Doorgaan naar hoofdcontent

828 euro misgelopen

Het bedrag van 828 euro blijft ons 'bespaard' en loopt de NS aan inkomsten mis. Toen ik vanmiddag via 'mijn NS' de gegevens nakeek, stond mijn weekend vrij abonnement er wel bij. 'Ineens' was het ook mogelijk om voor M. en dochter een bij abonnement aan te vragen. Maar dan wel met ingang van 3 september.

Opnieuw een telefoontje naar de klantenservice. Daar kreeg ik de uitleg dat extra abonnementen alleen maar per een hele maand looptijd afgesloten konden worden. Aangezien mijn kaart 'al' op 3 augustus in was gegaan, werd dat dus 3 september (ja, heeeeel logisch). Dat het eerder niet was gelukt, vond de medewerker wel vervelend. Aankomend weekend hadden we nog een treinreisje in de planning. Hoe ik dat dan toch kon regelen? Dat was niet mogelijk. Alle mogelijk denkbare oplossingen van mijn kant, waren niet mogelijk. 'Zo is het systeem nou eenmaal', kreeg ik als reactie. Dus. 

Gelukkig was opzeggen wel mogelijk. Ik kreeg een speciale dame, van het klantbehoud team. Met een 'omkooppoging', als u uw abonnement aanhoudt, dan krijgt u van mij een dagkaart. Nou nee bedankt. Want daarmee kunnen we nog niet reizen met zijn drietjes aankomend weekend. Ook zij kon verder niets betekenen. Zo bijzonder. Ik ben volgens mij hoofdschuddend van mijn werkplek naar de parkeerplaats gelopen. Zo vol ongeloof. 

Vervolgens had ik een 'date' met M, bestaande uit een bezoek aan de I.kea (36e x in 10 dagen of zoiets) Ik hoef voorlopig geen broodje hotdog meer :)
Planten en potten uitgezocht. Auto's volgeladen.
Op de reis naar huis reed ik even langs het station. Om het Weekend vrij abonnement te deactiveren.

Dan wordt het ook tijd om mezelf te deactiveren. Vannacht was weer eentje in de categorie half slapeloos. Om 02.38 uur was ik dat wel erg zat (wel moe en niet kunnen slapen). Dus nu voor 22.30 uur de computer uit. 

Wat ik me afvraag. Zal ik nog een mailtje wagen aan de klantenservice. Met mijn bevindingen en websitetechnische verbeterpunten? Stel dat een volgende klant hier wel wat aan zou hebben... Of is dat verspilde moeite?

Reacties

  1. Ik zou het geloof ik wel doen. Alleen al om te kijken wat de reactie is. Het is toch iets raars.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarschijnlijk passen jouw tips niet in het systeem;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik. Ik heb een te hoog klantenservicegehalte waarschijnlijk.

      Verwijderen
  3. Als je de tijd en energie nog hebt, zou ik zeker reageren. Om welke organisatie het ook gaat, zonder 'goede' klachten kunnen ze niets verbeteren. Klinkt gek misschien, maar een klacht als 'Wat een rotservice' zonder omschrijving waarom het een rot service was, is veel te algemeen. Maar jouw verhaal, is helder en geeft goed aan war de NS de fout inging. Zal dit direct een service verbetering opleveren? Nee, dat denk ik niet. Maar samen met de andere klachten kan het wel effect hebben. Heb je er misschien aangedacht om kontakt op te nemen met "Rover' de OV-reizigers gebruikers groep?
    Succes, JBR

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is wel waar, ik heb zeker een goede klacht. Aan Rover had ik nog niet gedacht, dank voor de tip.

      Verwijderen
  4. Waarom niet?? Ik zou het zeker doen, verbeterpunten zijn toch (hopelijk ook bij de NS) altijd welkom?? Benieuwd, net zo als spaarmoeder, wat hun reactie is en of ze er daadwerkelijk iets mee gaan doen al zal dat w.s enige tijd in beslag gaan nemen.......

    Veronique.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou het jammer vinden wanneer ik er nu nog tijd/energie in stop en ze doen er dan niets mee.... net als de 4 klantenservice medewerkers.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geĆÆrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z...

Het start met 1 euro

Alle begin is... Wat heb jij vroeger meegekregen aan het einde van de uitspraak, alle begin is... Bij mij was 'moeilijk'. Vaak is iets nieuws doen natuurlijk ook wel lastig, of moeilijk, om maar even bij dat woord te blijven. Vorig jaar (haha, zo leuk om dat te zeggen) las ik een mooi boek, over geld en geldzaken. Ik moest er zelfs om/van/door huilen. Binnenkort zal ik de foto's en redenen van het huilen beschrijven.  Even terug naar het begin. Dit jaar beginnen was niet zo moeilijk. M. en ik waren oudejaarsavond bij mijn ouders. Hapje gegeten, gekaart en geknobbeld. We moesten ons haasten om de fles met bubbels op tijd open te krijgen voor het twaalf uur was. Dus 1 januari was begonnen voor we het wisten. De plannen voor dit jaar Nou, ik heb ongeveer tigduizend plannen. Net als ieder jaar. Ik heb mijn agenda van 2023 vandaag lekker doorgebladerd. Altijd weer bijzonder om te zien wat er in een jaar allemaal kan gebeuren. Wat ik zou doen met een miljoen euro? De theezakjes v...

Schrik niet, een nieuwe blogpost na bijna een jaar

Eens even kijken of ik het nog kan, bloggen :) Een welkom terug aan mijzelf, haha. In oktober van dit jaar maakte ik een fout met mijn mailinglijst. Ik zette wat terug/recht/anders op mijn verzendlijst. En floep... Ruim 100 mensen kregen een mail die je normaal alleen krijgt bij het aanmelden. Omdat ik ook op mijn eigen mailinglijst sta, zag ik het. Heeeeel slordig natuurlijk. Maar het leverde wel een aantal leuke reacties via de mail op. Wat mijn blogs mensen gebracht heeft aan (geld) inspiratie. Zo leuk om te lezen. Dus ik dacht, ik waag gewoon nog een blogpoging. In deze wereld vol met snelle filmpjes, hou ik zelf ook van gewoon iets lezen. En ik denk dat er meer mensen zijn. Klusserdeklus De maand november stond vooral in het teken van klussen. Onze dochter heeft een huurwoning gekregen. De staat van de woning liet iets te wensen over. Gelukkig deed de woningbouw niet moeilijk over de verzoeken. Desondanks waren er nog heel wat liters saus en verf nodig om het naar eigen smaak af t...