Doorgaan naar hoofdcontent

Hoe zou je dag eruit zien als je miljonair was?



De theezakjes vraag van vandaag :)

Hoe zou je dag eruit zien als je miljonair was?  Ik ben benieuwd naar jullie reacties. En als je geen miljoen(en) hoeft, wie zou je dan wat geven en waarom?

Ik ga er ook even over nadenken en kom er binnenkort op terug.

Vandaag stond in het teken van opruimen. Niet bewust hoor. Ik begon met de laatste kerstspullen. Ergerde me aan mijn eigen 'zooi'. Maakte nog meer troep door te beginnen met uitzoeken. Vulde een doos voor de kringloop. Zocht 'en passant' de kelderkast uit (vond nog iets houdbaar tot 2013 *schaam* dat hebben we meegenomen uit de flat). 

We maakten de koelkast en vriezer b i j n a leeg. Nog één nachtje slapen of we wel of niet een Smeg koel/vriescombi doen. Ik weet dat er veel voordeliger opties zijn. Maar deze vinden we al járen mooi. En elke dag naar mooie dingen in huis kijken doet me erg goed.

M. zaagde hout, nadat hij was wezen trainen voor softbal en zich ook nog heeft ingeschreven bij de sportschool. Donderdag schreef ik mij via mijn werk in voor een sportvereniging (ECHT, ik weet het, bijna niet te geloven als mega onsportief wief) voor 6 euro per maand (geen typfout).

Dochter ging vandaag uit zichzelf hardlopen en wil ook graag naar een sportschool hier vlakbij. Haar vriendin van school traint daar al en dan gaan ze samen. Nou, ik moet de schrik van zoveel sportiviteit nog even te boven komen, haha.

Zometeen ga ik met dochter Flikken Rotterdam kijken. Eerst nog even de allerlaatste dingen, gang en trap stofzuigen, wat enveloppen schrijven en dan lekker niets meer. 

Reacties

  1. Hier ook wel eens wat over datum in de kast gevonden. Poedersoep, smaakte nog prima. Maar de topper was de fles ketjap die we afgelopen jaar hebben opgemaakt. Die was al over datum toen we verhuisden... in 2003 (geen tikfout) 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geef een heel ander antwoord. Als miljonair zou mijn dag er waarschijnlijk niet zo heel veel anders uitzien. Maar als ik gewoon gezond was en energie had zou dat veel meer verschil maken. Niet meer continu plannen, bang zijn om iets verkeerds te eten of teveel van mezelf te vragen (en de consequenties in de dagen er na), gewoon adem te kunnen halen. Voor mij zou dat een grotere verandering zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat mijn dagen er ongeveer hetzelfde uit zouden zien. Misschien dat we dan een huis zouden laten zetten en de dingen zouden doen waar we anders lang voor moesten sparen, maar voor de rest....nee heb een fijn leven zo en met een miljoen op de bank zou ik wat meer financiële rust hebben voor de toekomst voor onze kinderen....

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappige vraag die ik goed kan beantwoorden, denk ik. Mijn vermogen ligt ruim boven de miljoen euro, vooral in stenen. Vandaag heb ik lekker gewandeld in de polder en een paar gordijntjes genaaid voor de kamer van mijn dochter. Morgen haal ik een salontafeltje voor haar op, voor 20 euro op MP gescoord.
    Vondsten in de voorraadkast: bij schoonmoeder ligt een pak vermicelli uit 1998 in de kast, het mag niet weg wegens je weet maar nooit......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou dolgraag de wereld rondreizen en mijn droom is een camper die hiervoor geschikt is en daarnaast voldoende mensen kunnen betalen om mij/ ons te kunnen begeleiden gezien mijn handicaps. Nu zit ik momenteel in Spanje wat erg lekker is maar nog liever zou ik verder en meer reizen en mijn dag steeds weer ergens anders beginnen. Daarnaast zou ik graag diverse ondernemingen opzetten om meer mensen met handicap uit hun isolement te halen want dat is soms heel schrijnend. Bv door rolstoelbussen weg te geven en misschien wel aangepaste campers.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk niet dat onze dagen er veel anders uit zouden zien. De kids zitten nog op school dus de dagindeling blijft de komende jaren hetzelfde.
    Bij mijn moeder heb ik afgelopen maanden ook heel veel weggegooid wat soms wel 5 jaar over datum was.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn leven zou er denk wel anders uitzien; ik zou dan al kunnen doen waar ik nu aan werk. Een stuk lichter leven, dat vooral denk ik. Maar geld is ook niet zaligmakend, dus ik realiseer me wel dat ik het dan nog steeds zelf moet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooie koelkast, doen! Als je bezig bent met minder spullen in je huis, ontrommelen enzo, is de aanwezigheid van mooie spullen(die je ook gebruikt) heerlijk! Dagelijks genieten, wat wil je nog meer?

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou sowieso stoppen met werken. Ben mijn werk.als verpleegkundige al jaren meer dan spuugzat. Zou mijn huis helemaal verbouwen en lekker gaan reizen met mjjn man en kinderen. Boodschappen zou ik voortaan doen bij de kleinere ondernemers ipv bij de lidl. Ik zou ook meer tijd en geld in mijzelf steken. Vaker naar de kapper, ik zou gaam sporten en leuke kleding kopen.
    Mijn man zou geen 2 banen meer hebben en we zouden tijd hebben voor elkaar en de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, hier nog één die wel klaar is met dat geren en gevlieg in de zorg. Met een miljoen stop ik ook direct met dit werk en ga doen wat ik echt leuk vind. Vrijwilligerswerk, reizen en vooral uitrusten van 30 jaar keihard werken voor een klein loon.

      Verwijderen
  10. Toevallig hadden we het erover. Stel dat Gaston binnenkort bij ons voor de deur staat....goeoeoedemiddag! Jullie hebben een miljoen. We zouden op zoek gaan naar een zeilboot waar we op kunnen wonen en gaan zeilen. De studieschulden van de kinderen aflossen en elk jaar een 1 vakantie met kinderen en aanhang plannen. Voor altijd biologisch gaan eten. Wat een droom!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ....ik heb alles wat ik graag wil hebben! Leuk huis met lage lasten, leuk campertje, waarmee we zomers weekendjes weg en weken met vakantie gaan en dat tevens de auto voor alledag is, leuk werk, sinds mijn 65ste parttime, genoeg geld om ieder jaar kinderen en kleinkinderen down under te bezoeken en een goede gezondheid. Ik zou mijn kinderen alletwee 100.000 euro geven om hun hypotheek af te lossen en het overgrote deel van de resterende 800.000 euro storten op de rekening van Unicef.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De kwaliteit van Smeg is zeer matig, maar het ziet er wel mooi uit....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De kwaliteit van Smeg is zeer matig, maar het ziet er wel mooi uit....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi, I do believe this is an excellent web site. I stumbledupon it ;) I will come back yet again since i have
    bookmarked it. Money and freedom is the greatest way to change,
    may you be rich and continue to guide others.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I’m amazed, I must say. Rarely do I come across a blog that’s equally educative and entertaining, and without a doubt, you've hit the nail on the head.
    The problem is something that not enough people are
    speaking intelligently about. I am very
    happy that I stumbled across this during my hunt for something regarding this.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I was able to find good information from your blog articles.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I used to be able to find good advice from your articles.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. This website was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something that helped me.
    Thank you!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. After going over a handful of the articles on your site, I truly appreciate
    your way of writing a blog. I book marked it to my bookmark
    site list and will be checking back soon. Take a look at my website as well and let me know how you feel.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. There is definately a lot to find out about this topic. I love all of the
    points you made.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. I blog frequently and I genuinely appreciate your information. The article has
    really peaked my interest. I'm going to take a note of your
    blog and keep checking for new details about once a week. I opted in for your RSS feed too.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. This is a topic that is close to my heart... Take care!
    Exactly where are your contact details though?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. After looking into a handful of the blog articles on your
    web page, I really like your way of writing a blog.
    I bookmarked it to my bookmark website list and will be checking back soon. Please visit my website as well and tell me your opinion.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Your style is very unique in comparison to other people I've read stuff from.
    I appreciate you for posting when you've got the opportunity, Guess I'll just
    bookmark this web site.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. I used to be able to find good advice from your articles.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hi there, I believe your blog may be having internet browser compatibility problems.
    When I look at your web site in Safari, it looks fine but when opening in I.E., it's got some overlapping issues.

    I just wanted to provide you with a quick heads
    up! Aside from that, wonderful site!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. bookmarked!!, I love your web site!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hi, I do believe this is a great site. I stumbledupon it ;) I may come back yet again since i have bookmarked
    it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide others.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z