Doorgaan naar hoofdcontent

Blije post en Genoeg dag

Al een aantal jaren lees ik het tijdschrift Genoeg Een inspirerend blad over positief besparen, eenvoudig leven, praktische zelfmaak ideeën, genoeg geld en nog veel meer.


In het kader van Lezers geven Genoeg (waarbij mensen die het blad om financiële redenen op moeten zeggen, toch een jaar gratis verlengning krijgen van hun abonnement) heb ik laatst mijn donatie in een kleurrijke envelop verstuurd.


In de zomereditie staan weer een aantal interessante artikelen. O.a. een interview met Miriam Lancewood, duurzaam je huis verwarmen en nog veel meer. 


Dit jaar bestaat Genoeg 25 jaar. Dat gaan ze vieren op 17 september a.s. op het terrein van de Westergasfabriek in Amsterdam. Om het mogelijk te maken hebben ze een crowdfundingsactie opgezet via Voordekunst.nl


M. en ik zijn die zondag van de partij (bij leven en welzijn uiteraard :)) en het lijkt ons om supergaaf om daar meerdere bloggers/lezers te ontmoeten. 

Ik heb zojuist mijn bijdrage overgemaakt. Op de website van Voor de kunst (<-klikkerdeklik) vind je meer informatie over de dag en de mogelijkheden om bij te dragen. 

Wie weet kunnen wel een mini Rijke wijven club bijeenkomst (en rijke gozers samen met M. uiteraard :)) daar organiseren. Hoe leuk zou dat zijn. 

Reacties

  1. Leuk bedankt voor de tip. Ik heb twee kaarten gekocht een voor dit rijke wijf en ik neem mijn eigen rijke vent mee 😉
    Ik hoop je daar en nog wat andere rijke wijven te ontmoeten, lijkt mij super leuk!

    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Tanja, Hoe heb je de kaarten kunnen kopen en hoe duur zijn ze? Gr. Liesbeth

      Verwijderen
    2. Hallo Liesbeth, via de website van Voor de Kunst kun je toegangskaarten kopen. Dit is de link:

      https://www.voordekunst.nl/projecten/5797-de-grote-landelijke-genoegdag staat ook als aanklikbare link in de post. Prijzen zijn afhankelijk van wat je graag als tegenprestatie wilt ontvangen.

      Verwijderen
  2. Ik had er heel graag heen gewild maar helaas vieren we die dag de verjaardag van 1 van de kinderen. Dat op een andere dag vieren is wegens allerlei sportverplichtingen niet mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vast gefeliciteerd dan (dat vergeet ik anders in september). Ik maak er vast een verslag van :)

      Verwijderen
  3. Ik heb nog nooit een Genoeg gelezen,hoewel het me wel erg leuk lijkt.
    Leuk dat het al zo lang bestaat.
    Bedankt voor je reactie op mijn blog van de week, ik heb het aangepast ;-) - je weet wel wat ik bedoel...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Anita, heb jij mijn reactie ook weggehaald? :) Ik zal eens kijken of ik nog een Genoeg heb voor je. Mail je mij even? Zorg ik dat je er eentje krijgt.

      Verwijderen
  4. Hey there I am so happy I found your webpage, I really found you by error, while I was searching on Bing for something else, Regardless I am here now and would just like to say thanks a lot for a incredible
    post and a all round interesting blog (I also love the theme/design), I don't have time to read through it all at the minute
    but I have saved it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will
    be back to read a lot more, Please do keep up the superb work.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wil graag mee als -beginnende rijke man-.. Even kijken hoe ik dat ga oplossen met de hond.. Maar daarvoor heb ik nog tijd... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartelijk dank voor je leuke blog Christel, en dank voor iedereen die ons een handje helpt via de Crowdfunding. Geweldig oed idee om een Rijke Wijven (en rijgen gozers)club-meeting te organiseren op de Genoegdag, we helpen graag een handje, laat maar weten! Hartelijke groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik lees ook de Genoeg en ik zag "jouw" tekening en ik wist zonder het te lezen dat dit van jou moest komen! Dusss zo herkenbaar zijn je schrijfsels al voor mij haha.

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik vond het zó leuk om jouw naam tegen te komen in de Genoeg! Ik ga misschien naar de Genoegdag - ik heb de eerste mee-georganiseerd, ben er daarna niet meer geweest....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z