Doorgaan naar hoofdcontent

Wie doet er weer mee? 1378 euro extra in december?

In het hoesje van mijn mobiel, vond ik nog een briefje van 50 euro. Opgevouwen, tussen de pasjes. Toen dacht ik, laat ik dat geld apart doen in 'een potje'. En starten met de 52 weeks Money Challenge (<-blogje met uitleg) Net als vorig jaar. Om eerlijk te zijn weet ik niet meer hoe lang ik het volgehouden heb. Maar onder het motto nieuwe rondes, nieuwe kansen, begin ik dan gewoon opnieuw. 1378 euro met de kerst is een leuk vooruitzicht.

Ik doe dan wel weer de omgekeerde versie. Dus beginnen met 52 euro en dan afbouwen naar 1 euro :) Je kunt natuurlijk ook kleinere bedragen nemen. Starten met 5,20 euro deze week en dan met 10 cent afbouwen is ook een leuk bedrag voor wat extra (kerst)boodschappen of cadeaus. Wie doet er mee?

Hier in het noorden van het land is het nog steeds 'ijzelig'. Gelukkig mocht ik ook vandaag vanuit huis werken. Volgens buienradar gaat het nog heeeeeel veel regenen/sneeuwen vanmiddag. Dus ik ben benieuwd. Hopelijk is het morgen weer normaal. Ga ik er weer op uit met de auto. Nu is het één glijbaan bij ons voor de deur namelijk. Gelukkig 'overleven' we goed met wat er nog in de vriezer/voorraadkast zit. Al wordt mijn 'nix in the fridge' kookgen wel flink uitgedaagd qua creativiteit. 

Nou, lunchpauze zit erop. Ik ga nog even aan de slag.

Reacties

  1. ik vind het een hele leuke actie, de 52 weken uitdaging. Vorig jaar al eens over gelezen. Ik zou best graag mee willen doen, evt. in omgekeerde volgorde. Maar mijn vraag: wáár bespaar je op? Gaat het van je boodschappenbudget af b.v.?? Kijk, 1 euro, 2 euro, 3 euro...dat zal nog wel lukken maar 30, 31, 32....da's veel geld als je krap in je budget zit. Iemand goede raad?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wellicht kun je starten met 25 cent per week verhogen. Dus nu 25 cent en dan per week opbouwen. Om eerlijk te zijn ben ik een beetje uit de bespaarmodus (gelukkig maar) dus ik vind het lastig om te bedenken waar je nog op zou kunnen besparen. Is er iets wat je kunt verzinnen om extra geld te verdienen Mieke?

      Verwijderen
    2. Dank voor je antwoord/tips Christel. Ik ga eens kijken wat ik nog zou kunnen...

      Verwijderen
  2. grappig, net een extra rekening geopend en 1 euro gestort, maar vind het afbouwen idd een beter idee. dus daar moet nog 51 euro bijkomen dan deze week;-) Gr. Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In 2015 ook gedaan ( gelukt!!) en nu ook weer begonnen. Ik spaar de bedragen door elkaar, zo wissel je " dure" en betere weken af. Het geeft een kick om elke week een bedrag door te strepen. Nb: Ik boek de bedragen van de betaalrekening over naar een speciaal spaarpotje op de spaarrekening.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Afbouwen is inderdaad een goed idee, anders krijg je het er ineens bij met de feestdagen. Of eerder: dan gaat het er dan ineens vanaf. Maar de praktische invulling van dit soort challenges is voor mij altijd wat lastig. Ik kan prima €1378 sparen, maar niet op die manier in de week. Uit het boodschappenbudget lukt het de eerste maanden al niet, want dat is €20 in de week. Misschien eens kijken of het kan via bijvoorbeeld Marktplaatsverkopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee! Ik denk dat ik ook voor de omgekeerde versie ga. Ik heb alvast geld bespaard op de boodschappen, want wij moesten ook de koelkast leegeten vanwege de ijzel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe toevallig! Ik heb inmiddels al 12 euro in mn spaarblik zitten! Ik ben maandag begonnen met 2 euro, dus week 2 afgestreept. Vandaag de "winst" van mn staatslot opgehaald, week 10 afgestreept. Voor de duurdere weken heb ik besloten dat het geld wat ik van mn vakantiebudget over hou, ga verdelen over die weken. Ik zei tot en met week 26 is nog wel te doen, maar dan....Maar ik ga ervoor. Vind het bedrag te fijn om het niet te gaan doen. En we zien wel hoe ver we komen!! Leuk!

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een goed idee! Om het op te schrijven en dan door te strepen!

      Verwijderen
  7. Leuk idee, maar boekhoudkundig een crime. Ik spaar wel zegeltjes bij de AH of koop spul in de aanbieding. Wat ik daaraan verdien heb ik weer een groter budget om vervolgaanbiedingen te kopen of heel dure glutenvrije tamari die nooit in de aanbieding is.
    Wij zijn bezig om in hoog tempo onze hypotheek af te lossen. En die 52 euro per week die afloopt is toch een dikke 200 euro of bijna 250 deze maand. Die ga ik liever in de aflossing stoppen want dat levert me per maand geld op.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het een leuk idee, maar ik vind het moeilijk om te beslissen waarvan ik het geld dan ga sparen. Misschien net als LLMM van de marktplaatsverkopen, daar heb ik vorig jaar bijna €1000 mee "verdiend" en daar wil ik dit jaar wel overheen gaan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Twee jaar geleden aan begonnen, maar niet af gemaakt. Ik deed het contant in een trommel. Maar soms had ik net contant geld nodig (voor verjaardagen bijvoorbeeld). Eerst wisselde ik dat uit de trommel, totdat alle kleine biljetten op waren. Toen ook een groot biljet nodig was, was het einde oefening.
    Ik deed trouwens financiële meevallers in de trommel en streepte dan bedragen van de lijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hé. Ik doe mee ! Lijkt me super om met Kerst volgend jaar zomaar dat bedrag te hebben. Heel leuk! Ik doe het omgekeerd en begin met 52 euro ;-). Groetjes, Sandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een leuk idee, maar ik ga proberen dat bedrag te evenaren door nu eindelijk die dozen met spullen voor Marktplaats eens het web op te knallen en flink te cashen ;-)

    Wat een gladheid hè? Heb ik zojuist een blog aan geweid.
    Ik doe mijn boodschappen 1x per week, dus mijn koel- en voorraadkast zat mooi vol. Dat was wel heel fijn!
    Gelukkig bleef de regen/sneeuw uit vanmiddag. Het is nu duidelijk aan het dooien....eindelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik doe ook mee, naast mijn gewone spaardoelen. Wel in de omgekeerde versie. De 1e 52 euro is gespaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik doe sinds januari ook mee Tot nu toe gaat het goed ik leef van 900 euro per maand maar ik wil het doel halen 😀

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, respect, leven van 900 euro per maand. En dan ook nog kunnen sparen. Ik ben benieuwd naar jouw verhaal hoe je dit doet.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z