Doorgaan naar hoofdcontent

Gratis vlucht naar Amerika

Vorige week kregen mijn schoonouders bericht dat hun emigratie aanvraag naar Amerika is goedgekeurd. Het heeft lang geduurd en even waren we bang dat het hele feest niet door zou gaan.
Maar de paspoorten met de tijdelijke visa zijn binnen. Ze gaan bij mijn schoonzus wonen. 
Zij is in 2002 daar gaan wonen en heeft een groot huis waar mijn schoonouders bij in gaan wonen.

M. en ik beloofden dat we voor de tickets zouden betalen. Uiteraard wilden we dat wel zo voordelig mogelijk kunnen doen :)

Nu hebben we sinds 1,5 jaar een American Express Flying Blue kaart 
Deze was het eerste jaar gratis en zou normaal 75 euro per jaar kosten (maar 1 telefoontje om het op te zeggen en het bedrag was nog maar 25 euro :))

Wij gebruiken de kaart voornamelijk bij het tanken. In combinatie met de 6000 miles die we kado kregen bij aanvraag van de kaart hadden we ruim 25.000 miles gespaard. 

Mijn schoonmoeder had zelf ook ruim 27.000 punten. Bleek dat een enkele reis naar Detroit geregeld kon worden voor 26.000 punten. Hoe cool is dat? Een gratis vlucht. Nouja, luchthavenbelasting moest nog wel betaald worden hoor. Wij schreven onze punten over (dat kan tegen betaling) aan mijn schoonmoeder. En gisteren regelden we twee vluchten inclusief bagage en comfort seats voor ze.



Nu we hebben gezien wat er mogelijk is gaan wij uiteraard zelf ook verder met sparen.
En ja, ik promoot hier de kaart met mijn eigen link! Wanneer je je aanmeld voor een gratis kaart, ontvang je 6000 miles (wanneer je 500 euro in de eerste 3 maanden besteedt).



Bij een ‘gouden kaart’ ontvang je zelfs 22.000 miles. Ook deze kaart is het eerste jaar gratis. 

Dit is de link (<- klikkerdeklik, mocht je graag een kaart willen en mij nieuwe punten gunnen). Hieronder nog even de voorwaarden. Waar hij staat kun je uiteraard ook zij lezen.



Deze blogpost is niet gesponsord door American Express trouwens. Puur eigen enthousiasme door te zien wat er met de punten mogelijk is. Ja, ik weet dat vliegen niet milieu vriendelijk is, alleen naar Amerika is het wel de snelste optie. En ik zou het heel gaaf vinden om volgend jaar mijn schoonouders en schoonzus op te kunnen zoeken met wat extra punten :)

Reacties

  1. Wauw, dat is een grote stap voor je schoonouders. Zowel inwonen als emigratie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is wel een enorme stap. Zal straks wel een emotioneel moment worden wanneer ze na 50 jaar wonen hun huidige huurwoning verlaten.

      Verwijderen
  2. Ik heb dezelfde kaart en het is inderdaad ideaal, ik snap helemaal dat je het iedereen aanraadt! Ik geloof dat ik 11.000 punten kreeg bij aanvang. Via de telefoon zijn de aanbiedingen beter dan via een link ;) Bij verlenging een jaar later (inderdaad na bellen om op te zeggen) nog eens 25.000 punten, de keuze was geloof ik 25 euro en weinig/geen punten of 75 euro en heel veel punten. Ik heb toen even gerekend wat die punten waard zijn en dat was een veelvoud van die 50 euro extra kosten, dus toen toch maar daarvoor gekozen.

    Het enige nadeel van deze kaart is dat je hem eigenlijk niet als enige creditcard kan houden. Ik reis vrij veel voor werk en dan is een mastercard of visa ernaast echt hard nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat was ook een gave optie geweest, zoveel punten bij het verlengen. En 11.000 bij aanvang heel erg veel. Ik heb het idee dat ze momenteel iets minder scheutig zijn, maar ik heb ze niet gebeld, dus dat kan het ook zijn.

      Ja, wij hebben ook nog een Mastercard ernaast. Niet alle bedrijven accepteren de AMEX.

      Verwijderen
  3. Wat spannend voor je schoonouders zeg! En wat tof dat je zo al 1 ticket gratis kon krijgen! Ideaal. Scheelt weer in de kosten. En jullie nog een reden meer om wat vaker die kant op te vliegen ;-)
    Even helemaal off topic, maar hoe staat het met je boek? Wilde ik al een tijdje vragen, maar vergat het steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heel spannend. Al zijn ze er nu wel aan toe. Het huis al half leeg en al heel lang staan ze als het ware in de wachtstand.

      Mijn boek, daar schrijf ik binnenkort een blog over :)

      Verwijderen
  4. Kunnen mensen via je link ook een gold card nemen? Die is momenteel ook gratis en geeft 22,000 gratis miles. Anders kan dat bij mij wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, goede vraag, ik heb even gekeken Peter en dat kan zeker. Dus dank voor je opmerkzaamheid, ik heb de blogpost iets aangepast en zal zelf ook zeker vragen om een Gold kaart, want dat is een leuk ticket inderdaad.

      Verwijderen
  5. Mooi zo, succes ermee! Bij ons stromen de punten binnen momenteel, heerlijk. En iedereen die jouw of mij helpt krijgt ook weer een link om weer zijn eigen travel hack te beginnen. Zo helpen we elkaar de wereld rond 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede tip van je. Soms is een creditcard zo gek nog niet. Betaalt beter dan een spaarrekening. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z