Doorgaan naar hoofdcontent

Op vakantie in eigen land

Met zijn twee, holadiee

Kleine meisjes worden groot en onze dochter, nu 19, wilde niet meer met ons op vakantie. Dat was even slikken. Want het leek ons zo gezellig, nog een weekje zon, zee en strand.

Gelukkig vinden M. en ik elkaar na 21 jaar nog steeds leuk. Dus geen probleem om dan met ons tweetjes te gaan. Aangezien we sinds een aantal jaren niet meer samen in één bed slapen (iets met mijn overgevoeligheid voor geluid :)) kozen we voor twee hotelovernachtingen.

Martijn en Christel met waaihaar op het strand van Kijkduin

In de plaatselijke krant zag ik een leuke aanbieding. 3 dagen, 2 nachten, inclusief ontbijt en een 3 gangen diner. Hotel Atlantic in Kijkduin.

Bepakt en bezakt

‘Travel light’ - lekker compact reizen, wat zou ik het heerlijk vinden om dat te kunnen. Maar helaas. Ik ben van team eigen dekbed en kussen. Plus het heerlijke (maar niet echt) wisselvallige weer, maakte het noodzakelijk om iets meer kleding mee te nemen. Daarbij een boek, agenda, breiwerkje, badhanddoeken, etcera, zorgde voor een volle paarse Panda. 

We vertrokken maar een half uur later dan gepland. Echt applaus voor mijzelf.

Gevulde koek bij de Hajé

Op de heenweg deden we een tussenstop bij de Hajé. Plaspauze. De bonnetjes die we voor het gebruik van het toilet krijgen, gebruiken we dan voor aankoop van een gevulde koek. Het is net of de koek dan goedkoper is, haha. Want het voelt als een euro korting. Slim hoor van de locatie.

Gevulde koek in papier met servet van Haje

Balkon met uitzicht op zee

De aanbieding van het hotel kende een ‘upgrade’, zeezicht voor slechts 50 euro per nacht. Aangezien wij toch onze ogen dichthebben ‘s nachts, hebben we daar niet voor gekozen. We hadden geluk, want we kregen een kamer met balkon, welke uitkeek op zee. 

Op de dag van aankomst was het heerlijk weer.
We lunchten aan zee. Dronken een koffietje op het balkon in de zon.

Melamine bekers met sterretjes en hartjes

Grootste overdekte winkelcentrum van Nederland

De tweede dag had ander weer in petto. Soort van vervroegde herfstvakantie leek het wel. Na een overvloedig ontbijt, gingen we naar wat vroeger winkelcentrum Leidschenhage heette. M. komt van oorsprong uit Voorburg. Dus we reden onder andere langs zijn oude school, sportvereniging en huis. 

Het winkelcentrum is heel luxe opgezet. Leuke kunstobjecten. Wij waren gelukkig nog voor de drukte aan. Na ruim 3 uur, hadden we het wel gezien. Nog een bezoekje aan de plaatselijke kringloop en toen snel terug naar het hotel. 

‘s Avonds aten we in een ‘strandtent’. Om half acht brak de zon door en maakten we nog een heerlijke strandwandeling.

642 kilometer op de teller

Vrijdag nuttigden we ons ontbijt vanuit een chique eetzaal, met uitzicht op zee. De bedoeling was om nog een duik in zee te nemen. We lieten het bij een voornemen en vertrokken op tijd. We zouden namelijk nog op familie bezoek. Een oom en tante van mij wonen helaas een eind uit de buurt. 
Nu waren we maar een uurtje rijden bij ze vandaan. Zo konden we eindelijk hun huis en tuin bewonderen.

Theetje gedronken met wat lekkers. Samen geluncht en met 3 tasjes (kadootjes, tijdschriften en broodjes, koekjes, pakjes drinken en een rol pepermunt) vol weer op huis aan.

Moschino tas en breiwerk op schoot

Mijn breiwerk vordere een aantal toeren, mijn ogen vielen een aantal keren dicht na twee brakke nachten. Gelukkig reed M. hoor. Rond 18.15u waren we weer thuis. In een superschoon en opgeruimd huis. Voordeel van een dochter thuis :)


Reacties

  1. Klinkt als een hele goede (mini)vakantie - je weet, ik ben een grote fan van Nederland als vakantieland. Je breiwerk ziet er super uit. Helemaal mijn kleurtjes. Wat wordt het? Mrs H te B

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, jij bent koningin van vakantie in NL inderdaad :) Het wordt een vestje. Tenminste, als ik een beetje doorbrei haha.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z