Doorgaan naar hoofdcontent

Een lege mailbox en geen zonnige vakantie

Op vakantie naar Madeira

Heb je je wel eens afgevraagd waar toch die mensen zijn, waarvan de namen worden omgeroepen op Schiphol? Laatste oproep voor het rijke wijf en haar man en kind. De vlucht naar Portugal gaat vertrekken.

Helaas zijn wij niet aan boord van ons vliegtuig gegaan. We hebben de vlucht naar Madeira die voor vandaag gepland stond geannuleerd. De berichtgeving had waarschijnlijk wat vertraging. Want er bleven herinneringen binnen komen over het ‘inchecken’.

Waarom we niet gegaan zijn?

M. en dochter zagen het niet zitten als we op Madeira moesten blijven om wat voor reden dan ook. Ik kon daar de lol nog wel van inzien. Maar niet in mijn uppie uiteraard. Daarnaast moesten we alledrie een verplichte C test doen. Voor eigen rekening. De kosten daarvoor waren net zoveel als de vliegtickets.

Christel is niet op vakantie boek

Ik ben nu wel een paar dagen vrij. M. werkt vanuit huis en dochter kon weer wat uren werken voor haar vakantiebaan. 

Lege mailbox

Zojuist sloot ik de computer af. Lang leve het thuiswerken. Want ik had mijn persoonlijke werkmailbox nog niet leeg. Niets zo fijn om met een lege mailbox af te sluiten (mijn mening dan).

Ik ben nog niet heel erg bedreven in het goed beheersen van mijn mailboxen. In de categorie smokkelaar val ik. Zo heb ik in de zomer een mapje gemaakt voor NA mijn vakantie. Deze stond er nog, dus daar heb ik nu ook een aantal niet dringende zaken ingesleept.

Getekende smiley bij een lege e-mail inbox

Voor goed advies (daar ga ik ook NA mijn vakantie mee aan de slag haha) is het gratis e-book van Margaretha Middelkoop - Grip op je e-mail inbox een aanrader. (Link zonder aandelen, gewoon fijn dat er mensen zijn zoals Margaretha, die het oprecht leuk vinden om dingen op te ruimen en organiseren).

Want mijn werkmail hou ik echt op vrijwel dagelijkse basis bij. #applaus Maar dat is een andere zaak voor mijn andere mailboxen. Ik moet wel 166 jaar worden om alle nieuwsbrieven te lezen waar ik mij op geabonneerd heb.

En nu.... is het tijd voor een huissetje, dekentje op de bank en poes Semmie op schoot. Ontspannen mijn vakantie in.


Reacties

  1. (Ken je die mop van dat gezin wat op vakantie zou gaan? - Ze gingen niet... Tja, dit roept bij mij héle flauwe associaties op....) Ik wens je een fijne vakantie - lekker prutsen, lekker lezen, TV-kijken? Ik blijf het ingewikkeld vinden - vakantie vieren op de plek waar je ook werkt - maar het is voor dit moment even niet anders....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat thuis werken heeft voordelen. Thuis vakantie vieren normaal ook. De combinatie van beiden bleek wel een ding.

      Verwijderen
  2. Wens je ook een fijne staycation. Heb geen adviezen over hoe je vakantiegevoel kan krijgen, maar misschien kan je een weekje Portugees eten koken/halen/laten brengen? Of Portugese muziek draaien (Fado's).

    Of deze: https://www.youtube.com/watch?v=oaaNNApdNx0

    Obrigado!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog bedankt voor de YT link. Hopelijk mogen we volgend jaar weer op pad.

      Verwijderen
  3. Ik zou me nu ook niet zo prettig voelen in het buitenland. Wel heel jammer, maar het is even niet anders. Lekker thuis zijn samen en even niets hoeven is ook al wel lekker vind ik...Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, thuis is normaal zeker fijn. Gelukkig kunnen we het goed met ons drietjes vinden.

      Verwijderen
  4. Hai Christel,
    Jammer dat jullie vakantie niet doorging maar wel heel begrijpelijk.

    En dankjewel voor je tip over het e-book Grip op je e-mail inbox van Margaretha Middelkoop.
    Want het is heel herkenbaar wat je zegt over je mailboxen bijhouden.
    En geweldig je opmerking: Ik moet wel 166 jaar worden om alle nieuwsbrieven te lezen waar ik mij op geabonneerd heb Hahaha ;)

    Lieve groetjes,
    Joanita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn Joanita dat je baat hebt/had bij het e-book van Margaretha.
      Ik ben met mijn werkmail goed bij. Nu mijn eigen mailboxen nog.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z