Doorgaan naar hoofdcontent

De omgekeerde werkweek


Na op eerste paasdag het huis volledig opgefluft te hebben vertrokken we met de trein richting mijn schoonouders. Het mooie weer zagen we vanuit de treincoupé. Het voordeel van het late vertrek op de middag, was (naast een schoon huis) dat het erg rustig in de trein was.

Na een bijzondere maaltijd (de oven was er mee gestopt en de aardappeltjes in de pan waren geen succes haha) trokken we onze joggingbroekjes aan.
Zo fijn bij mijn schoonouders om verder geen verplichtingen te hebben.

We zagen Miljoenenjacht (leuk bedrag hoor 377.000 euro). Helaas kwam Nicolette niet bij ons aan de deur. Daarna hadden we de slappe lach met zijn allen om wat versprekingen van mijn schoonmoeder. Central Park noemde ze Center Parcs en de biologische komkommers in de aanbieding bij de Appie waren biolympisch. Ik kon bijna wel een Tena lady gebruiken.


Vanmorgen was er wat verwarring over een Paasontbijt of brunch. Ach, rond 11.00 uur hadden we van alles en nog wat te eten. Nu zitten we om 12.19 uur aan het gebak en de koffie. Ik heb wel een probleem met mijn zomerbroeken denk ik. Want ze zitten wel in de koffer, maar echt lekker passen is wat anders.

Mijn vader belde nog. Poes Semmie (wat is ze al groot he, onze puberpoes) is uit logeren bij mijn ouders. We hebben haar daar zaterdag al gebracht. Ze heeft daar natuurlijk al vaker gelogeerd en heeft het prima naar haar zin. Mijn ouders vinden het volgens mij stiekem ook wel leuk. Vandaag ga ik lezen in het nieuwe boek van Gerhard Hormann. 

Bij mijn vorige functie had ik al een omgekeerde werkweek. De ene week twee dagen werken en de andere week drie dagen werken. Dat zou ik zo weer willen hoor. M. heeft net een verlenging van zijn contract gekregen tot en met 31 augustus van dit jaar. Dus ik doe nog even verstandig :)

Op deze tweede paasdag nog even een promotie voor de laatste certificaten voor mijn e-book Er zijn nu nog 41 certificaten. Iemand mailde dat hij me als verrassing op mijn bank liet zien hoeveel certificaten hij wil. Tenminste 10 begreep ik. Altijd leuk. Ik laat me verrassen. Ik heb heel wat gaafs bedacht omtrent het boek. Maar eerst lekker op vakantie. We vliegen morgen. Hopelijk zonder piloot met zelfmoordneigingen. 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z