dinsdag 13 januari 2015

Gevalletje waterschade :(

Na een ochtend werken was poes Semmie blij me weer te zien. 
In de woonkamer bewonderde ik de nieuwe orchideeën die ik gisteren kocht. Prachte paarse, in bijpassende potten. Uiteraard erg interessant voor de poes. Omdat ze graag in het raamkozijn zit waar de planten staan, trok ik uit voorzorg vast de jaloezie omhoog.

S C H R I K water over de hele breedte van de vensterbank. Straaltjes water van bovenaf het raamkozijn, aan de binnenkant (!) van het raam. 
Direct de leverancier van de kunststof kozijnen gebeld. Hij zou kijken wat hij kon doen en zou me 'zo' terugbellen. 'Zo' vond ik na 58 minuten te lang duren, dus ik belde zelf terug. Ik zal jullie de details van het gesprek besparen. 

Binnen 5 minuten daarna (dat is voor mij 'zo') werd ik gebeld, dat er 'jongens' onderweg waren. Die waren er vlot. Gelukkig maar, want de regen werd er niet minder op. Volgens de 'jongens' lag het niet aan het kozijn, maar aan het doorslaan van de spouwmuur. Hmmmm. Ze wilden wel het glas verwijderen om te zien waar het vandaan kwam. Maar als het niet aan het kozijn zou liggen, dan zouden de kosten voor mij zijn. Pardon?! Gezien het grote bedrag aan kunststof kozijnen in dit huis en laat ik de deuren van dezelfde firma niet vergeten, was ik niet blij met hoe dit gebracht werd.

Dat heb ik ook duidelijk laten merken. Daarop werd het verhaal iets anders.
Lang verhaal nog langer. Jaloezie eraf, raam eruit, telefoontjes met het bedrijf. De 'aardige man' van de telefoon kwam er zelf ook nog bij. Heel gezellig.

Blijkt dat de vensterbank van het slaapkamerraam niet gevoegd/gekit is aan de zijkant bij de plaatsing. De regenval heeft er voor gezorgd dat het de muur binnensijpelde en via het ophangsysteem van de jaloezie over de ramen stroomde.

De 'gezellige man' verliet ons zonder daar ook maar iets over te zeggen tegen mij. De jongens plaatsten het raam terug. De jaloezie bleef er op mijn verzoek af, aangezien het water nog steeds uit de kozijnafwerking bleef druppen. De vensterbank boven werd gekit. Ik bedankte ze voor hun snelle komst. En terwijl ik dit typ, bedenk ik dat ik geen excuses heb gehoord over de schade en het ongemak.

Morgen stuur ik het bedrijf wel een email. Ik ga nu gauw naar bed. Weg uit het slagveld in de woonkamer. Met 10 drogende doeken op de verwarming. Planten op de kachel, de jaloezie op dozen en kranten voor het raam.

Ach, ik heb in ieder geval geen saai leven... :) En verder gelukkig wel een dak boven mijn hoofd.

7 opmerkingen:

  1. Zo is het (van dat dak dan), maar ik kan me je frustratie voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bah, waterschade is toch al verschrikkelijk.
    Hopelijk houdt je het nu droog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ellende! Jammer dat je vaak eerst boos moet worden om iets opgelost te krijgen he.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh jee, en er is een partij regen gevallen gisteren! Wel fijn dat het iig nu opgelost is. Hopelijk zijn ze niet meer vergeten goed af te werken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Check wel even je jaloezieën of daar geen waterschade is? Geen leuk verhaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ookh ellenidg en frustrerend. Nog vervelender vind ik het lijkt alsof je altijd eerst boos moet worden voordat een bedrijf iets gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen