijkend op alle werk dat jullie eraan gehad hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, ik ben benieuwd: wat is jullie huis waard na 7 jaar?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z