Doorgaan naar hoofdcontent

Uit eten voor 1,50 euro

Vandaag ontving ik een mailtje, van de V&D. Bij aankoop van 10 euro, kon je voor 1,50 euro een warme maaltijd halen in het restaurant. Erg aantrekkelijk :) Dus togen dochter en ik met de trein naar de stad. (De 40% korting van mijn weekendvrij kaart blijkt niet te gelden tussen half 5 en half 7, scheelde 1,40 euro, beetje jammer). 

Voor dochter vond ik een mooie spijkerbroek (ze is echt in sneltreinvaart uit haar broeken gegroeid de laatste tijd.... Iemand met een dochter met maat 170/176, ik heb hier nog drie leuke broeken, uiteraard wel 'skinny' modelletjes). Ze wilde ook nog graag een nieuwe joggingbroek. Ook daarvoor waren we snel geslaagd. Ondertussen had M. zich bij ons gevoegd. We haalden drie keer sateh met friet :)) 

Daarna keken we voor M. nog even bij de mannenkleding. Ik zag een mooi blauw pak voor hem. Voor maar 59 euro. Hij blij. En nee, niets voor mezelf gekocht. Als ik dat wil, dan kan ik het beste alleen gaan winkelen. 

Vroeger (zonder als een oude doos te willen klinken), heb ik als bijbaan in verschillende kledingzaken gewerkt. Superleuk. Alleen vertoon ik bij het winkelen hetzelfde gedrag als destijds bij mijn werk. M. en dochter zijn als een soort van klanten, waarvoor ik dan ga kijken haha.

Over kijken gesproken (nouja geschreven). Morgen gaan we kijken voor een kitten. Uit het asiel. Wel 'opgevoed' bij een pleeggezin. Ik zie 10.000 bezwaren. Ook al heb ik jaren geleden wel twee poezen gehad. Maargoed, het is een hele grote wens van dochter. En M. heeft ooit gezegd, ook al kan hij zich het niet meer herinneren, dat wanneer we huis met een tuin zouden hebben, er een poes mocht komen. 

In de herfstvakantie gaat er hopelijk weer geklust worden. Dan is zo'n poesje niet handig natuurlijk. Maargoed, het lijkt me ook wel heel gezellig. Dus eerst maar eens kijken...

Vanmorgen was vriendin A. hier. We hebben allerlei dingen doorgenomen om onze brei/haak- en overige creatieve talenten tot uiting te brengen (en te gelde te maken, al waren we er beiden over eens dat gewoon wat euro's extra, of ons eigen materiaal gratis al fijn zou zijn). Tot nu toe kosten onze acties alleen nog maar geld haha, al was het vanmorgen wel weer heel gezellig.

Reacties

  1. Leuk verhaal. Uit eten voor i,50. Is goedkoop en gezellig. Wat jammer dat je man nu al aan een soort dementie lijdt :-)) lol.
    Poezen passen zich snel aan. Het moeilijkst is een kat de eerste tijd binnen te houden en te laten wennen aan het huis. Misschien een kattenluik bijklussen in de herfstvakantie. Daar zullen jullie en poes geen spijt van krijgen.


    Breien en er geld mee verdienen, of bedoel je geld uitsparen? Breien duurt lang, het zal dus niet zoveel zijn.
    Benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kitten kijken = kitten nemen. Let maar op. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat Loesje gelijk heeft ;-). Hoe heet ie?
    Misschien kun je beginnen met snel een speelmuisje haken, om je meubels te beschermen ;-).
    Een kennis verkoopt gehaakte dingetjes op Facebook verkoopgroepen. Sint komt eraan dus misschien kindermutsjes van dierenfiguren of populaire figuren? Speelgoed? Decoratie verkoopt zij wel goed geloof ik. Voor Kerst: kerstballen, kerstsokjes, etc...?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z