Doorgaan naar hoofdcontent

Vakantiegeld deeeeeel 1


Wat een bijzondere dag afgelopen dinsdag. 16 gastsprekers met de meest uiteenlopende onderwerpen. Van stamcellen, een winkel met vilten artikelen, algen, grenzen stellen, een alternatief voor plastic waterflesjes tot een museum over de Europese Unie.

Pinc16 is helaas weer voorbij. Wanneer je nog nooit van Pinc (niet de zangeres :)) gehoord hebt, raad ik je aan er eens naar te kijken. Er is zooveel moois online ook.

Gisteren had ik naast 'nationale leegloopdag' ook ons jaarlijkse bedrijfsuitje. Geen ideale combi. (Zacht uitgedrukt). Dankzij twee tabletten Naproxen en een grootverpakking van het een en ander heb ik de dag volgehouden.

Vandaag was het een volgepakte dag op mijn werk met ontplofte mailbox na slechts twee dagen afwezigheid. Morgen compenseer ik de uren van een dag Pinc met het werken vanuit huis.

Ik hoop dat ik de inspiratie en positiviteit van de conferentie nog een poos vast kan houden. In de waan van de dag gaat het al weer snel over ZOOOO niet belangrijke zaken.

Vanavond ben ik spontaan met dochter een hapje wezen eten en naar de bioscoop geweest. Pitch Perfect 2 hebben we gezien. Slap verhaal, maar prachtige muziek.

M. komt zo thuis van een softbal wedstrijd. Zaterdag 'gooi' ik er nog een dagje opleiding tegenaan. Ik heb nog kaartjes waarmee ik in plaats van tweede klas, eerste klas kan reizen. (Hebben we op de overvolle treinreis naar A'dam vorig weekend niet gebruikt). 

Nog meer goed nieuws. M. heeft contractverlenging gekregen. Tot en met december van dit jaar. (In plaats van augustus :)) En zijn vakantiegeld is al bijgeschreven. Helaas nog geen schrijven van de belastingdienst ontvangen. Hopelijk krijgen we daar morgen bericht over. Tot zover deze 'korte update'.

Reacties

  1. dat is fijn nieuws, die contractverlenging. En wat leuk zo'n inspirerende conferentie. Kan me voorstellen dat je dat zo lang mogelijk wilt vasthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te lezen ben je overstelpt met inspiratie. Kun je het allemaal nog een beetje verwerken? Gelukkig een lang weekend. Maar ja, dan wel weer een volle mailbox.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pitch perfect 2 hebben wij ook gezien afgelopen zondag!! Inderdaad een slap verhaal, maar het zingen maakt een hoop goed, toch? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je valt een beetje stil? Alles wel ok?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z