vrijdag 11 juli 2014

Klantenservice van de verhuurder

Vorige week vrijdag werd ik gebeld door een meisje die de spullen in de flat over wilde nemen. Aangezien ik daarvoor al had afgesproken met een jongen, die ook al getekend had voor alle zaken EN geen sleutels meer had, verwees ik haar terug naar de verhuurder.

Maandag belde ik zelf ook, om hier vragen over te stellen. De dame die ik sprak, wist van niets, maar zou het navragen en mij terug laten bellen. 
Vanmorgen kreeg ik telefoon. Een medewerker van de woningbouwvereniging. Of ik binnen 3 werkdagen de vloer wilde verwijderen, want de nieuwe huurder wil die niet overnemen. Pardon....

Wat volgde was een ingewikkeld gesprek, waarbij absoluut niet geluisterd werd naar wat ik zei. 

Op het inspectieformulier, wat door de mutatie inspecteur en mij ondertekend is op 1 juli staat namelijk:

De door de nieuwe huurder overgenomen goederen mogen vanzelfsprekend in de woning worden achtergelaten. Wanneer er nog geen nieuwe huurder is ten tijde van de huurbeëindiging dan blijft u als oude huurder verantwoordelijk voor de goederen die ter overname worden aangeboden.

Op 1 juli wist ik niet beter dan dat er een nieuwe huurder bekend was. Degene die kwam inspecteren gaf aan, dat er dezelfde dag nog iemand in zou komen.
Dus ik vind dat ik dan niet meer verantwoordelijk ben. Wanneer een nieuwe huurder zich terugtrekt, is dat niet mijn probleem.

Nou, ik kon lullen als brugman. Ik moest toch maar de sleutels halen, vanmiddag voor 16.30 uur. Anders zouden zij alle spullen verwijderen en ons de rekening sturen.

Dus, ik ging heen, in de hoop in een persoonlijk gesprek mijn punt duidelijk te maken. Wilde die mijnheer van vanmorgen me niet eens te woord staan. Werkelijk te onbeschoft voor woorden vond ik dat. Kwam er een 'teamleider' miepje, wat overduidelijk een cursus had gevolgd, hoe om te gaan met boze klanten. Ik werd er helaas niet minder boos door. Werkelijk. Alsof ik tegen een deurpost praatte. Die had waarschijnlijk nog meer terug gezegd.

Toen ben ik met de sleutels naar de oude woning gegaan. Wat ik daar zag was te triest voor woorden. Er was een nieuwe keuken geplaatst, een nieuw toilet, een raam vervangen en een deur teruggeplaatst. Werkelijk alles was vies op de vloeren. Door het hele huis heen. Behang gescheurd, voordeur beschadigd bij het vervangen van het slot. De dame die het gisteren bezichtigd heeft, daarvan kan ik begrijpen dat ze de vloer niet over wil nemen. Zag er niet uit. Dus ik heb foto's gemaakt. Oud buurvrouwen erbij gehaald om te laten zien hoe erg het was.

Maargoed, een hele dag verspild qua boosheid en energie. Want puntje bij paaltje moet toch alles eruit. En dan gaat ook alles eruit. Tot en met het laatste kroonsteentje. Dus breng ik dochter nu maar even bij mijn ouders. Want het laatste wat ik ben is gezellig, zeg maar.

Wat goed dat je het tot het eind van dit onpositieve blogje hebt gebracht. Gelukkig heb ik ook nog goed nieuws. Van het waterbedrijf krijgen we inzake de oude woning nog 43,98 euro terug. Wordt verrekend met de komende nota.

Ach en het goede nieuws is dat ik nu wel de kastjes meeneem die zijn blijven hangen. Die zijn toch wel handig voor hier. En verder kunnen we ons lekker afreageren met de cirkelzaag en een breekijzer op de verlijmde :( laminaatvloer.

7 opmerkingen:

  1. Oh wat erg zeg!!
    ik vind het tegenwoordig allemaal zo belabberd gaan met heel veel bedrijven grrr.
    Zo zonde van je tijd!
    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat erg!
    Geen wonder dat je boos werd. Een fatsoenlijk gesprek voeren is voor veel bedrijven niet gewoon meer helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. had je geen foto's van voor die tijd. Wat een idioterie. Wijze les voor iedereen die een woning achter laat ZET HET OP PAPIER EN MAAK FOTO'S.
    Geluk voor jou, je hoefde het er 'alleen' maar uit te halen en af te voeren. ;-((

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier zou mijn bloed geloof ik ook aardig van gaan koken, zo onrechtvaardig dit. En dan dreigen met een boete...
    Volgens mij staan jullie juridisch volledig in je recht maar ja, zij weten natuurlijk ook dat je het nooit zo hoog gaat spelen. En dus hebben ze het weer mooi voor elkaar.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een domper. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met ons oude huurhuis. Kon ik met een noodgang een mooie vloer eruit breken waarvan de latere eigenaar zei (die op dat moment nog niet bekend was) dat hij hem graag had willen hebben....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is niet te geloven!! Ik ben nu toch wel benieuwd welke woningbouw... Ik gok Nieuwe plek... Of DHM...

    Sterkte ermee! Groet! M

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben hetzelfde meegemaakt bij de overdracht van de flat van mijn vriend. Eerst een mogelijk huurder die alles wel wilde overnemen en toen puntje bij paaltje kwam was er een nieuwe huurder die (natuurlijk haar goed recht) de niets wilde overnemen en wij moesten in één keer alles eruit gaan halen.
    Het zijn vreemde organisaties woningbouwverenigingen.

    BeantwoordenVerwijderen