Doorgaan naar hoofdcontent

Korting in de bus

Mocht je in de provincie Groningen of Drenthe wonen en regelmatig met de bus reizen, dan kun je tot en met 31 december korting aanvragen. Kijk even hier (nee geen aandelen :)) Het kost eenmalig 4 euro en geeft voor het reizen na 9.00 uur, 40% korting.

Vanmorgen reed ik met de bus (met korting :)) naar mijn werk. Ik bedacht dat het wel handig was om 'even' sfeer te proeven, mijn leidinggevende weer te spreken en een kop thee te drinken. Mijn voordeel in de bus was in totaal 3 euro vanmorgen, dus ik heb mijn abonnement er al bijna weer uit.

Ik bleef langer dan ik dacht dat ik zou blijven. Samen met een collega zat ik nog even buiten op een bankje in de zon. Rond 14.15 uur was ik weer thuis. Helaas met de trein. Dus ik moest nog een eindje lopen vanaf het station. Maar, nu weet ik wel dat ik daar ongeveer 15 minuten over wandel (traag tempo haha).

Ik belde met het opleidingsinstituut waar ik momenteel een opleiding volg. A.s. vrijdag zou ik namelijk mijn examenopdracht in moeten leveren. Daar had ik al twee keer eerder uitstel voor aangevraagd. Gelukkig waren ze heel begripvol en kreeg ik al snel per mail bericht dat ik het nu pas op 19 december hoef in te leveren. Na een mini huilbui (vermoeidheid en opluchting) zat ik even buiten. Ik hoorde het busje van de postbezorger. Jeej, onze bestelde LUXE staafmixer. Die hadden we vrijdag in de winkel gezien. Als we hem via de webshop van de winkel zouden bestellen, zouden we 5 euro korting krijgen. Navraag gedaan of we dat ook gewoon via de winkel konden regelen. Maar dat was niet mogelijk.

Ach, ik kon nog wel even wachten op de levering, dus vanaf vandaag kan ik weer aan de slag. (Plus 5 euro was zo snel verdiend, of niet dan).
Er zitten ook een mixding en een hakding bij. Heel handig. Toen dochter thuis kwam van school en trek had, heb ik direct een smoothie voor ons twee gemaakt. 

Ik durf te wedden dat we onze verdwenen blender nu vast snel weervinden. Maargoed, daar moet ik nog een rubberen ring voor bijbestellen (Philips Alessi blender, uit 1998, ooit bij de kringloop op de kop getikt). 

Vanavond hebben we lekker makkelijk gegeten. Spaghetti met courgette en garnaaltjes. Dochter had zin in ijs en fietste nog gauw naar de supermarkt voor Liuk, citroenijs met een dropstaaf als stokje. Wie lust die ijsjes ook graag?

Ze haalde nog een zak met 'Ice Crush'. Maak ik morgen zelf een lekkere ijskoffie, in plaats van die hele zoete van de L.idl. 

Nou, ik heb het 'lampje' aardig uit. Colshawl voor dochter is uit. Dus ik kan wat nieuws gaan verzinnen. Ik heb nog prachtig groen gemeleerd garen liggen. Ik voel een mooie gehaakte omslagdoek aankomen :) Zometeen lekker op de bank. Met de nederlandse topmodellen in herhaling, via uitzending gemist.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z