woensdag 11 september 2013

Klantenservice

Over het algemeen beschouw ik mezelf als heel klantgericht. Service heb ik ook altijd hoog in het vaandel staan. Ik heb bij verschillende bedrijven op 'de klantenservice' gewerkt. Zowel voor zakelijk, als voor particuliere producten en diensten. Bij mijn eigen zaak was het uiteraard ook zeer van belang. En persoonlijk vind ik het niets meer dan normaal om een klant service te verlenen.
Tot zover de intro....

Want vandaag ontplofte ik zowat. Dochter heeft gespaard voor een nieuwe telefoon. Ze wilde graag een nieuwe Samsung. Het model wat ze eerst in gedachten had, bleek volgens een groot aantal 'reviews' slecht naar voren te komen. Dat toestel zou 100 euro kosten.
Een betere (en ook wat duurdere) versie, kwam op 140 euro.
Daarbij is er momenteel wel een actie, met nog 20 euro retour.
Wij boden haar aan om het restant bij te betalen.

Vandaag was de eerste uitbetaling van man zijn (wekelijkse) salaris (jihaa), dus vanmiddag gingen we op pad.

Eerst de noodzakelijke boodschappen gehaald en vervolgens naar de plaatselijke Telecom winkel. Vorige week was ik daar al zonder haar geweest. Om te informeren of het toestel 'sim-lock' vrij zou zijn. Ze heeft namelijk een 'pre-paid' abonnement via Kruidvat, voor het bellen en sms-en. Dat zou het zijn. Aangezien ik het voor onze dochter leuker zou vinden dat ze het toestel direct in handen zou hebben besloten we het bij de plaatselijke winkelier te kopen.

Een zeer ongeïnteresseerde verkoper vroeg: "Wat kan ik voor u doen?" Op een zeer verveelde toon. Zonder ook maar op te staan vanaf zijn kruk achter de computer. Ik betaalde en kreeg het toestel. Ik vroeg voor alle zekerheid nogmaals of ik er vanuit kon gaan dat het zou werken met dochter haar huidige kaart. Maar natuurlijk... Nou, zo natuurlijk was dat niet.

Bij thuiskomst bleek het toestel geblokkeerd voor de kaart van dochter. Na lang zoeken vond ik de mogelijkheid tot deblokkeren. Schriftelijk aanvragen, tegen betaling van 25 euro.

Uiteraard gebeld met de verkopende winkel. Geen gehoor, tot 3x toe. Zeer geïrriteerd weer in de auto gestapt. Terug naar de Telecom winkel. Daar bleek dat hun eigen telefoon het niet doet. Tssss. Tot zover de geloofwaardigheid in hun eigen producten.

Ik liet blijken dat ik niet blij was, dat ik hier veel tijd aan kwijt was.
Gelukkig was er nog 1 simlock vrij toestel in de winkel. Het toestel werd omgeruild. En zonder ook maar een woord van excuses of wat dan ook gingen we de winkel weer uit.

Heel even stond ik op het punt om nog weer terug te gaan om wat te zeggen. Maar het is mijn maandelijkse periode. Ik dacht dat ik dan niet echt voor mezelf in zou staan :) Dus verveel ik jullie met een lang verhaal met wel een gelukkig einde. Moraal van dit verhaal. (voor mij dan). Een week in de maand kan ik beter geen dingen kopen... Want mijn norm van klantenservice wijkt al af van de standaard.
En mijn irritatiefactor is in deze week met 100 verhoogd. (Ik heb er al tabletten voor gehaald).

We hebben wel een hele blije dochter. Met haar nieuwe telefoon. En EINDELIJK kan ze 'What's appen'. Tsja, want de wereld vergaat als je 11 bent en dat nog niet kunt.....

En ik ben trots, omdat ze op haar 11e toch maar zelf gespaard heeft voor een telefoon. Net als eerder al voor een iPod. Dat ze het besef van geld op deze leeftijd begint te krijgen. Dat ze dan af en toe 'korte termijn plezier' (zoals ijs, sieraden en snoep) afslaat, omdat ze voor een groter doel spaart.




10 opmerkingen:

  1. Goed gedaan van je dochter en tja service kan je dit niet noemen niet eens slechte service... (ps: waar koop je tabletjes om je irritatie-factor te dempen:))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hieronder schrijft MoneyPenny dat ze bij de Kruidvat iets haalt. Ik heb Famosan tabletten van A. Vogel gehaald. En dan de balans versie, voor de emoties hahaha. Ik voelde vandaag al verschil. Mijn collega's ook :)

      Verwijderen
  2. Hahaha, ik herken dat van dat niets kopen eens in de maand. Fijn dat het allemaal opgelost is en dat je dochter zo blij is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat fijn, deze reacties. Ik wilde er eerst niet over bloggen namelijk.

      Verwijderen
  3. Knap van je dochter!
    enne service wa's dat? Ergerlijk zulke lieden,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsja, zeg dat wel. Gelukkig was ik gisteren ook nog bij een natuurvoedingszaak waar er wel service is/was. Maakte veel weer goed.

      Verwijderen
  4. Knap hoor, van je dochter! Je zult wel trots zijn :)

    Ik heb mijn hele zwangerschap al zo'n beetje last van die irritatie. Ben al menigmaal een winkel uitgestormd omdat ik vond dat ze niet netjes genoeg deden ;) Manlief lacht me dan elke keer weer uit :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh help, hele zwangerschap al? Ik had dat toen gelukkig alleen de laatste weken. En ik vind nu die paar dagen al erg. Ik zie helemaal voor me hoe je een winkel uitstormt....

      Verwijderen
  5. Een collega die een tijd in Amerika heeft gewoond had maar een woord voor de klantenservice in Nederland "onbeschoft!". Het valt vaak tegen inderdaad.
    Ik slik een multi-vitamine voor vrouwen (gewoon kruidvat eigen merk) met teunisbloemolie en extra vitamines van het een en ander om de maandelijkse schommeling tegen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor de tip. De tabletten die jij gebruikt zullen vast geen 19 euro voor een potje kosten :) Kijk ik daar volgende keer even naar.

      Verwijderen