Doorgaan naar hoofdcontent

Bloemen, appeltaart en een e-wenscursus

Wat een feest vandaag. In verband met vakantie van de autoverkoper, kon ik vanmorgen de auto al ophalen. Gisteren een autoverzekering geregeld. Vanwege de 'jonge auto' en de ervaringen na de aanrijding in augustus, heb ik een vrij uitgebreide verzekering gekozen. Inclusief pechhulp in binnen- en buitenland. Het 'vers' uitgeprinte overzicht met onze inkomsten en uitgaven kan weer aangepast worden :) De verzekering viel namelijk 6 euro hoger uit dan de eerste berekening. Bij de zorgverzekering hebben we ook een aantal aanpassingen gedaan. Per saldo blijft de hoogte van het totaalbedrag aan uitgaven vrijwel gelijk.

Ik kreeg een bos bloemen bij aankoop van de auto. Ik moet volgende week terugkomen. Een knopje van de boordcomputer (jaaaa, zo'n luxe auto hebben we, een b o o r d c o m p u t e r, maak me gek haha) doet het niet. 
Bij thuiskomst ontdekte ik dat de tank ook niet gevuld was zoals beloofd. De eveneens in het pakket aangegeven reiniging had ook niet plaatsgevonden.
De benzine wordt geregeld volgende week en ik stofzuig zelf wel even. (Of ik kijk M. lief aan om dat te doen).

Bij de post zaten heeeeeeel veel leuke dingen. De producten die ik namens mijn nieuwe 'business' besteld heb. Dus ik kan los in het nieuwe jaar. Daarnaast een bon van het tijdschrift Linda. Ik heb een appeltaartje van de A.ppie gewonnen.
Plus een boek en een logboek. Ik ga mee doen aan een pilot van een e-wens cursus vanaf 3 januari. (Heb ik ook gewonnen, de energie stroomt weer goed zeg maar). Ik moet (wil) me nog wel even verdiepen in de materie. Erg interessant (Tzolkin) maar voor mij nog erg onbekend.

Na het ophalen van de auto zouden M. en ik verder met klussen. We hebben gisteren erg ons best gedaan met zijn twee. Onder het motto, net echt... Behang in de slaapkamer is nu helemaal klaar. Boven op zolder zijn alle latjes door M. in verstek gezaagd en bevestigd. Maar, het werd een ritje langs wat winkels. Wat was het overal druk zeg. Niet te filmen. Bij de A.ppie hadden we het laatste winkelwagentje. Wel prettig dat we alles nu in huis hebben.

We vieren oud en nieuw bij mijn ouders. Onze dochter en mijn neefje en nichtje zijn daar al te logeren. Morgen gaat de poes ook mee. We blijven een nachtje slapen. Drink ik mijn jaarlijkse portie alcohol (Asti Cinzano) in de vorm van twee glazen. Om dan te volledig ingekakt te bedenken dat ik e c h t mijn voedingspatroon in het nieuwe jaar bij moet stellen.

Voor de rest heb ik me voorgenomen geen voornemens te hebben. Helft van de tijd ben ik ze na een dag of tien al weer vergeten. 

Ik zal wel blij zijn wanneer deze dagen allemaal weer voorbij zijn. Het is aan mij niet besteed. Ik denk dat we volgend jaar lekker naar een warm land gaan met kerst en oud en nieuw. 

Maargoed ik mag de tijd niet voorbij wensen. Wat ik wel mag wensen en ook graag doe, is voor alle lezers en lezeressen hier een heel voorspoedig, gelukkig en gezond 2015. Enorm bedankt voor het lezen en reageren hier. Doet me goed. Met nog een ruime maand in de anonimiteit te gaan, kan ik bedenken wat ik wil vanaf februari, doorgaan hier met bloggen of niet. 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z