Doorgaan naar hoofdcontent

Het vervolg van de keukenplannen en klusvorderingen

Was ik toch aardig van de 'wapper' de afgelopen week na het nieuws van mijn behaalde examen. De eerste avond zat ik een beetje doelloos voor mij uit te staren. M. vertrok naar de sportschool namelijk en dochter ging slapen. Wat nou feeststemming :))

De volgende avond was ook zo maar voorbij. Van vrienden en collega's kreeg ik felicitaties en kadootjes. Zo attent. Van de lezers hier op mijn blog trouwens ook. DANK nog daarvoor.

Op woensdag kreeg ik bloemen van M. nadat ik mijn 'beklag' had gedaan over zijn (naar mijn mening) niet enthousiast genoeg gedrag. Over zijn lieve actie wist ik zelfs nog te zeuren en toen wist ik dat ik te ver was gegaan #schaam

Donderdag kreeg ik een prachtig boeket van mijn werkgever. 's Middags nam ik vrij, want 's avonds kwamen mijn oom en tante eten. M. had ik gevraagd eerder naar huis te komen, dat kon gelukkig. Dus samen maakten we een heerlijke maaltijd. Dochter dekte ondertussen de tafel. Van mijn tante kreeg ik nog een mega bos tulpen en zo was de woonkamer ineens een bloemen oase.

Over de keuken... Nou, heb je nog even? Haha... Het lange aanrechtdeel bleek toch wel erg lang. In een oude (digitale) folder van I.kea zag ik een hele leuke kleinere kast. Bij nog een laatste ronde M.arktplaats voor het slapengaan, zag ik   De combikast staan. Met oven, zonder inductie, maar wel met een 5 pits gasplaat. Voor 200 euro. Helaas niet naast de deur, maar ach...


M. heeft een bestelauto gehuurd voor vrijdag en gaat het ophalen. Ondertussen veranderden we nog wel tig keer de keukenindeling. Maargoed dat we nog niet met de keuken aan het klussen zijn. Wel met de bovenverdieping. Daar was ik niet zo goed bezig. Iets met verkeerde kwast en verfroller, veel strepen en dikke klodders verf. Super voor mijn humeur. Echt ook goed voor het familie gevoel.

Vrijdag komen ze ook van het kozijnenbedrijf. Gaat het nu toch eindelijk gebeuren? Lekvrije ramen. Wat een heerlijk vooruitzicht. Geen handdoeken meer in het raamkozijn. 

De 'wapperitus' is wel redelijk over. De druk voelen om niet meer te hoeven studeren zal wel 'slijten'. Vanaf 1 maart gaat mijn 'bevordering' qua salaris in. Dat is een prettig vooruitzicht. Compenseer ik daarmee een gedeelte van het bedrag wat M. als tijdelijke huisman minder gaat ontvangen. 

Reacties

  1. Spannend, hopelijk pakt het mooi uit met de keuken! En mooi dat jullie verder ook flink aan de gang zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De keuken, bijna sluitstuk van het huis, alhoewel, de badkamer willen we ook nog aanpakken. Ja, het voelt heerlijk om weer aan de klus te zijn.

      Verwijderen
  2. Soms moet je even moeite doen voor het "familiegevoel", maar meestal degene die het dichtst bij je staat, krijgt het meest te verduren. Succes met de keuken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja Anja, je weet het mooi te omschrijven, familie gevoel. Nou, gelukkig gaat het weer een stuk beter met mij, ik ben weer iets aardiger :))

      Verwijderen
  3. Geniet er nou eens even van! Je hebt er veel voor moeten doen, nu ontspannen en genieten van dingen waar je nu tijd voor hebt. Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Thea, je hebt helemaal gelijk. Ik heb er niet echt van genoten. Ik was zo bezig met het eindresultaat. Nu weer lekker aan het breien. Ik heb een vest af en al een nieuwe op de pen.

      Verwijderen
  4. Logisch toch dat je even moest bijkomen.
    Wat goed dat je toch die oven en gasplaat hebt gevonden. Over een paar jaar worden de inductieplaten vast goedkoper. Daar hoop ik op :-) . De overheid wil steeds meer af van gas in woonhuizen en dat we overschakelen naar elektrisch. Ik wilde nooit aan inductie, maar als we onze keuken gaan vernieuwen komt er wel een inductiekookplaat in. Dan koken we gratis vanwege overcapaciteit van de zonnepanelen. We blijken meer elektra op te wekken dan verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat jullie overcapaciteit hebben. Dat was voor ons ook de reden om inductie te willen. Ach, we stellen dat nog even uit :)) Ik ben benieuwd wat de prijzen voor inductie kookplaten gaan doen. Ja, hopelijk zakken ze. Nu ik nadenk is het bijkomen zeker logisch. Af en toe moet ik mijn eigen 'turbo' tempo even afremmen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Als je meer vissen wilt vangen...

  Als je meer vissen wilt vangen Gisteren schreef ik over het opschonen van mijn foto's. Deze foto is van 1 februari 2023. De tip om per dag de foto's te bekijken en op te schonen, had ik afgelopen maand zelf nog niet toegepast. Meer vissen vangen, door meerdere haken te gebruiken. Klinkt als een goed marketing advies haha. Nou ik zal eens bedenken wat ik wil gaan vangen :) 

Het rijke wijf heeft 7 dagen weekend

  www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even. In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis.  De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard ben heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  Ik heb veel nagedacht over het behouden van dit blog. Maar mijn energie zit in nieuwe mogelijkheden.  Mijn eigen geld, geluk & gezondheid in balans brengen/houden. Die van ons gezamenlijk natuurlijk ook :)  En wie weet kan ik anderen inspireren of helpen aan een extra dag weekend. Dus .... Martijn en ik zijn te vinden via de website www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk he...

Eenvoudig leven, de agenda voor 2025

Eenvoudig leven Als ik één ding heb ontdekt, is dat eenvoudig leven nog niet zo eenvoudig is. Dus vorig jaar kocht ik de Eenvoudig Leven agenda van Nynke Valk . (<- affiliate link naar de website van Bol . com) Ooit een aantal jaren geleden had ik haar agenda ook een keer gekocht. Maar destijds heb ik deze maar een paar weken gebruikt. Wat wil ik graag in 2025? Aan de binnenkant twee pagina's om aan de geven wat je in 2025 wilt. Ik maakte een collage. Tijdschriften heb ik in overvloed namelijk.  Model van eenvoud De agenda gaat uit van het model van eenvoud. Binnen het model zijn onder andere de Principes van Versnippering . Daarin heb ik nog een viertal punten van aandacht voor mijzelf. Eigenlijk is de agenda ook veel meer dan een agenda. Zoals de maakster omschrijft: " Het is vooral een werkboek waarmee je je leven meer in overeenstemming kunt brengen met jouw innerlijke doelen ". Wat de Eenvoudig Leven Agenda onder andere doet is terugbrengen naar de kern van hoe ji...