Doorgaan naar hoofdcontent

Eén (1) sleutel voor 220 euro

Nee het is geen kluissleutel, wel de sleutel van mijn geliefde paarse Panda.
Vorig jaar zijn mijn schoonouders geëmigreerd. 
Bij het leeghalen van hun huis (<- blogpost hierover) bleek de sleutel verdwenen. Vermoedelijk in een vuilniszak terechtgekomen en daarna in de ondergrondse vuilcontainer.

We hadden nog de hoop het tussen de spullen te vinden die we meebrachten. Alle dozen zijn nu echt uitgezocht en opgeruimd en helaas, geen sleutel. Laatst was er een situatie waarbij we een reservesleutel moesten gebruiken (trein reed niet, mijn auto stond op het station en dochter en ik moesten opgehaald worden). 



Dat hebben we anders op kunnen lossen. Maar nu is het toch wel verstandig om een extra sleutel te hebben, vinden we. Bij de garage waar we de auto hebben gekocht, hebben ze nog de gegevens van de sleutelkaart. Daardoor kost de sleutel ‘maar’ 220 euro. #slik #gatochfietsen 
Lang leve het potje voor de auto. 
Blijft het nog steeds veel geld hoor. Zou het liever aan iets anders uitgeven.

Reacties

  1. Volgende keer misschien naar een sleutelservice bedrijf gaan, daar kunnen ze ook autosleutels bijmaken. Volgens mij voor een fractie van het bedrag wat je bij de dealer kwijt bent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas moet er een chip ingelezen worden, dat zorgt voor de hoge kosten.

      Verwijderen
  2. Een autosleutel kun je gewoon laten bijmaken bij een sleutelservice bedrijf, waar je ook bv een nieuwe huissleutel kan laten maken. Dit is een stuk goedkoper.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was fijn geweest als dat had gekund. Zie mijn reactie hierboven.

      Verwijderen
    2. Kan echt niet. De onze is kapot,ook zo duur door chip.helaas.

      Verwijderen
  3. Een bekend probleem :-) drie auto's geleden was mijn moeder ook de reserve autosleutel kwijt. Ik heb deze met maar 1 sleutel verkocht.

    Inmiddels hebben wij alle reserve sleutels in het sleutelkluisje hangen. Daarnaast twee reserve huissleutels bij de buren aan beide kanten. Van beide buren hebben wij dan ook weer een reserve sleutel. Is natuurlijk wel een kwestie van vertrouwen, maar in de vakantie zorgen wij altijd voor elkaars katten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Drie auto’s geleden :) Is ze een auto liefhebster Chris? Ja, reservesleutels, wel handig om ze te hebben. Mijn ouders hebben gelukkig wel een sleutel van ons huis.

      Verwijderen
  4. Wat zonde zulke uitgave, je betaald vet en ziet eigenlijk geen mooie aankoop terug. Nou ja een sleutel, maar toch...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, sneu geld hoor. Straks gewoon weer het slot openklikken is het enige voordeel.

      Verwijderen
  5. Bij de dealer moet je zeker niet zijn. Ja, voor een slot, dat kun je niet zomaar ergens anders kopen. Er was ingebroken in onze auto, slot eruit gewipt en een deukje rond het slot. We lieten het maken bij B. de Haas, maar het slot moest via de dealer. Dus daarheen, er liep een monteur mee om te kijken. Wanneer kunt u de auto brengen mevrouw, dan zetten we het slot erin, deuken hem uit en spuiten het portier over. Toen ik zei dat dat niet de bedoeling was, kwam als commentaar: Maar de verzekering betaald dit toch?

    Maar voor sleutels: Even zoeken op: autosleutel bij laten maken, en dan vindt je vast een bedrijf in je buurt die dat doet voor een fractie. Wij hebben vorig jaar 2 sleutels bij laten maken, omdat de "oude" sleutels zo versleten waren dat ze het niet meer goed deden. Ik geloof nog geen 50 euro voor 2 sleutels.

    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ingebroken in de auto Carla, dat is naar zeg. Helaas moet de sleutel via de dealer ingelezen worden. Een ‘gewone’ sleutel was een stuk voordeliger.

      Verwijderen
  6. Het probleem met veel autosleutels is, is dat er een chip inzit die communiceert met het slot. De chip en het 'inleren' van chip op de auto maakt het zo duur. Maar 220 euro is wel heel veel geld. Ik werk bij een bekende merkdealer en daar betaal je voor een geheel nieuwe sleutel inclusief afstandbediening ongeveer €150,00.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hadden eerst ook 160 euro doorgekregen. Waar de extra 60 euro vandaan komt zal ik vragen volgende week.

      Verwijderen
  7. Zou bijna schrijven - Met een Panda(dealer) lach je iedereen uit - maar dat lijkt op leedvermaak. Duur grapje. Aan het commentaar te lezen kon je via andere wegen goedkoper uit zijn. Goede les voor de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hahahahaha, behalve voor de sleutel. Dat zegt niemand bij aankoop.

      Verwijderen
  8. Nou, vanuit hier een schrale troost in het kader van gedeelde smart is halve smart: hier is op een parkeerplaats ons autoraam rechts ingeslagen. Weggenomen: mijn favoriete Rayban en wat oude, voor ons waardevolle cd’s. En onze lifehammer!

    Kortom, een hoop vervelende schade wat een flinke hap uit potje “ auto” deed. En dan hebben we de APK nog te gaan...

    Groetjes
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach wat a sociaal toch, een ruit inslaan. Hopelijk vergoed de verzekering nog een en ander Jacqueline.

      Verwijderen
  9. Allemachtig, wat een bedrag inderdaad voor een autosleutel. Waar is de tijd dat je er gewoon eentje kon laten bijmaken bij de sleutelmaker...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, wat een geld zeg. In onze minder rijke periode, kocht ik een complete auto voor het dubbele.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z