Doorgaan naar hoofdcontent

Kind en poes de deur uit

Na wederom een brakke nacht (als in lang wakker liggen, op verschillende tijdstippen gedurende de nacht) kwam ik rond 10.45 uur mijn bed uit. Beetje jammer van de ochtend, maar het zij zo. Dochter lag op haar bed met een iPad filmpjes te kijken. Poes viel mijn enkels aan toen ik op het toilet in de badkamer zat, zo verveeld was ze. En M. die stond buiten hout te zagen. 

Ik brouwde direct maar twee koffietjes, dochter een kop thee, even gezellig met zijn drie aan tafel. Alle donkere was in de machine. Wat aanrommelen in huis. Het was maar zo 12.00 uur. Dochter zat met poes in de huiskamer. Toen ik binnenkwam zag ik tot mijn schrik dat de kat de oplader van de iPad aan het 'verkauwen' was. In bijzijn van dochter, die ZO opging in haar beeldscherm dat ze het niet gezien had. Dat kwam mijn humeur nou niet ten goede. Donderdag huilde dochter namelijk tranen met tuiten omdat poes Semmie haar koptelefoon had doorgekauwd. Vandaar dat ik haar gevraagd had om nu even op te letten, of de poes uit de kamer te doen.... 

Rond 12.30 uur kwam mijn moeder om onze dochter op te halen. Ze wilde namelijk al heel lang weer een weekendje bij 'opa en oma' logeren. Voor de gein had ik al gezegd dat de poes dan ook maar mee moest. Mijn moeder leek dat wel wat, dus zo waren we vanmiddag zomaar kind en poesloos.

Wel stil in huis.... Al hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om het deurkozijn van de woonkamer voor de tweede keer in de grondverf te zetten. M. schilderde nog even de lastige plint onder de verwarming. Als bonus zaagde hij een hoeklatje op maat en zette ik die ook nog even in de verf. Om met mijn vaders woorden te spreken: 'Zag je daar nou zo tegen op?' 

Ik ben benieuwd hoe ik me morgen voel. Spierpijntechnisch kan het toch al niet slechter. Dat scheelt. Ik hoop dat ik me morgen echt heel goed voel. Want dan kan ik nog een paar banen behangen in het halletje. Eén helft zou dan klaar zijn. Wat een heerlijkheid zou dat zijn. Nu eerst lekker douchen. Om 21.00 uur zitten we weer klaar voor Hollands Hoop. Wie van jullie kijkt het ook? 

Reacties

  1. Vreemde serie, die soms wat lachwekkend is zoals het einde van de aflevering 2 weken geleden, toen ze op elkaar schoten en omvielen.
    Vanavond laatste deel ben benieuwd. We nemen het altijd op omdat we de eerste 2x in buitenland zaten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z