Doorgaan naar hoofdcontent

Een mini aflossing op vakantie

Allemaal leuke dingen. Dochter heeft kennisgemaakt met de mexicaanse buurmeisjes van mijn schoonzus. Dochter werd uitgenodigd om mee te gaan naar de bioscoop. Nu hadden wij al andere plannen, dus ging dat helaas niet door.

Vandaag stond een waterpretpark op de planning. Jaja, een feest haha :) Dus vroegen wij de buurmeisjes mee. Een van de twee kon vandaag, dus vertrokken we vanmorgen met ons viertjes.

Het pretpark bleek een groot zwembad te zijn met wel twee glijbanen. Degene die het promofilmpje heeft gemaakt heeft het goed gedaan. Het was dus een stuk kleiner dan we dachten. Niet minder leuk gelukkig. Mega parasols, lekkere ligbedjes en genoeg vertier. Zelfs ik ging van een van de glijbanen. It's a miracle.

Bij thuiskomst bleek dat we de eerste bonusbetalingen van ons nieuwe bedrijf hebben ontvangen. Geen wereldbedragen hoor, maar wel erg leuk zo voor een eerste maand. Het was ook al gestort op de nieuwe bankrekening. 

Op de gezamenlijke rekening was een bedrag van 120,51 euro bijgeboekt. We hebben duurzaamheidslening 1 afgesloten (als in, alle rekeningen zijn ingediend en vanaf nu lossen we alleen maar af) en kregen dit bedrag teruggeboekt. Nou ik zie het maar als een mini aflossing. Altijd leuk.

Van mijn vader kreeg ik heeeeeel veel foto's. Het laminaat in de gang boven ligt. Er zijn twee muurtjes gestucadoord en de bovenverdieping van ons huis krijgt nu echt vorm. Zo fijn dat de gang bijna klaar is. Kunnen we een leuke kast kopen en verder inrichten. 

We twijfelen of we dit jaar nog meer extra aflossingen gaan doen. Aangezien we hier weer erg veel leuke ideeën hebben opgedaan voor ons huis. Voor de vakantie aan ontvingen we nog een offerte voor het voegwerk van de voorkant van ons huis. Dat, plus de keuken, het dakkapel EN de dakgoot moeten eigenlijk dit jaar nog wel gebeuren. 

De vakantie hier is zeker een portemonneeklapper. Maar wel erg gezellig. Vanavond zijn we met zijn zessen uit eten geweest. Daarna nog even naar de supermarkt. Met mijn schoonmoeder in zo'n scootmobiel (die zijn hier standaard beschikbaar voor klanten) door de winkel heen. Kwam ze met van alles in haar boodschappenkarretje weer aangescheurd. Af en toe met een pet of iets anders op haar hoofd. Lachen... Mijn schoonvader geërgerd, die schaamde zich rot haha.

Morgen (zaterdag) gaan we nog een boottochtje maken op het grote meer hier om de hoek. 's Avonds zijn we uitgenodigd om te BBQen bij de buren.
Zondag gaan mijn schoonzus, M., dochter en mijn schoonvader naar een honkbalwedstrijd in Detroit. Ik blijf thuis bij mijn schoonmoeder.

Dan maandag mogen we al weer inpakken. Deze laatste week gaat supersnel. We kijken er ook wel weer naar uit hoor, om straks lekker thuis te zijn.

Ik ben benieuwd of poes Semmie nog weer met ons meewil naar huis. Mijn vader had ook foto's van haar meegestuurd. Ze ziet er zo tevreden uit. 

Reacties

  1. Dat klinkt als een leuke afsluiting van je vakantie. Kun je toch op een leuke manier terugdenken aan Amerika ;-)
    Altijd leuk om af te lossen, des te leuker om dit tijdens je vakantie te doen, haha! Gefeliciteerd hoor, met het afronden van duurzaamheidslening 1 :-D

    Fijn dat je vader doorklust tijdens jullie vakantie, toppertje! Nu maar hopen dat de poes nog mee terug wil...

    Nog veel plezier de laatste dagen en een goede terugvlucht.... ;-)

    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Tineke dank je wel voor je leuke reactie. Ik denk dat ik het even anders moet schrijven. Duurzaamheidslening 1 is afgesloten, als in, we nemen er geen geld meer van op en gaan nu alleen nog maar aflossen. Was het maar zo dat de lening al volledig afgelost was. Dat komt hopelijk wel heel snel :)

      Ja, topper he, mijn vader, zo lief dat hij dat wil doen. Ik ga er vanuit dat wij bij terugkomst ook hernieuwde zin hebben om klusjes af te ronden.

      Verwijderen
  2. Met deze mini-aflossing heb je je jaardoel (250,- pm) in feite gehaald :).
    Het eerst aanpakken van structurele verbeteringen als een dakgoot ed lijkt me een goede keuze. Groet anna

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z