Doorgaan naar hoofdcontent

HET idee

Het idee was om op 1 mei, mijn 50ste verjaardag, een blog te schrijven over het werkelijk geweldige verjaarskado wat ik heb gekregen van mijn lieve vriendinnen.

Een huiskamer voorstelling van Mijn Ede, door Marcel Hensema (link naar zijn website).

Marcel Hensema in de huiskamer bij het rijke wijf

Marcel Hensema - mijn Ede
 
Vroeger... zat ik bij Marcel op de lagere school. In de 6e klas had ik ‘verkering’ met hem. Dat maakte dat de primeur hier thuis was extra speciaal. Vanwege de c. regels waren er twee vriendinnen ‘live’ bij en de rest heeft de voorstelling via videobellen gevold. Zo bijzonder.

Maar, ik blogde niet... Ik was wat ‘overweldigd’. Door alle overige lieve wensen, bossen bloemen, kaarten, kado’s, aandacht, appjes en wat zo meer.  

Dagen werden weken, weken werden maanden... (uit welk gedicht/gezegde komt dit?).

De gebeurtenissen in de wereld waren/zijn heftig. Wat maakt, dat ik vind, dat mijn ‘huis/tuin/persoonlijke’ verhalen er zo weinig toe doen. Ja, uiteraard voor mij wel, maar voor de rest van de wereld (nouja, hier in NL) niet. 

We hebben wel weer genoeg beleefd de afgelopen tijd. Klusperikelen in de badkamer. Een interne verhuizing. Twee vrijstaande huizen bezichtigd. Potentiële huurders voor ons eigen huis al gevonden.
En nee... we gaan nog niet verhuizen hoor. 

Nu eerst verder de de badkamer. Interesse in voor- en na foto’s van de metamorfose?

Reacties

  1. Eindelijk weer een bericht!! Ik begon me al zorgen te maken ;-) Nog van harte gefeliciteerd met deze mooie leeftijd! En wat lief van je vriendinnen zeg. Leuk kado!

    Ik hou van voor en na foto's dus kom maar door haha. Willen jullie wel in juice lake blijven? Of toch elders?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Bouk, ik maakte mij zelf ook zorgen over mijn bloggesteldheid. Dank voor de felicitaties. Echt superlief van mijn vriendinnen.

      We zijn niet honkvast wat Juice Lake betreft. De huizenmarkt is wel wat overspannen (naar mijn persoonlijke mening), dus we kijken rustig verder.

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd! Klinkt bijzonder leuk!
    Over die dagen, weken, maanden: iets soortgelijks zit in een liedje van Borsato maar of dat het eerste nummer met deze observatie is, waag ik te betwijfelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel MMW. Ligt misschien ook aan mijn leeftijd, dat alles sneller lijkt te gaan :)

      Verwijderen
  3. Wat een geweldig cadeau-idee! Zo'n privévoorstelling van een medeGroninger in coronatijd - acteurs kunnen ook de inkomsten goed gebruiken (en jullie hadden een mooie dag!). En jij mag dus inmiddels ook meedoen met ons legertje van 50+ers..... ;-). Héél laat - maar nog van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt, een gewelig cadeau. Ik denk er nog vaak aan. En Marcel is zo gewoon gebleven. Jaaa, 50+ Vroeger vond ik 50 plussers echt bejaard. Nu word ik waarschijnlijk door ‘de jeugd’ ook zo bekeken haha.

      Verwijderen
  4. Het is als lezer(es) juist fijn om in deze heftige tijden wat luchtige dingen als huis/tuin en persoonlijke verhalen van je te lezen. Ik heb je in ieder geval gemist.
    N.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve reactie, dank je wel N. Ik heb het bloggen ook echt gemist. En jullie reacties daarmee ook.

      Verwijderen
  5. Ha rijk wijf, wat bijzonder om je oude vlam van de lagere school ineens een theaterstuk te zien spelen in je huiskamer! Ik vind hem een heel goede acteur, ik kijk alweer uit naar het volgend seizoen van Holland's Hoop.

    En leuk ook dat de anderen het konden volgen via videobellen.

    Mensen zijn creatief, in deze rare tijd. Mijn vrijgezellenfeest was digitaal, mijn bruiloft werd een roadshow, maar juist daardoor was het extra bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wow een roadshow voor je bruiloft. Klinkt inderdaad heel bijzonder. Mijn vriendin die het organiseerde gaf aan dat ze het wel heel spannend vond om een Bekende Nederlander te bellen. En nu hebben we zijn mobiele nummer gewoon in onze contactenlijst staan :)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z