Doorgaan naar hoofdcontent

Puzzelklus

Vroeger zeiden mijn ouders heel vaak: 'Het is zo weer zaterdag'. Stomme opmerking vond ik dat altijd. Maar het is wel heel waar. Want ook nu is het weer zaterdag. De laatste zaterdag van de maand januari ook al weer. Een 12e gedeelte van het jaar voorbij. 

Volgende week is het een jaar geleden dat we ons huis kochten. Man o meter wat had ik het me allemaal gunstig voorgesteld qua klussen. In gedachten waren we a l l a n g klaar. In realiteit hadden we vandaag een puzzelklus dag. Gisteren (terwijl ik voor het laatst op vrijdag werkte jaja) was mijn vader een paar uurtjes aan het klussen bij ons. Het halletje is echt bijzonder. Er zit namelijk een meterkast in. Waar door de vorige bewoner ook een rioolpijp van de badkamer is ingebouwd. Heel logisch.

Om dit toch netjes weg te werken is mijn mega inventieve vader al heel wat uren aan het puzzelen geweest. Ik heb zo'n respect voor het klustalent van mijn vader. Vandaag kwam hij nog weer voor de plinten en afwerking boven de kast. De plek naast de kast is amper te bereiken. Dus alle houtwerk wat daar in komt, moet van te voren geschilderd zijn. Je begrijpt al wat mijn taak van vandaag was.

Morgen wordt alles afgewerkt. Gisteravond belde namelijk de vloerleverancier. In plaats van 4 tot 8 weken levertijd, blijkt het a.s. donderdag al geleverd te worden. Erg fijn natuurlijk. Wel een beetje stressen. Het hele weekend klussen had ik nou niet in gedachten. Dus heb ik wel aangegeven dat ik nog maar een paar uurtjes iets wil doen. 

Vandaag gaf ik ook de meterstanden door aan E.nergiedirect. Ik had sinds de meteropname door Enexis op 29 december j.l. de standen niet meer bekeken. Ik schrok enorm van het MEGA verbruik van ons electrische kacheltje. Boehoehoe, het overschot van de zonnepanelen is helemaal verbruikt. Zelfs nog 195 kWh meer. Dat is samen met 685 m3 gas ons verbruik voor het afgelopen jaar. Ik zeg, kom maar door met een leuke teruggave. Aangezien we een voorschotbedrag van 175 euro hadden voor de eerste 5 maanden. Dat heb ik omgezet naar 75 euro per maand. Ik verwacht dat dat voor het komende jaar niet echt reëel is. Maar dat is dus nog even afwachten.

M. komt zo thuis van een dagje training in Amersfoort. Er ligt nog een portie pasta op hem 'te wachten'. Met als toetje een stuk (door dochter gemaakte) Oreo kwarktaart. Ik ben opgehouden me af te vragen waarom ik bijna dichtgroei   :) 

Fijne zondag allemaal. Hopelijk hebben jullie leukere plannen dan klussen #zucht

Reacties

  1. Het klussen is heel herkenbaar! Ik heb inmiddels wel geleerd om maar niet meer in deadlines te denken wat dat betreft. Gewoon in hele kleine stapjes en bedenken dat alles iets is. En opruimen! Eerst dan dacht ik nog wel: ik ga 'straks' door met die klus, dus ik laat het even staan, dat is makkelijker, maar in werkelijkheid wordt het dan alleen maar meer een bende + kan het ook erg demotiverend werken. Succes met klussen vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klussen, ik ken het. Hier liggen ook nog wat dingen klaar. Als het gped is gaan we volgende week weer verder. De regelmaat zit er bij ons nog niet helemaal in maar we hebben nu toch wel goede voornemens.
    Fijne week.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Over je kWh van zonnepanelen heen gaan en electrisch verwarmen heeft bij mij de nodige zorgen gekost, totdat ik me realiseerde dat iedereen een vast bedrag aan energieheffing terug krijgt.
    Ik heb een energiemeter aan de econoheat gehangen en daar bovenop een notievel, ik mag tot X kWh verbruiken. Iedere keer berekende ik hoeveel het maximaal mocht zijn. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z