Doorgaan naar hoofdcontent

Klassewissel, maar niet heus

WAARSCHUWING - klaagblog

Sinds augustus 2014 zijn wij in het bezit van NS weekendvrij abonnementen. Voor mijn hoofdabonnement betalen we 29 euro per maand. Voor de bij abonnementen van M. en dochter, betalen we 20 euro per abonnement.
Helaas hebben we er niet zo veel gebruik van gemaakt als dat we hoopten te doen. De einddatum is augustus van dit jaar en we gaan niet verlengen.
Maargoed, dat duurt nog een half jaar. En dan willen we graag nog wel gebruik maken van de kaarten.

Nu heeft de NS een leuke aanbieding. Een eerste klas weekend vrij abonnement voor 39 euro per maand. Dat leek me dan wel wat. Wat comfortabeler reizen en met meer garantie op een zitplek in de vaak volle treinen. Dus wilde ik dat gisteren regelen via mijn NS. Nou... Het bleek alleen maar mogelijk te zijn vanaf de 8e februari. Omdat de abonnementen destijds op de 8e in zijn gegaan. Bijzonder. Ik dacht, dan kunnen ze me bij de telefonische klantenservice vast helpen om dat aan te passen. Verkeerd gedacht. Op advies van de medewerker een mail verstuurd naar de klantenservice. Want we willen komend weekend al reizen. Zijn advies om op de dagen dat we reizen een losse klassewissel te doen (a 10 euro per kaart per reisdag) vond ik nou niet zo'n top idee.
Ach, blijkt reactietijd op slechts 10 werkdagen te zijn. Valt reuze mee. 

Zekere voor het onzekere, mijn kaart omgezet. Wilde ik vervolgens de bij abonnementen van man en kind wijzigen, was dat niet mogelijk op de site. Hulp ingeroepen via NSonline op twitter. Daar kreeg ik heel snel een reactie. Via een persoonlijk bericht mijn gegevens en ov chipkaart nummers doorgegeven.
Kreeg ik 's avonds een berichtje. Klasse wissel is bij de bij abonnementen niet mogelijk. Wel de oude bij abonnementen opheffen en nieuwe afsluiten. Al kan dat dan niet eerder dan 8 augustus. Zucht...

M. opperde het idee dat ik dan gewoon eerste klas kon reizen. Dan zouden dochter en hij wel in een tweede klas coupé dichtbij gaan zitten. Nee, dat is gezellig. Op de website mijn abonnement weer terugdraaien naar de tweede klas kan ook niet trouwens. Op mijn twittervraag hoe ik het dan weer ongedaan kan maken, kreeg ik als antwoord dat ik dan mijn 'bestelling voor de eerste klas' niet op moet halen bij de NS kaartautomaat. Dan komt het te vervallen.

De nieuwe benamingen voor de letters NS:
Niet Soepel, Niet Slim, Niet Snel, Nog Slomer, Nee Spijt me en naar mij persoonlijk Nee Stommerd. 
Want dat ik nou echt dacht, dat dat zo eenvoudig zou kunnen.

Ach, het voordeel is dat we dus geen 180 euro extra aan de NS gaan betalen en dat we in augustus de abonnementen opzeggen.

Reacties

  1. Wat jammer dat dat niet even opgelost kon worden. Ik zie het probleem ook niet zo. Je wilt er toch juist wat bijkopen....?

    Maar goed... ik ben dan ook geen fan van de NS (geen koffie, geen toilet, geen service, wel vertragingen, langere reistijd, hogere prijzen- doe mij maar de auto)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend gedoe :( Wij moeten binnenkort ook even met de NS bellen, ook om het weekend vrij abonnement af te zeggen. We reizen er ook vrij weinig mee momenteel; sinds ik aan het werk ben hebben we in het weekend wat minder zin om allerlei verre uitstapjes te doen. Bovendien werk ik ook regelmatig in het weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zou mijn blog kunnen zijn..... Ik ga overigens gewoon 1e klas zitten als daar nog stoelen zijn, en ik in de twee klasse opgepakt moet staan.... Maar ik wacht nog steeds op antwoord op een brief van eind september - zou binnen 6 weken beantwoord worden - en helaas: je kon alleen bellen of twitteren (Ik heb geen twitter, wil het ook niet, en ik wilde graag een schriftelijk antwoord ipv een telefonisch....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z