Doorgaan naar hoofdcontent

50 euro netto meer per maand

De afgelopen maanden ging ik naar de 'buurtkapper'. Daar werd mijn haar redelijk geknipt. In december heb ik mijn ook nog laten kleuren. Daar moest ik toen 68,95 euro voor betalen (knippen en kleuren) en dat vond ik voor de plaatselijke kapper best veel. 

Gezien mijn gestel zat mijn haar ook niet echt goed de laatste tijd. Zodoende maakte ik vorige week een afspraak en vertrok ik vanmorgen met mijn snothoofd naar de 'stadskapper'. 
Met de trein, want het had hier toch een partij gesneeuwd. Ik had winterse Crocs laarsjes besteld, die kon ik mooi aan vandaag :) 

De kapster maakte er weer een mooi a-symmetrisch kapsel van. Ze verstaat de kunst van het kappen erg goed. Ik leek direct wel 5 kilo lichter :)
(Mijn haar valt in de categorie 'heeeeeeeel dik' en 'heeeeeel veel')
Wassen, knippen en stylen kostte me 28,95 euro. Ik heb bedacht dat ik dat er graag voor over heb. 

Het was werkelijk prachtig weer. Winters wit met sneeuw en zon. Ik ademde de vrieskou diep in, om de bacillen te laten schrikken. Ik appte M. of hij toch ook naar de stad kwam, met een tas en de styluspen die terug moesten naar de winkel.

Ik had vorige week een tas gekocht van Kipling. Eerder kocht ik al een handbagage koffer van hetzelfde merk. Helaas was de paarse kleur van de tas niet gelijk aan de koffer. Nu zijn er ergere dingen op de wereld, dat weet ik, maar ik heb zo mijn afwijkingen... 

In de tassenwinkel was er helaas geen 'matchende' kleur. Dus besloten we voor een grote koffer te kijken voor ons Amerika avontuur. Goed geslaagd, met een prachtige grote koffer op 4 wielen voor maar 59,90 euro.

Na een korte stop bij de V&D voor een koffietje met iets lekkers gingen we door naar de M.ediamarkt. De styluspen kon zonder problemen retour. Fijn, lekker weer bijna 60 euro in de knip. Daarna was ik de stad met de enorme kudde mensen ook wel weer zat.

Nu lekker thuis. M. schept nog wat sneeuw. Dochter begon spontaan aan haar huiswerk #schrik haha De duisternis begint weer wat in te vallen. Ik moet nog wel even zin maken om met eten te beginnen. We hebben wat menuutjes bedacht... maar ik ben niet zo in de kookstemming.

Gistermiddag kwam mijn vader spontaan nog een paar uurtjes klussen. Toen hebben we makkelijk een pizzaatje gegeten. Voor de nodige vitamientjes is een fatsoenlijke maaltijd wel noodzakelijk. Dus geef ik mezelf een 'schop onder mijn k.nt' en begeef ik me in de keuken. 

Oh ja, met alle aanpassingen en percentages van mijn salaris, krijg ik ondanks extra gekochte verlofuren, maar liefst 50 euro netto meer maand. Ik voorzie een extra aflossing van 600 euro dit jaar. M. vindt dat we onszelf ook meer kunnen uitbetalen, in de vorm van zak/kleedgeld. Hmmmm.... wat zou jij doen?

Reacties

  1. Tsja, de echte consuminderaar/hypothekenaflosser zegt natuurlijk dat je dit bedrag dan naar de hypotheek moet doen. Maar ik zit veelal met hetzelfde dilemma. Want leuk leven is ook zo belangrijk en dus blijft het zoeken naar een balans. Misschien kun je je allebei 10/12,50 euro per maand meer doen en andere helft wel naar aflossen. Of nog wat extra sparen voor jullie Amerika avontuur, dat is natuurlijk ook leuk om daar toch nog wat extra's te doen. Het blijft lastig om keuzes te maken vind ik in dit soort dingen. Ik lees je blog ook graag gezien het plezier in dingen doen, vaak ook naar voren komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is echt lastig, ik zit te denken aan een potje nader te bepalen. Als ik namelijk geld op de spaarrekening (aanbetaling k.k./woning) zet dan wil ik het hier niet meer af hebben. Ik heb sowieso moeite met geld uit een potje te halen.... lastig, lastig!! Kijk eens waar je de meeste behoefte aan hebt: een ervaring rijker of een stukje meer eigendom, misschien dat je dat helpt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou extra aflossen maar ja dat is mijn mantra dit jaar: aflossen aflossen aflossen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had maar EUR 20 per maand meer maar man zelfs EUR 73. Ben echt benieuwd wat zijn vakantiegeld en bonus gaan doen.
    Je kunt ook 50/50 doen. Dan heb je beiden,
    Groetjes Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou het grootste deel naar een extra aflossing doen en een klein deel naar een heerlijk etentje bijvoorbeeld, of nog een kapperbeurt wanneer jij daar weer zin in hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zet elke extra op de spaarrekening, netto deze maand 40 euro meer, en dat is direct overgeboekt naar de spaarr. Soms erger ik me aan mezelf, want ik zou ook er ook goed aan doen om eens iets leuks voor ons zelf in te passen. Door een andere zorgverzekering en andere energiemaatschappij hebben we per maand ook daar een winst van 45/ en 20 per maand. Dat soort bedragen gaan aan het begin van de maand op de rekening en daarmee halverwege dit jaar weer een mooi bedrag in het spaardeel van de hypotheek storten, net als afgelopen jaar, ook dat scheelde ons 100 euro per maand minder. Uiteraard dat ook weer sparen. Zo hebben we nog maar een lage hypotheek en die willen we graag aflossen las manlief over 2 jaar met pensioen gaat. Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je tevreden bent met hoe je het nu hebt zou ik het aflossen. Willen jullie beiden iets meer per maand te besteden dan zou ik het delen. 25 aflossen en 2x 12,50 zakgeld.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z