Doorgaan naar hoofdcontent

Lood is loodzwaar

Is goedkoop, duurkoop? Ik vraag het me af. In het geval van mijn stanley mes is het mes (van het merk Stanley) van ruim 17 euro een tegenvaller, vergeleken met mijn mes van nog geen 3 euro van de AC.tion (zoals wij het noemen).
In het geval van de verf (lak) waarmee ik de deuren en kozijnen wil(de) doen, is de extra dekkende lak van het eigen merk van de G.amma echt niet mijn ding. En met 14,88 euro in de aanbieding vind ik het dan nog niet eens echt goedkoop.

Mijn vader had het over Sigma coating. 40 euro voor een blik, maar schijnt te verven als een tierelier. Nou, daar ga ik me dan maar eens even in verdiepen.
De klussers onder ons nog tips voor een goed dekkende, makkelijk vervende, zonder aanzet zichtbare, redelijk milieuvriendelijke en betaalbare verf voor binnnen?

Vandaag kocht ik lood voor op het dak. Onder de helft van de dakpannen op de nok, ligt geen lood. Begrijp ik ook waar de lekkerij vandaan kwam. Nou, ik weet nu waar de term loodzwaar vandaan komt. Want 2 rollen waren voor mij bijna niet tilbaar.

Gisteren vond ik trouwens nog een voordelig kajuitbed voor onze dochter. Ze wil graag een nieuw bed op haar nieuwe kamer. Via de reguliere zaken (I.kea, L.een Bakker etc) had ik bedden met lades gezien, van rond de 179 euro. Via Marktplaats leverde veel voordeliger versies op, maar allemaal in de categorie, 'net niet'. Voordat ik een rondje bouwmarkten deed, liep ik 'even' binnen bij B.eter Bed (retteket haha). Daar stond een bed, incompleet qua lades en deurtjes, wel met lattenbodem en matras voor 75 euro. Moest ik het bed wel zelf uit elkaar halen.

Dus gauw gemeten of het in de nieuwe kamer zou passen. Bed telefonisch gereserveerd en vanmiddag samen met mijn moeder in haar bejaarden hoge auto opgehaald. Erg handige auto, want het paste bijna allemaal in 2x rijden. Enorm gelachen ook met zijn tweetjes. Ik ben zo blij met de hulp van mijn ouders.

Op school dinsdagavond is het trouwens goed gegaan tussen de leerkracht en ons. We hebben niets gezegd. Ja, het hoognodige. Advies voor onze dochter is HAVO geworden. Het onderwijskundig rapport hebben we gisteren persoonlijk ingeleverd bij de nieuwe school.

De stad in met de 'meiden' was ook erg gezellig. Op een gegeven moment, vonden ze het wenselijk om met zijn drietjes te gaan winkelen. Of ik niet nog voor mezelf, bij een dames winkel wilde kijken haha. Liep ik daar in mijn uppie... Voor de lunch hadden we wel samen afgesproken. Dat was ook erg leuk. Al met al een zeer geslaagde ochtend/middag.

Reacties

  1. Zoek dure verf ook op internet. Dat scheelt stukken. Als blijft het duur ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik deel de mening van je vader: hier ook Sikkens/Sigma.
    Werkt hartstikke fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb nog geen prijzen bekeken. Weet wel dat het de uitgave waard zal zijn.

      Verwijderen
  3. Ik heb alles geprobeerd en kan je ook alleen maar Sikkens aanraden. Rubbol vooral. En uiteindelijk is dat veel goedkoper dan honderd keer meuk erop. Ik heb dat geloof ik via goedkopeverf.nl ofzoiets gekocht, dat scheelde wel in vergelijking met de bouwmarkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rubbol zal ik eens opzoeken. Via de website die je aangaf kwam ik via via bij een verf/behang winkel bij ons in het dorp uit. Voor de plaatselijke handel misschien wel een goed idee dat ik daar eens kijk.

      Verwijderen
  4. Hier ook alleen maar de Sikkens verf. Erg duur maar jaren en jaren goed. Onze dochter had ook een positieve, gelukkig verwachte eindscore. Ze mag naar de brugklas Havo/Vwo. Dezelfde school als onze zoon. Dus wij zijn erg tevreden. Ook de fietsafstand is goed. Een 25 minuten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn voor jullie dochter. 25 minuten fietsen vind ik wel veel :) Maar ik ben ook verwend, ik had vroeger mijn school op nog geen 10 minuten fietsen.

      Verwijderen
  5. Ik heb eens verf voor deuren en kozijnen bij de aldi gekocht. Omdat ik zelf een kleur wilde mengen in grote plastic bak gedaan, gemengd weer in potten.. De bovenverdieping en helft beneden is prima geworden, toen ik na pauze van 2 maanden weer verder ging, leek het wel of de struktuur veranderd was en werd het streperig. Geen idee waar dat door kwam, ik heb al vaak zelf geschilderd, aan mijn ervaring kon het dus niet liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een pauze van 2 maanden, dat klinkt me heel fijn in de oren haha. Lekker dat je zoveel ervaring hebt. Heb ik na dit huis ook...

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z