Doorgaan naar hoofdcontent

Ik heb ontslag genomen

Ontslag genomen na 10 jarig dienstverband

Wat??? Ja, ik heb de sprong gewaagd. Weg met veiligheid, vast contract, maandelijks salaris, goede secundaire arbeidsvoorwaarden, vakantiegeld, 13e maand, pensioen en wat nog meer.

Nee, ik heb niet berekend hoeveel mij dat toekomstig ook nog gaat 'kosten'. Want dan had ik het waarschijnlijk niet gedaan.

Bedankt voor de bloemen en 'quick' rennen 

Gezellig woontafel met prachtige bos bloemen

Vorige week donderdag had ik mijn laatste werkdag. Nou ja, dag van aanwezigheid. Want mijn collega's hadden het meest relaxte afscheid ooit geregeld.

In één van de ruimtes op het werk, stond een tafel met een prachtige bos bloemen. Lagen er vele handgeschreven kaarten met persoonlijke boodschappen. De koelkast was gevuld met heerlijk gebak. In de loop van de dag kwamen er verschillende collega's koffie of thee drinken en taart eten.

Mijn allerliefste en leukste collega heeft voor mij, de befaamde uitspraak 'Quick Rennen' geborduurd. Deze uitspraak deed ik meestal aan het einde van de dag, wanneer ik op tijd de trein moest halen. Of als er werkzaamheden waren waar ik minder blij van werd haha.

Geborduurde cirkel met de tekst Quick Rennen

Om 15.00u was er een officiële speech. Erg hartelijk en liefdevol. Ik kreeg de prachtigste cadeaus en uiterlijk veel chocola. 

M. en dochter kwamen mij ophalen, ik leverde mijn toegangspas en sleutels in en toen ging ik weg. Zonder tranen, want huilen, dat had ik de dag ervoor al gedaan.

Wat ga je nu doen?

Nou de vraag 'Wat ga je nu doen?' is de meest gestelde vraag geweest de afgelopen 3 maanden. Ik heb uiteraard heel veel plannen. Maar eerst even niets. De maand oktober heb ik nog betaald verlof. Dat maakt dat ik ook nog niet direct iets hoef. 7 dagen weekend heb ik nu. Hoe heerlijk is dat.

Ik ben wel al begonnen aan een opleiding Celzout therapie. Erg interessant. Zoek maar eens op celzouten, mocht je nieuwsgierig zijn wat dat zijn. 

Bijna Rijk en Beroemd

Voor degenen die al volgen sinds ik anonieme blogs schreef onder de naam Bijna Rijk en Beroemd. Destijds is het blog overgegaan van web-log naar een andere provider. Hierdoor was het blog lang niet toegankelijk en dacht ik al mijn materiaal kwijt te zijn geraakt. Maar..... Ik vond een groot aantal blogs terug via notities in Evernote. 

Bijna 1500 blogposts

Een oplettende lezer zal zien dat ik bijna 1500 blogposts heb staan hier op blogger. Beetje valsspelerij hoor. Want ik heb van mijn oude blog, 500 blogposts hier geïmporteerd. Helaas niet op een herkenbare manier. Dus ze zijn gewoon toegevoegd op datum. SEO technisch heeeeel slecht onderbouwd. Foto's veel te groot. Onderwerpen waar ik nu van denk, dus... Waarom schreef ik daar over. In de categorie 'lief dagboek' zeg maar.

Ik wil graag zien en/of ik wil graag lezen

Aangezien ik altijd vanuit mijn eigen belevenissen geblogd heb en nooit voor het geld (was ik maar zo slim geweest :)), mijn online zichtbaarheid, de 'kliks', lezers etc ben ik wel benieuwd of er iets is wat je graag wilt zien of lezen. Je kunt onder dit bericht (anoniem) een reactie achterlaten of mij een mailtje sturen als je dat prettiger vindt. 


Reacties

  1. Wouw, ontslag! Ik heb dat nooit aangedurfd en ben doorgegaan tot mijn pensioen. Ik ben alleenstaand alleenverdiener. Ooit met twee kids in huis. Nu heb ik 7 dagen weekend!
    Jij heel veel succes in je nieuwe leven zonder salaris!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo, lekker late reactie punt nl. Vrij en drukker dan ooit haha. Ja, ik snap dat jij het niet aandurfde. Ik ben nog voorzien van een partner met inkomen. Dat maakt het wel anders hoor. Heerlijk al pensioen. Ik ga kijken hoe ik nog kan zorgen voor aanvulling daar op.

      Verwijderen
  2. Als je thuis nog iemand hebt met inkomen, kun je de luxe hebben om ontslag te nemen. Als alleenverdiener niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kleine correctie: als alleenverdiener die nooit gespaard heeft. Ik ken ook wel alleenverdieners die gestopt zijn zonder dat ze al meteen nieuw werk hadden. Die gingen een tijdje van hun spaargeld leven om zichzelf een sabbatical te gunnen, een opleiding te doen, etc.

      Verwijderen
    2. @anoniem helemaal waar. Ik besef ook hoe luxe mijn besluit is.

      Verwijderen
    3. @firma fluitekruid Fijn dat je ook andere voorbeelden kent. In mijn geval is het nu mogelijk door het salaris van M.

      Verwijderen
  3. Proficiat!
    Tjonge, lees ik dan al weer 10 jaar met je mee? Want ik herinner me geloof ik dat je deze baan kreeg.
    Prifi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, 10 jaren die voorbij gevlogen zijn. Waar ik mijn ziel en zaligheid 'verkocht' voor de zekerheid van een maandelijkse uitbetaling. Waar ik qua geld soms naar terugverlang hoor.

      Verwijderen
  4. Joh, rentenieren, op jouw leeftijd ;-) Ik vind het moedig! (IK hoop dat ik het tzt ook ga durven, erop vertrouwen dat ik genoeg heb gespaard om een vroegpensioen te nemen,........)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou @mrs H. te B. dat rentenieren valt mij tegen haha. Ja een flinke spaarpot is wel wenselijk.

      Verwijderen
  5. Wat heerlijk. Afgelost huis, voldoende geld op de bank en gedeelde vaste lasten plus een dochter.
    Maar bloggen en schulden aflossen heeft je financiële kennis opgeleverd,

    Vraag me toch af, waarom je de dag voor je afscheid emotioneel werd.

    Succes met je nieuwe leven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas geen afgelost huis. Wel weer bezig om dat te realiseren. De emotie zat het vooral in het loslaten van de zekerheden. En de mega lieve reacties van een aantal (nu ex) collega's.

      Verwijderen
  6. Wauw wat een stap zeg! Heel veel succes en hou ons op de hoogte over jouw 'nieuwe' leven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lekker late reactie punt nl. Gelukkig volgen we elkaar via Sociale Media.

      Verwijderen
  7. Nou, je hebt er hard voor gewerkt om hier te komen! Ik weet nog dat ik je een tijd geleden ook vroeg wat je 'hierna gaat doen'. Maar bij nader inzien vind ik het eigenlijk veel beter dat je geen concrete plannen hebt. Kijken wat er komt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, dat is waar. Het 'harde werken'. Met name aan mijzelf en hoe ik over geld, geluk en gezondheid denk.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z