Doorgaan naar hoofdcontent

Weer een extra aflossing

Met onze buffer weer op het gewenste niveau gingen M. en ik aan het bedenken wat we dan met het geld zouden doen dat overbleef.
We hebben de vakantiepot (heeeel goed) gevuld. Erg fijn dat het kan natuurlijk. Amerika in de zomer blijft toch wel een prijzige vakantie. Ondanks de voordelige vliegtickets en het feit dat we nog ongeveer een week bij mijn schoonzus logeren.

Ik 'viste' uit de bak met papierwerk een drietal acceptgiro's.
De orthodonist verraste ons met een nota van 135 euro.
Dochter is sinds een aantal weken beugelloos en voorzien van nog 2 stangetjes achter haar tanden en een plastieken nachtbeugel.

Dat daarmee het bedrag van 2500 euro welke we afgesproken hadden overschreden werd moesten we dus op deze manier ontdekken. Bijzonder. 
Erg klantonvriendelijk vind ik het persoonlijk, dus daar zal ik de tandarts zeker ook op wijzen. Natuurlijk ben ik blij dat onze dochter een prachtig gebit heeft nu. Maar een telefoontje of mailtje over de nog te betalen bedragen had ik wel op prijs gesteld. Wat vind jij van deze gang van zaken?

Naast alle bedragen maakte ik 125 euro over naar onze extra aflos rekening. We hebben ons voorgenomen om daar tot aan het einde van het jaar op te sparen en dan te kijken waar we op gaan aflossen.

Toen bleef er nog een kleine 300 euro over. Genoeg om wel 250 euro af te kunnen lossen op een duurzaamheidslening :) Dus M. gepolst of hij dat ook zag zitten. En ja hoor... Hij vond het goed. Op voorwaarde dat we de rest van het geld wel eerst apart houden. Dat heb ik beloofd. 
Het lijkt mij wel fijn om deze lening zo spoedig mogelijk te hebben afgelost. Dan zijn de deuren in ieder geval betaald.

Vanmiddag heb ik me bezig gehouden met mijn module opdracht voor de studie. Dat wordt nog een 'hele kluif' deze week. 11 juli is de inleverdatum. Zaterdag is de laatste les voor de zomervakantie. Dan wil ik het in ieder geval in de 'ruwe versie' klaar hebben.

Dochter was vanmiddag bij een vriendin. Ze moesten ook wat opdrachten nog voorbereiden voor school. Voor haar nog twee weekjes en dan heeft ze lekker vakantie. Ze moet nog wel even haar best doen voor wiskunde. Laatste proefwerk had ze een 2,9. Wat haar gemiddelde naar een 4,8 bracht. Ze moet tenminste een 5 voor haar rapport hebben.

Iemand nog tips voor een website waar je voor HAVO 1 wiskunde opdrachten kunt oefenen? 

M. haalt onze dochter zo van het station. Als ze thuis is gaan we lekker met zijn drietjes 'Orange is the New Black' kijken op N.etflix. We zijn gisteravond begonnen met seizoen 1. Ik begreep dat ondertussen seizoen 3 al uit is. Fijn, dan kunnen we lekker vooruit van de winter. Wie van jullie volgt het ook?

Reacties

  1. Ik zie niks geks aan hoe de tandarts dat regelt. En ik vind het juist erg onvriendelijk om daar moeilijk over te gaan doen en de tandarts daarop te gaan wijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt wel of de tandarts zelf reageert :)
      Nou, als ik van te voren een afspraak heb wat iets gaat kosten, wil ik graag geinformeerd worden bij overschrijding van die kosten. Dat is niet moeilijk doen maar aangeven wat een verbeterpunt in communicatie is.

      Verwijderen
    2. Ik vind dat ook heel normaal. Bij voorkeur waarschuwing vooraf: dat doe ik zelf ook altijd...

      Verwijderen
  2. Ik kan het me voorstellen dat zo'n rekening rauw op je dak valt. Ik weet niet óf de tandarts het budget wel moet bewaken. Ik zal eens informeren voor je bij een vriendin die tandartsassistente is. Ik denk nl dat dit per client en per verzekering verschilt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Een pas op de plaats Het gaat ons meer om de communicatie in het algemeen. Niet alleen over de kosten. Gelukkig zijn we er af. Nog een laatste beugelcontrole de 22e juni en dan gaan we over naar het gewone tandartsriedeltje van 2x per jaar controleren.

      Verwijderen
  3. Hoi,
    Al een poosje lees ik met bewondering en plezier je blogs, dank daarvoor!
    Even een tip voor je dochter: mijn kinderen zoeken heel veel uitleg op via Youtube en evt via wiskunjeleren.nl maar dat is pas vanaf de 4e. Anders is een klasgenoot met een wiskundeknobbel misschien een goed alternatief?
    Onze zoon heeft net zijn Havo wiskunde examen behaald maar wij wonen niet in de buurt dus dat houdt op....
    Hartelijke groet,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Hanneke Fijn dat je graag mijn blogs leest. Dat vind ik altijd leuk om te weten. Dank je wel voor de site. Van daaruit kwam ik terecht op wiskunde academie. Daar gaat dochter morgen de onderwerpen waar ze woensdag een toets over heeft nog even op bekijken. Gefeliciteerd met het slagen van jullie zoon trouwens. Mijn eigen Havo diploma lijkt nog maar zo kort geleden haha.

      Verwijderen
  4. Natuurlijk moet je je budget zelf bewaken. Maar een beetje hulp om binnen het afgesproken bedrag te blijven is nooit weg. Wat de zorg professionals nog te weinig beseffen is dat ieder cent direct uit de portemonnee van de consument moet komen. Dus, bij iedere handeling een inschatting van kosten geven en aangeven of de verzekering dit vergoed e.d. Alleen zo komen we tot een eerlijk verstandhouding. Ik erger mij persoonlijk al jaren rot aan de ogenschijnlijke promiscue kostenstructuur van de zorgprofessionals en instanties. We zijn er nog lang niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wilde ik je ook al doorgeven. wiskunjeleren. En wiskundige vaardigheden in haar boek helpt ook altijd. Misschien vind je die ook op een site.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je een all-in prijs afspreekt, dan snap ik niet echt waar de extra kosten vandaan komen, die zou zo'n tandarts dan moeten incalculeren. Als het geen all-in prijs was, maar een schatting, dan kan ik begrijpen waarom dat niet apart genoemd wordt. Vooral omdat het bedrag in verhouding tot 2500 euro relatief klein is. Dan had het netjes geweest als het gecommuniceerd werd, maar kan ik me er iets bij voorstellen dat dat niet gebeurt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z