maandag 2 februari 2015

Broek te strak?

Jaaaaaaaaren geleden, was ik superslank. Maatje 36. En vond ik mezelf af en toe nog te dik. Nu, broekmaat 42, met een aantal 'rolletjes' over de broek (aargh) bedenk ik dat ik me ook echt teveel laat gaan.

Op het werk staat een 'droppot'. Deze wordt heel vaak gevuld door collega's die niet op onze kamer (ik deel het kantoor met een collega) werkzaam zijn. Op hun eigen kamer hebben ze uit voorzorg geen pot. Ze komen liever af en toe bij ons wat snoepgoed halen :)

Nu denk ik dat ik de pot maar ga verbannen. Want ik kan me slecht beheersen. Nu heb ik vandaag een 'fout' model spijkerbroek aan. (Heupmodelletje, gezien mijn brede heupen niet echt charmant). Ik weet ook weer waarom de broek in een doos zat. 

Vanmorgen was ik bij de chiropractor. Ik ga vooruit. Ik hoef pas over 3 weken terug te komen. Nu was ik wel wat 'stijf in het lijf'. Met een sportaversie beweeg ik (op het klussen na haha) ook te weinig.

Toen ik zo slank was, werkte ik met voedingssupplementen. Daarnaast had ik met mijn moeder samen een 'afslanksalon'. De apparatuur daarvan heb ik nog. Staat op zolder. Alleen de behandelbank hebben we naar grof vuil gedaan. 
Misschien kan ik dochter's bed (goede hoogte om op te liggen) wel gebruiken. 

Hmmmm. Zo maar even wat gedachtes hardop. De Wii vind ik ook wel leuk. Iemand anders nog tips voor mijn a-sportiviteit?                   

17 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ja, dat kan ik wel meer doen. Nu wandel ik alleen van de parkeerplaats naar mijn werkplek. En in het gebouw. Maar dat telt niet echt.

      Verwijderen
  2. Deze week naar de zender Qmusic luisteren. Deze week de top 500 van de jaren '90. Heel veel dansmuziek. Heerlijk om op die myziek al dansend het huishouden te doen en je verbruikt zo heel makkelijk extra calorieen. Er bij zingen helpt nog meer en ook voor een goed humeur. Al doe ik dat laatste liefst zonder publiek aangezien zingen niet mijn sterkste punt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, ik hou van jaren 90 muziek. Zal mijn collega vragen het aan te zetten op het werk. Huishouden erbij doen zal dan niet gaan. Zingen ook niet haha.

      Verwijderen
  3. Traplopen! Zowel in huis als gelegenheden waar een lift of roltrap is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmmmm. Ik werk op de 3e verdieping. Dit is natuurlijk wel een goed idee.

      Verwijderen
  4. Door dit blogje zie ik net een advertentie op mijn eigen blog voor corrigerende lingerie hahaha. En tips voor het verbranden van buikvet. Oh help, morgen even wat advertenties nakijken....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Net als ik: tot je nek in de corrigerende lingerie uitgebreid gaan lunchen. En dan na werktijd naar huis fietsen, over de brug, bijna niet in staat om adem te halen tijdens het brugop fietsen omdat die lingerie toch niet echt lekker zit : -))))))
      Merel

      Verwijderen
  5. advertenties bieden zelden een goed noch het hele verhaal. Afvallen is minder eten dan dat je beweegt.
    Bewegen=wandelen, tuinieren, klussen, traplopen, speedcleanen, fietsen, dansen, en alles wat ze sport noemen. Dus als je sport weglaat blijft er nog wel wat over. Eigenlijk alles waar je hart rapper van gaat slaan, en het liefst iets dat je een halfuurtje zweet. Als je het zweetstadium bereikt, dan weet je zeker dat er wat van je vet wordt weggewerkt, anders is het lange termijn werk. En alles wat je gewoonte maakt, voelt niet als sport, maar werkt wel.
    Er is ook nog een dieet waarbij je af en toe een dag vast. Geschikt voor mensen die niet (zwaar) sporten..... Google eens 5:2 diet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zweetstadium... Tsja, ik denk dat ik daar het meeste hekel aan heb :) Ik ga even goegelen op het 5:2 dieet. Dank voor de tip.
      Je andere reactie over dat ik zo streng ben voor mezelf, heb ik per ongeluk verwijderd. Sorry. Stond tussen de spam en ik zag het te laat. Ja, ik ben wel streng voor mezelf. Dat kan zeker wel minder. Fijn dat je me daar even op wijst.

      Verwijderen
  6. Mindfulness. Bedenk bij alles wat je in je mond stopt of het je dichter bij je doel brengt. Een appel wel, een hand drop niet. En bewegen. Gewoon doen. Daarin kan je keuzes maken. Heel mindfull voor de trap kiezen ipv voor de lift.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb me gisteren opgegeven voor een cursus mindfullness op het werk :) Daarna heel onmindfull 6 dropjes opgegeten. Terwijl ik de droppot nu verbannen heb van mijn kamer.

      Verwijderen
    2. Dropjes eten kan wel. Als je je bewust bent van het feit dat je doel verder weg komt te liggen. Heb je het ervoor over? Prima.

      Wel goed dat de droppot nu van je kamer weg is. Ik zou hem ook niet kunnen weerstaan.

      Verwijderen
  7. Nederland in beweging op tv volgen (en dan NIET vanaf de bank?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, mag ik bedanken :) Ik heb even op y.outube gekeken. Wel lief bedoelt hoor.

      Verwijderen
    2. Okay, NL in beweging, dat is misschien wat voor als we ietsje ouder zijn. Maar op youtube staan heel leuke workouts. Als je een kwartiertje tijd hebt kan je meedansen https://www.youtube.com/watch?v=czRo4YiVmAw. En als dat niets voor je is, dan is er zoveel meer. Je hoeft er de deur niet voor uit. Gordijnen dicht en bewegen. Heel bewust kiezen voor bewegen i.p.v. te blijven zitten. Wat is nou een kwartiertje?

      Verwijderen
    3. Oh dat is leuk. Zo'n leuke dame met prachtig accent... Dat ga ik zeker een keer testen voor 15 minuten. Dank voor de link.

      Verwijderen