Doorgaan naar hoofdcontent

Eerste extra aflossing van 2016

Met het streven om in 2016 tenminste 250 euro per maand extra af te lossen hebben we direct maar een begin gemaakt.
'We' als in, ik roep het, M. zegt dat er nog wel wat dingen betaald moeten worden, ik zeg, dan wachten we tot woensdag, maar schuif ondertussen met wat geldbedragen en maak het toch al over :))

De eerste 250 euro extra aflossing is naar de duurzaamheidslening van de kunststof deuren gegaan. We hebben ontdekt dat het lekker vlot naar beneden gaat, met het maandelijks te betalen bedrag. Wat er precies nog openstaat is helaas niet bekend. Jammergenoeg staat dat niet op de website. Daarvoor moeten we wachten op het jaarlijkse overzicht. 

De rentes van de meeste spaarrekeningen zijn trouwens bijgeschreven. 
Omdat het maar magertjes is, qua rentepercentage, vinden we het extra aflossen nog een prettiger idee. Niet dat we niet blij zijn hoor, met de rente. Elke euro is weer mooi meegenomen. En we krijgen het maar.

Nou, op het moment dat dit blogje online komt, hoop ik in de auto te zitten onderweg naar het werk. #veeltevroegpuntnl 
Ik wil eens kijken dit komende jaar, hoe het me bevalt om wat berichten vooraf te schrijven. Persoonlijk vind ik het normaal gesproken fijner om 'achteraf' te schrijven. Dit voelt nog een beetje raar.  

Reacties

  1. Ik doe beide wel eens (vooraf schrijven en achteraf!) En soms vergeet ik dat ik al wat had geschreven en dan denk ik: huh, waar komen al die reacties opeens vandaan? Blijkt dat ie een berichtje heeft geplaatst dat ik al had ingepland ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schrijf je dan voor meerdere dagen @Daantje Eén dag vooruit lukt me nog wel, maar langer niet, ik merk dat mijn 'schrijfstijl' dan wat veranderd.

      Verwijderen
  2. Heerlijk toch als je je schuld ziet minderen. Wij lossen ook extra af maar dat mag 1 x per 3 maanden met een minimum van 300,00

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zeker heerlijk Ernie. 1x per 3 maanden. Hmmm. Het voordeel is dat je dat dan wel kunt plannen. Bij de hypotheek is ons minimum aan aflossen 500 euro per keer trouwens.

      Verwijderen
  3. Ik schrijf vrijwel al mijn berichten in voren. Ik publiceer dagelijks, maar schrijf alleenwonende woensdagavond of de zondag. Bevalt goed en het zorgt ervoor dat ik dagelijks kan posten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Knap dat je dat zo kunt, want dan moet je van te voren wel bedenken waar je over wilt/kunt schrijven. Ik laat me meestal inspireren door wat er op de dag zelf gebeurd.

      Verwijderen
  4. Wij zijn net begonnen met bloggen, en wij bloggen ook vooruit. Om geen 'verplichting' te voelen, bloggen wij in eerste instantie drie keer per week (zaterdag, dinsdag en donderdag). Dat voelt voor nu erg prettig...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z