donderdag 17 juli 2014

Hoog uitgevallen mobiele telefoonrekening

Deze week bij de automatische incasso, bleek onze dochter ruim over haar data bundel heen te zijn gegaan. Een verschil van 33,44 euro. Uiteraard hebben we eerst de specificatie bekeken, waar het vandaan kwam. Maar het bleek toch 'gewoon' onoplettendheid. 

We hadden haar bij het afsluiten van het abonnement verteld, dat wanneer ze haar MB's zou overschrijden, ze het dan van eigen (zak)geld moest betalen. Uiteraard was ze hier niet blij mee. Ze zei: "Dan betaal ik geld voor niets". Ja, dat klopt ook wel. Met 2,50 euro zakgeld per week is het natuurlijk ook wel een fikse uitgave.

Even was ik nog geneigd om het door de vingers te zien. Maar dat heb ik toch niet gedaan. Vandaag hebben we flink gewinkeld. Ze heeft nieuwe shirts, nieuwe schoenen en een nieuwe bikini van haar kleedgeld gekocht. Ze had 25 cent meer uitgeven dan haar kledingbudget was (keurig :)). Van de 33,44 euro had ze al 20 euro betaald. Vanmiddag kreeg ik het restant.

Al voelde ik me wel een beetje een ontaarde moeder :(
Gelukkig vond ze nog 3 euro in haar rugzak (die had ik gegeven toen ze was kamperen, voor ijsjes voor haar en haar neefje en nichtje). Die mocht ze dan wel houden. En morgen krijgt ze al weer zakgeld. Dus het bedrag in haar portemonnee is al weer groeiende.

Hier moet er nog het een en ander gebeuren voor morgenochtend. Dan komen ze namelijk voor het gesprek over de tv uitzending. Erg toonbaar is het nog niet. Vanavond heb ik wel, eindelijk alle kastjes (3 stuks) en een plank op dochter's kamer opgehangen. Ze heeft zelf gestofzuigd. Daarna heb ik gedweild. Vervolgens ging ze op eigen initiatief haar kledingkast opruimen en uitzoeken.
Haar kamer is nu helemaal klaar en netjes. Lekker gevoel.

In de kelder is het trouwens zo vochtig, dat er een kikkertje zat. Met een glas heb ik hem/haar/het verwijderd en heeft M. de kikker bij de sloot gezet.

Nou, wens ons geluk voor morgen. Ik vind het enorm spannend. Het liefst had ik alles klaar willen hebben in en om het huis. Uiteraard zelf dan ook helemaal op en top, met leuk haar en verzorgde nagels etcetera etcetera. Gelukkig komen ze alleen maar voor proefopnames en moeten we maar even zien of het wel klikt.

5 opmerkingen:

  1. Wij hebben bij simpel een abonnement voor de kids afgesloten met een plafond. Er kan niet boven de 10 euro worden gebeld/smst of geinternet. Ik ben er erg blij mee als ik dit zo lees. En onze kinderen ook want ook bij ons moeten ze bijbetalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een ontaarde moeder voel je je misschien wel,maar ik vind het wel goed, want als je het niet doet leren ze daar niets van, als ze straks op eigen benen staan is er ook geen ouder die het wel even oplost

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ddat over het abo heen gaan is een wijze les. Tip er zijn ook abo's dan krijg je een melding en dan kun je niet meer verder bellen/internetten/sms. Je kunt nog wel 112 bellen en een van te voren ingevoerd nummer (ws ouders)
    Mijn zoon heeft een andere mogelijkheid , hij krijgt dan een melding en dan moet hij met ideal geld overmaken en dan kan hij weer verder bellen/internetten etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doe je goed hoor! Tip: wij kijken elke zondagavond samen met Sem naar zijn verbruik via zijn account bij Telfort. Zo komt een rekening nooit als een verrassing.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er zijn ook apps te downloaden die je verbruik bijhouden, dan kan ze het wat beter in de gaten houden!
    Groetjes @mamavanschatjes

    BeantwoordenVerwijderen