Doorgaan naar hoofdcontent

Plaatsmaken en herontdekken

Een paar weken geleden was ik op zoek naar een krokodillenschaartje. Ik zocht overal, maar vond het (nog) niet terug. Wel ontdekte ik UFO’s (Un Finished Objects een term die veel in de ‘brei- en haakwereld’ gebruikt wordt. Mooi woord voor gewoonweg projecten die nog niet af zijn).

Ik irriteerde mij aan al die halfgebakken projecten. Zelfbedachte patronen, waar ik niets van had opgeschreven bijvoorbeeld. Een gehaakt achterpand van vest, waarbij ik eigenlijk al wel wist dat ik het niets zou vinden, omdat het teveel op een gehaakt gordijn leek.

Ik haalde ik alles uit. Terug naar gewoonweg bollen. Om daar onrustig van te worden. Want al mijn bolletjes ‘schreeuwden’ om aandacht. Kies mij, kies mij.
Zodoende zocht ik alle garen uit die geen ‘joy meer sparkte’. Marie Kondo zou trots op mij zijn. Ik maakte een mooie foto, plaatste deze op Instagram en bood het garen te koop aan voor een zacht prijsje.




Binnen een kwartier was het verkocht en dacht ik dat mijn prijs wellicht wel aan de lage kant was :) 5 kilo garen ging in een grote doos, op weg naar een nieuwe eigenaresse. Even had ik spijt, want ik zag het ene na het andere gave haakpatroon met restjes voorbij komen.

Maar in het kader van Flow, het grote boek van minder, welke ik had gelezen, voelde het goed.




Er bleef nog genoeg garen over (*kucht) in andere bakken en tassen. Zo herontdekte ik een stapel patroonboeken en mooi groen garen. Nu is er een zomers topje in wording.



Moraal van dit verhaal, soms kun je ergens genoeg van hebben.  
Hee, maar soms ook niet hoor. Ik ben maar zo geen minimalist :)

Reacties

  1. Goed gedaan, en de foto is prachtig. Geen wonder dat je het zo kwijt was. Maar ik herken ook het gevoel van spijt. Niettemin, fijn dat je nog genoeg over had : )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, genoeg voor een vest, dekentje, poefhoes en wat losse projectjes, denk ik :)

      Verwijderen
  2. Wow...wat een voorraad en dan ben je dus nog niet eens 'leeg'. Genoeg om de winter door te komen toch?? :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z