Doorgaan naar hoofdcontent

124 euro aan kussentjes

Verkoopt u ook kussentjes?

Voor de fans van Herman Finkers, de vraag, verkoopt u ook kussentjes :)
Ik kocht ze. Afgelopen zaterdag. Voor 6 tuinstoelen, matras kussentjes en van die met van die stukken stof om ze aan de stoelen te hangen. Daarnaast nog 5 kussens voor op de 'loungebank'.
Ik rekende daar 124 euro voor af. Zonder blikken of blozen. Echt wat een luxe gevoel. Alle oude 'zooi' van de afgelopen 18 jaren gaat naar de kringloop woensdag.

M. schrok nog lichtelijk. Wat... voor kussentjes? Maar bij het zien van het 'aangeklede geheel' was hij er erg blij mee. Hier een aantal van de gele kussens op de foto. Met mijn breiwerk op tafel (als je goed kijkt, zie je dat het dezelfde kleur is als het nieuwe roze tafeltje op de achtergrond).



We gaven nog meer uit hoor :) Want onze dochter werd 16. Echt, waar blijft de tijd. Ze had al een ruime bijdrage aan haar nieuwe mobiele telefoon gekregen. Maar we bedachten nog iets gaafs. We gaan drie dagen met ons drietjes naar Londen. Heerlijk vliegen vanaf Eelde. Dus kreeg ze een speciaal formaat rolkoffer en nog wat ponden zakgeld.

Sweet sixteen

Afgelopen zaterdag vierde ze haar 'sweet sixteen' feest bij ons 'in the crib' (lees schuur met loungebank). Hier nog vrij kussentjesloos op de foto. Het was een gezellig feestje (wij waren niet uitgenodigd uiteraard). Rond twaalf uur gingen ze naar de plaatselijke uitgaansgelegenheid. Ik heb nog een poging gedaan om op te blijven tot ze terugkwam. Maar ik heb haar niet meer gehoord.



De ingang van de schuurdeur met glas stift


Curvy supermodels

De afgelopen week aten we veel taart. Zojuist had ik voor de lunch nog een stuk worteltaart :) Als curvy supermodels ook voor 45 plussers onder de 1.68m lengte zou zijn, dan kon ik zo meedoen hoor.


Verder genoten we van het prachtige weer. M. beitste onze schuttingen grijs. Als gezamenlijk project #romantiektentop beitsten we ook het houten tuinbankje. Zonder elkaar met de kwast en roller voor de b.k te slaan. Resultaat mocht er zijn. Gelukkig maar, want het was een pokkewerk. Deze staat in de voortuin en wacht nog op een leuke bak met planten in het midden.

Reacties

  1. Ziet er ontzettend leuk uit!! 124 euro doet misschien even zeer, maar hier heb je vast heel lang plezier van! En nog van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Leuk, zo'n trip in het vooruitzicht :-) En vanaf Eelde is natuurlijk ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, erg fijn, vanaf Eelde. Hebben we een keer eerder gedaan. Zette mijn moeder ons voor de deur af. Ideaal. Dank nog voor de felicitaties.

      Verwijderen
  2. Tja, zo wipte ik voor dat bedrag "even" een schoenwinkel binnen. KASSA! Overigens ken ik die van Finkers niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier is de tekst H! http://www.allthelyrics.com/lyrics/herman_finkers/verkoopt_u_ook_kussentjes-lyrics-1127297.html
      Op YouTube staat ook wel het filmpje.
      En weer een tevreden klant, verlaat het blog ;-).

      Verwijderen
    2. Kijk 1001 tips is al zo aardig geweest om je de tekst te geven :) Schoenen, twee of meerdere voor dat bedrag?

      Verwijderen
    3. 2 schoenen, t.w. 1 linker en 1 rechter ;-)

      Wat een bedrag hè?

      Verwijderen
    4. PS heet filmpje ga ik nog bekijken (als ik niet aan het werk ben ;-()

      Verwijderen
    5. Reken maar uit hoe lang je er op loopt. Koopje dan voor goede kwaliteit. En hoe fijn is het om mooie en comfortabele schoenen te hebben.

      Verwijderen
  3. Hee, wat leuk! Een blog over geld uitgeven in plaats van besparen. Goed voor het evenwicht. Ik ga volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Klara voor je leuke reactie. Net toen ik dacht, ja, waar blog ik nou eigenlijk over en voor wie? Ja, voor mijzelf, maar lezers zijn wel erg fijn/belangrijk/leuk/inspirerend etc.

      Jarenlang hebben we bespaard hoor, was prima voor het te behalen doel destijds. Nu richten we ons inderdaad op meer verdienen en het geld ook lekker te laten stromen door uit te geven.

      Verwijderen
  4. Nog van harte met jullie dochter! Sweet 16, wat gaat de tijd snel dan he? En die kussens, leuk!! Als je daar weer 18 jaar mee kan doen, kopie toch? ;-)

    Alvast veel plezier in Londen! En fijn vanaf Eelde...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je felicitaties Bouk. Ja, de tijd gaat echt zo snel. 18x365=6570 dagen (gemiddeld dan) is 0,018 cent per dag. Kooooopje inderdaad haha :)

      Verwijderen
  5. Nog gefeliciteerd met dochterlief. Leuke kleur die kussens. Diepte-investering toch?? :) Geniet er maar lekker van.

    Londen - geweldig leuke stad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel hoor voor de felicitaties. De kussens zijn inderdaad een diepte-investering :) En Londen, we hebben er zin in. Lang geleden dat ik er ben geweest. Voor dochter wordt het de eerste keer. Ik ben benieuwd wat ze er van vindt.

      Verwijderen
  6. Tja, die kussentjes. Toch kan je heel blij worden als je bepaalde oude versleten dingen eens vervangt. Deed ik met de handdoeken en theedoeken(de oude kregen een goede bestemming hoor)Het lijkt wel of mijn badkamer een upgrade gehad heeft met die nieuwe handdoeken.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Greet, heb nooit gereageerd op jouw reactie #sorry Ja nieuwe handdoeken en theedoeken, ook zo fijn. Hebben wij ook gedaan. Alsof we in een hotelkamerdouche zijn.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z