Doorgaan naar hoofdcontent

Aandelenverlies, geldstromen en het dak verhogen

Herfst en vakantie. Ik ging niet mee afgelopen weekend om dochter weg te brengen naar 'opa en oma'. Gelukkig vond ze dat niet erg. Samen met vaders met de trein was ook prima. Mijn moeder had een bericht op mijn voicemail ingesproken. Of ik bij 'ze' (mijn ouders) wilde eten, of dat ze eten langs moest brengen. Heel lief... Maar ik vond het fijn om 'alleen' te zijn (met een 'kitten' was ik niet echt alleen natuurlijk, mijn hemel, energie voor tien heeft dat beest).

Voor de verandering brouwde ik een bloemkoolsoepje Met een bloemkool van 49 cent in de aanbieding bij de L.idl altijd leuk (en lekker).

Ik rommelde heerlijk aan, ging op tijd slapen en sliep warempel een hele nacht door (wat een feest). Zondagochtend alleen thuis vond ik wat vreemd. Er was een boekpresentatie in Amsterdam waar ik graag naar toe had gewild. Gelukkig was M. zo (ontzettend) lief om voor mij heen te gaan. Hij kocht een boek, liet het signeren, nam een stuk taart en reisde weer helemaal terug naar huis. <3

Maandagmiddag belde mijn vader, of hij even langs kon komen om wat verbouwdingen door te nemen. M. is vrij deze week. Zo namen we de plannen door om het dak van de keuken te verhogen. 

Weet iemand nog een goed en voordelig adres voor rechte balken van 6,5 meter lengte? 10 x 15 cm (of in bouwtermen 100 bij 150 mm)

Verder hebben we het gehad over dingen die echt voor de winter klaar moeten zijn in huis. Dinsdag en vandaag heeft M. veel in huis gedaan. Ik helaas minder. Ik merk dat ik daar erg gefrustreerd van raak. Fijn hoor, omdenken, de kracht van het nu, mindfulness en de hele rataplan. Ik wil gewoon mijn eigen energie weer terug. De 'A' van acceptatie lijkt wel uitgegumd.

Ik bleek (maanden geleden al) de verkeerde grondverf te hebben gekocht. Kwam ik na het verven van mijn houten I.var planken achter. Vanmiddag was ik van die mini mozaïek tegeltjes aan het plakken. M. moest even de kitspuit van mij lenen en brak de veer. Zucht.... Dus ging ik naar de volgende letter van het alfabet. De 'B' van bank. Even zitten dan maar, benen omhoog. Instant de poes op schoot. Dat is dan wel heel fijn. De poes 'dwingt' me tot het nemen van pauze en rust. 

Over mijn aandelen. Ik weet waarom ik er niet veel heb. Ik kan niet tegen verlies. Nu is het nog geen 1,50 euro (gelukkig maar) waar het om gaat. Maar ik weet dat ik er serieus geen grote bedragen in ga stoppen.

Maandag was geldtechnisch een fijne dag. Ik schreef laatst dat we nog wat op wat geldbedragen rekenden. Het eerste bedrag kwam 's ochtends. Een groot gedeelte daarvan zette ik op een spaarrekening. Toen ik 's middags een betaling wilde doen, dacht ik even dat ik de overboeking niet had gedaan. Er stond weer zoveel geld op :) Bleek ook een tweede bedrag binnen te zijn gekomen.
Erg prettig. Kon ik het geschuif van het geld op de rekeningen om onze buffer aan te vullen ook weer 'goedmaken'.

En verder.... verder neem ik het maar per dag. Wat, per dagdeel, soms per uur.
Niets dramatisch hoor. Ik weet dat het energie- en hoofdpijntechnisch allemaal weer goed komt. In ieder geval voor ik een jongetje word. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z