Doorgaan naar hoofdcontent

De eerste 50.050 kilometer op de teller

Ik moest even wennen vanmorgen. M. ging om 06.40 uur uit bed. Mijn wekker stond pas om 7.51 uur (dan kan ik altijd nog 9 minuten snooooozzzen <- ik weet het, rare gewoonte). Ondertussen was ik half wakker. De poes wilde eten, M. vond het te vroeg, dus kwam ze haar frustratie erover bij mij 'botvieren'. 

Rond 8 uur kwam dochter nog heel even bij mij in bed liggen. Altijd gezellig zo'n 'lang end' om mee te knuffelen.

Om 8.45 uur zette ik in mijn pyjama de fiets voor dochter klaar. Toen bedacht ik dat ik wel op moest schieten.... Om 9.26 uur zat ik in de auto. Gelukkig had ik geen specifieke tijd aangegeven dat ik op mijn werk zou zijn. Toen ik de auto parkeerde, zag ik 50.015 km op de teller staan. Die heb ik niet allemaal zelf gereden hoor. Ik vond het wel jammer dat ik bij 50.000 niet even een foto heb gemaakt.

Op het werk 'regende het nieuwjaarswensen'. Met de 'bijbehorende' drie zoenen. Persoonlijk heb ik daar geen moeite mee. Met sommige collega's was het even 'lastig'. Links, rechts, links is 'mijn volgorde'. Als zij dan een andere volgorde hanteren, nou... je begrijpt wel wat ik bedoel.

Na het werk ging ik wat drinken bij een vriendin. Voor de lunch had ze bananenbrood muffins gemaakt. Onder het genot van een cappuccinootje gingen die er prima in. Dochter was om 14.40 uur vrij. Ik vroeg haar of ik haar op moest halen. Dat leek haar wel wat. Het was erg druk in de stad. 
Via een tussenstop bij mijn moeder om wat af te geven reden we door naar huis.

Voor Nederlands heeft onze dochter de opdracht gekregen een map voor haar 'portfolio' (lees teksten) te maken. Na wat gedronken te hebben gingen we gauw nog op pad. Naar de plaatselijke A.C.tion. Als goed voornemen heeft dochter om te gaan hardlopen dit jaar. Bij de B.ristol had ze N.ike's gezien. Helaas zaten die niet lekker. Voor een paar euro meer kocht ze een ander merk. (Lang leve haar kleedgeld).

Rond 17.30 uur waren we weer thuis. Toen vond ik het ook wel weer welletjes geweest. Gelukkig had ik zondag al een pastasaus gebrouwen. Nu hoefde ik alleen maar pasta te koken en wat rauwkost te snijden.

Morgen hopelijk een iets rustiger dag. De kachel brandt. M. zit ervoor te lezen. Dochter is haar map aan het beplakken met 'washi tape'. De poes ligt op een kleedje te slapen. Ik ga me omkleden in mijn huissetje (ik zag dat er al slijtageplekken in mijn joggingbroek zitten, zoveel heb ik die de afgelopen maanden gedragen).

Lekker huismussen. Heerlijk. Fijne avond.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z