Doorgaan naar hoofdcontent

Deeltijdontslag en meer winst


Op deze druilerige donderdag (ja, qua weer dan :)) laat ik de klusplannen even 'varen'. Gisteren heb ik naar aanleiding van een offerte, opdracht gegeven voor het opnieuw voegen van de voorgevel. Weer iets van mijn lijstje.

M. is vandaag en morgen ook vrij. Hij wil graag de schuur opruimen. Nou, mijn 
zegen heeft hij haha. Ik bedacht dat ik het schrijven van mijn boek niet op mijn 'to-do' lijst voor deze week heb gezet. Met een naderende 'deadline' van december mag ik voort gaan maken. Dus ik heb mijn cursus gegevens van Publish Your Book and Grow Rich erbij gepakt. Mooie titel he? Bij wie roept het al weerstand op? Bij het volgen van het stappenplan zou ik in 20 uur de conceptversie van mijn boek geschreven kunnen hebben. 

In het cursusmateriaal (M. en ik waren ook op het tweedaagse seminar hierover) wordt aangegeven dat het uitgeven van een echt boek wordt aangeraden. Hmmm... Ik vond een e-book juist wel makkelijk, omdat het sneller kan en ik dingen meer in eigen hand kan houden. Wat lees jij liever, een gedrukt boek, of een e-book?

Daarnaast ben ik het boek Winst.nl ben ik aan het herlezen. (wel aandelen :))
Gisteren bekeek ik voor het eerst de video die Eelco de Boer erbij heeft staan op de website. Het boek heb ik al heeeeel lang, de tekst die er voor mij is ingeschreven klopt dus ook. (Eelco is trouwens net vader geworden van een zoontje. Zo leuk).


Mocht je het boek nog niet kennen, maak dan 12.21 minuten vrij voor de video (<- klikkerdeklik). Dan kun je zelf kijken of het iets voor je is.

Over het deeltijdontslag. Ik wil graag naar een contract voor 36 uren bij mijn werkgever. Kreeg ik bericht dat ik dan officieel deeltijdontslag aan moet vragen. Slik. Ineens voelt het minder vrijblijvend. Volgende week neem ik wel even contact op met de afdeling HR om navraag te doen hoe en wat. Ik weet al wel hoeveel mijn inkomsten af gaan nemen. Daarentegen komt er een hoop vrije tijd voor terug. Ach en wie weet wat mijn boek en internetavonturen mij gaan brengen ^-^

Reacties

  1. Ik lees alleen een e-book. Maar daarbij moet ik wel de opmerking plaatsen dat ik visueel beperkt ben en altijd gebruik heb moeten maken van daisy boeken ( die worden voorgelezen) maar sinds de zomer heb ik ontdekt dat er e-readers met tts (text to speech) bestaan en is er opeens een hele nieuwe wereld van e-boeken voor me open gegaan. daisy boeken zijn erg fijn maar de keuze erin is helaas beperkt.omdat alleen die boeken worden ingesproken die veel "gelezen" worden. Wat op zich wel weer heel logisch is maar daardoor mis je wel die boeken die geen groot publiek bereiken. Maar nu heb ik gelukkig die mogelijkheid wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Interessant, tts, daar had ik nog nooit van gehoord. Maar wat ik van plan ben met illustraties zou dan voor jou bijvoorbeeld helemaal niets toevoegen bedenk ik net. Misschien moet ik mijn verhaal ook inspreken :)

      Verwijderen
  2. Je hoeft geen deelontslag aan te vragen. Dat zeiden ze ook tegen mij. Het resultaat is hetzelfde natuurlijk, maar ontslag aanvragen voelt niet leuk. Je kunt het formuleren als aanvraag vermindering van uren.
    Maar je kunt er ook voor kiezen om 36 uur te werken. In het keuzemodel arbeidsvoorwaarden bedoel ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Anita dit jaar heb ik gekozen voor 36 uur in het keuzemodel. Voor volgend jaar heb ik nu 38 uur staan. Ik vind het voordeel dat ik meer vakantiedagen heb bij een 90% aanstelling. Het salaris wordt na afronden van mijn studie gecompenseerd doordat ik een schaal omhoog ga. Hoeveel uren werk jij nu?

      Verwijderen
    2. Ik werk 0,5 fte. In principe 20 uur per week, maar ik neem een uur verlof op per week vanwege schooltijden van mijn kinderen. Soms werk ik extra en dan neem ik ee paar keer dat ene uurtje niet op. Zo compenseer ik wat af.

      Ik lees trouwens liever papier. Een boek lees ik nooit op de e-reader.
      En een ebook kun je niet signeren hè ;-)

      Verwijderen
    3. Een uitgeprint ebook weer wel :) Ik ga vandaag klussen, dan komen meestal de beste ingevingen.

      Verwijderen
  3. Ik schrijf al een tijdje. In 2007 kon ik een gratis e-book van jouw cursusleider downloaden. http://opnieuwbegonnen.blogspot.nl/2007/01/10-manieren-om-geld-te-verdien-via.html

    Succes met de verkoop.

    Ik heb een e-reader. Als ik thuis ben lees ik het liefst van papier. Onderweg en op vakantie e-books. Dat laatste heeft te maken met handbagage

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, mijn cursusleider. Maar zo is het natuurlijk wel. Jammer dat de site van je blogpost niet meer werkt. Hoe doe jij dat trouwens met oude (niet meer werkende) links in je blogposts? Ik blog sinds 4-11-2007 heb ik net opgezocht (niet hier) en heb dan heel wat te controleren :( bedacht ik net.

      Ja, hier hetzelfde, thuis liever papier en onderweg in mijn geval via iBooks op mijn mini iPad.

      Verwijderen
  4. ik heb teveel links. Als ik die allemaal bij moet werken?!!! Kreeg een keer een opmerking dat de prijzen van de meest populaire blog over prijzen van wc papier niet bijgewerkt werd....
    Vanmorgen een reactie op een blog uit de oudheid, over een Groupon actie naar de Termen van een paar jaar terug.

    Ik verwacht dat mensen kunnen anticiperen, tot tien kunnen tellen.

    Ik wou alleen maar aangeven, dat die man ooit begonnen is met verkopen op ebay en marktplaats. Marketing, doorverkopen van ideeën en suggesties verdient beter.

    Destijds adviseerde hij dat je zijn gratis e-book op marktplaats kon doorverkopen. Haha. Nul verkoop. Zelfs iemand die mij vertelde dat het een gratis boek betrof.

    Maar voor het beginnen van een bedrijf moet je veel mogelijkheden uitproberen. Ga vooral door.
    De beste dingen zijn ooit ergens begonnen, waar iedereen zei, dat moet je niet doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z