Doorgaan naar hoofdcontent

Koffiegeld

Bij ons op het werk hebben we koffie automaten waar we met een pasje gratis koffie en thee kunnen halen. Nu drink ik meestal thee, maar af een toe een cappuccinootje vind ik erg lekker. De cappuccino uit de automaat 'kan er mee door'. Op kantoor hebben we honing en kaneel staan. Wanneer ik dat er door doe is het te drinken zeg maar.

Bij de catering staan ook speciale koffie automaten. De cappuccino die daar uitkomt is vele malen lekkerder. Maar, die kost 1,20 euro per beker. Af en toe koop ik dat wel. Vandaag bedacht ik dat het wel aardig aantikt met mijn 'koffiegeld'. En overige uitgaven bij de aan het het gebouw vastzittende AH to GO.... Het is niet dat ik het me niet kan veroorloven. Ik vraag me alleen af, of ik het geld er echt voor over heb. Want afgelopen zaterdag was ik op een beurs, waar ik dingen zag die ik wel graag wilde kopen, maar waar ik me aardig in hield. Misschien moet ik mijn 'koffiegeld' uitgaven eens bij gaan houden. Zien wat voor andere leuke dingen ik daar voor kan doen.

Voor de werkenden onder ons, is koffie en thee gratis bij jou op het werk?

Reacties

  1. Wij hebben ook automatenkoffie gratis. Cappucino, Wiener Melange zit er ook in. Ook kunnen we koffie van la Place beneden kopen, geen idee wat het kost, want dat koop ik dus niet.Vinde de koffie uit de automaat lekker genoeg. Wat ik wel doe is een lekker broodje halen of een salade tussen de middag, Denk dat ik hier makkelijk 15 euro per week aan uitgeef. Ga ik straks minder doen als ik volgend jaar weer moet beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik werkte ooit bij een bedrijf waar de hele dag gratis koffie en thee gereed stond. Op een gegeven moment moesten we er een klein bedrag voor gaan betalen. Sindsdien hoefde men nog maar minder dan de helft van de oorspronkelijke hoeveelheid neer te zetten.
    Pennie Wijs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Koffie, thee en flessen water zijn gratis. Voor de lunch betalen we maandelijks een vast bruto bedrag. Dat neerkomt op 2 euro bruto per dag. Daar kan je ook onbeperkt fruit voor eten. Niet duur vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me de verleiding van de lekkere koffie goed voorstellen. Ik werk vanuit huis, en heb dus mijn eigen koffie.

    Zou je niet je eigen koffie van huis kunnen meenemen? Dan heb je én lekkere koffie, en het is goedkoper. Of past dat niet op je werk?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij ons is de koffie en thee gratis. Er is zelfs voor de liefhebbers limonade en frisdrank. En ook dit is gratis. En voor bij de lunch, die je wel zelf meeneemt, is er melk, chocomelk en karnemelk. En ook allemaal gratis. En natuurlijk water, ook gratis LOL. Ik zelf drink 2 kopjes thee p/dag en de rest van de dag water, en dat is bij een 8 urige werkdag een stuk of 10 glazen.
    Maar ja, als je er een budget voor hebt waarom zou je dan niet bijv 1x in de week zo'n echt lekker kopje cappuccino kopen. Dan blijft het ook lekker en bijzonder. Doe ik met zoonlief ook naar school, 1x in de 2-3 weken krijgt hij een pakje drinken mee. Vind hij zo leuk en lekker.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Koffie en thee is bij ons gratis net als siroop, water of cup-a-soup, wel moet 'k af en toe een flesje koffiemelk meenemen omdat de chef zelf de koffie zwart drinkt en dus vergeet aan te schaffen, Oh ja er staat een nespresso-automaat, dus superlekkere koffie, groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. koffie en thee is gratis. Maar een aantal collegas hebben geld samengelegd en een nespresso apparaat neergezet. iedereen doet daar z'n eigen cupjes in voor af en toe bakkie "lekker". Dat is beter te betalen dan de lekkere koffie in de centrale hal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. koffie, thee, koek, karnemelk, melk, en soep is gratis. Best wel luxe.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z