Doorgaan naar hoofdcontent

Berekende kerst

Zo, kerst in joggingbroek, wat een heerlijkheid. Aan een ieder die vroeg wat ik ging doen met de kerst, antwoordde ik, twee dagen onder de boom liggen. Nu hebben we de (nep)kerstboom niet opgezet. De reden hiervoor is dat deze h e l e m a a l achter in de schuur staat en daar erg veel (klus)spullen voor staan.

Maargoed, om terug te komen op het liggen onder de boom. Ik maak gebruik van Snapchat en tot mijn verbazing was er wel een erg toepasselijke 'Bitmoji' beschikbaar. Hahaha.



Verder, is de badkamer nu vrijwel klaar. Er moeten alleen nog wat afwerkdingen gebeuren en niet te vergeten de vloer. De foto op mijn vorige blog was een voor en nu foto. Hier is dan de voor en na foto. Het voelt alsof we in een luxe hoteldouche staan. Heerlijk.



Door de plaatselijke 'tapijtboer' lieten we de trap bekleden. Weer iets klaar. 


Nu was het wel zo dat met al die extra (geplande en sommmige ongeplande) kosten, het extra aflossen er wel bij in is geschoten. Het huis is echt bijna klaar nu, de rust die dat met zich meebrengt, is onbetaalbaar.

Om 2017 financieel goed in kaart te brengen, deden wij een kerstig administratie dagje met ons twee. Gisteren deden we al heel gezellig met de familie, met eten, drinken en gezelligheid. Vandaag was dan ook een berekende kerstdag. Onze NS weekendvrij abonnementen zegden we op. Scheelt 83 euro  per maand. Daar komen wel iets andere NS abonnementen voor in de plaats waarschijnlijk. En we sloten weer een tijdschriftenabonnement af via de Leestafel (nee geen aandelen).

We vroegen ook een voorlopige teruggave aan bij de belastingdienst. Dat bedrag gaan we gebruiken voor de extra aflossing. De dag vloog voorbij, zo tussen de cappuccinootjes en wat vreterij door.

Gelukkig hebben we morgen nog een kerstige dag met ons twee (dochter is uit logeren). Dan gaan we kijken naar de extra inkomsten mogelijkheden voor 2017. Want besparen en budgetteren is leuk. Maar extra geld verdienen vind ik uiteraard nog veeeeeel leuker. 

Reacties

  1. Voor jullie ook heel fijne feestdagen. Hopelijk wordt 2017 een ontspannen jaar voor je.
    Lieve groet
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als twee heerlijke dagen... Ik ben ook alweer volop aan het berekenen geslagen voor 2017..gewoon omdat ik dat leuk vind. Wellicht gaan we een huis kopen dus het wordt helemaal anders dan met de vaste lasten ( wel lager gelukkig )

    Fijne dag!
    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het klussen er zo goed als op zit. Benieuwd naar je volgende doel. Een hypotheekvrij huis?
    Ik wens jullie een goed, gezond, gelukkig 2017.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie douche en trap zeg! Dat relaxte rekendagje klinkt niet verkeerd.
    Hier moet de boekhouding nog (in ieder geval de omzetbelasting van het laatste kwartaal). De inkomstenbelasting (2015 én 2016...) wil ik in februari doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er strak uit Christel, wij zijn momenteel met de zolder in jaren 60 style naar anno nu te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt als een goed gespendeerde kerst :) Een heel fijn en succesvol 2017 toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De trap is erg mooi gemaakt.Ook de douche ziet er goed uit vooral de kleur spreekt mij erg aan. Zijn jullie er lang mee bezig geweest?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Christel,

    Heb met plezier je hele(!) blog gelezen. Lekker onderweg in de trein van en naar werk. Leuk om jullie ontwikkeling te volgen en de voortgang van jullie huis. Fijn dat jullie weer ruimte hebben om leuke dingen te doen. Even een vraagje; hoe hebben jullie de douchewanden en vloer afgewerkt? Ik lees dat je geen tegels gebruikt maar wat dan wel?
    En je schrijft ergens over pijnpleisters en een apparaatje voor als je verkouden bent. Heb je daar een naam of merk van?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, mijn hele blog??? #respect Haha. De douchewanden hebben we met een primer behandeld en met speciale badkamerverf geverfd. Niet aan te raden, want er ontstaan blaasjes helaas en daaronder gaten in het stucwerk. Oorzaak nog onbekend, even kijken wat we er aan kunnen doen.

      De vloer heb ik zelf met ardex geëgaliseerd. En vervolgens met betonverf voor een garagevloer geschilderd. Op wat kalkkringen na houdt dat prima.

      De pijnpleisters die ik gebruikte waren van FGXpress. Mocht je eens willen testen, mail me dan je adres gegevens, ik heb nog wel eentje liggen voor je.

      Het apparaat is een Swing Zapper van Hulda Clark. Gekocht bij MeditechEurope.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z