dinsdag 6 maart 2018

Onoplettendheid kost geld, zo jammer

Een rare tik van mij, is om 's ochtends vanaf mijn mobiel mijn mail te bekijken. Zo zag ik dat een incasso klaar stond bij mijn zakelijke rekening voor A.merican Express. #schrik 85 euro voor een kaart die ik het afgelopen jaar 1x gebruikt heb. Zo zonde van het geld.


Dus ik gauw op de website van de K.nab bank kijken en ja hoor, daar stond het gewoon. Eerste jaar gratis. Ik vond wel dat dat jaar dan heel snel gegaan was :) 

Vanwege de schrik wilde ik de privé kaart ook direct maar opzeggen. Die was ook het eerste jaar gratis namelijk en de jaarlijkse bijdrage zou binnenkort dan geincasseerd worden. 

Ik belde met de klantenservice. De erg vriendelijke dame van de klantenservice vond het erg jammer dat ik op wilde zeggen. Ze zag dat we de kaarten veel hebben gebruikt het afgelopen jaar (spenders haha, we gebruiken de kaarten voornamelijk voor het tanken en sparen zo voor Flying Blue Miles). Dus kwam ze met een hele leuke aanbieding. Die kon ik niet weigeren. Ja, kon wel, maar wilde ik niet. De business kaart heb ik wel opgezegd. Dat kost me 1/12 deel van de jaarbijdrage. 

Nou, dat bedrag valt uiteraard nog mee. Pfiew. Maar het is wel een puntje van onoplettendheid.

11 opmerkingen:

  1. Soms moet je dingen opzeggen om een voordeeltje te krijgen, dat lijkt tegenwoordig haast een trend.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het loont om op te willen zeggen. Zo kregen wij onze treinabonnementen voor 29 euro ipv 50 euro in de verlenging.

      Verwijderen
  2. Herkenbaar, is mij ook meermalen overkomen. Tegenwoordig heb ik van alle contracten en abonnementen reminders in mijn elektronische agenda staan. Het zit in mijn ‘routine’ om die erin te zetten als ik het abonnement afsluit. Dat helpt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga ik vanaf nu ook doen. In mijn papieren agenda :)

      Verwijderen
  3. Ik had een card bij mijn bank. Ik gebruikte hem alleen voor vakanties om auto te kunnen huren. Maar...ik heb hem toch opgezegd. Ik zie wel of ik ergens een auto kan huren zonder creditcard...Afgelopen jaar ook gelukt, terwijl ik mn creditcard toen nog had...Ik betaalde zo rond de 30 euro per jaar ervoor, maar toch...ga er liever van naar de film ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij houden al lange tijd onze uitgaven bij, dus dit soort ongebruikte abo's hebben we eigenlijk gelukkig vrijwel niet meer. M.u.v. mijn guilty pleasure de consumentengids. ;-)
    Maar, /even de kritische modus aan/ .... Je hebt dus je creditcard gehouden a €85,- voor een aanbieding waar je het bestaan niet van wist, dus feitelijk niet op zat te wachten en dus overbodig is? Of was je zonder dat telefoongesprek die dag naar de winkel gegaan om dat product te kopen? Ik vraag het me af...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarschijnlijk heb ik het niet duidelijk genoeg omschreven Joost. Mijn business card die ik een jaar geleden voor het eerst en laatst gebruikte is opgezegd. Dat kost mij 1/12 deel van 85 euro omdat ik een maand opzegtermijn heb. Mijn prive kaart heb ik gehouden en daar was de leuke aanbieding voor. Fijn dat jij/jullie het beter in kaart hebben qua abonnementen :) en de consumentengids, die lees ik indien nodig in de bieb.

      Verwijderen
  5. There's certainly a lot to find out about this topic.

    I really like all the points you made.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Very interesting topic, thank you for putting up.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel herkenbaar. Onoplettendheid en soms zelfs luiheid :(

    Ik heb laatst ook de creditcard opgezegd van de bank, en heb nu een eerste jaar gratis. Maar daarna is het 15€ per jaar, dus alsnog goedkoper dan de bank. Bovendien kan ik er euroclix mee verdienen. Mooie combi dus :)
    http://life4mama.blogspot.nl/2018/03/kleine-besparingen-leveren-ook-geld-op.html

    BeantwoordenVerwijderen