Doorgaan naar hoofdcontent

Luxe kelderkast

Gisteren werd er niet gesloopt, maar was ik 'gesloopt'. Ik was op tijd naar huis gegaan, met het idee wat dozen in te pakken en 's avonds weer terug te gaan. Nou.... dat werd hem niet. Vanwege de zeurende pijn in mijn rug was ik 'heel even' gaan liggen. Om na een uur weer wakker te worden. Ook manlief zag er uit als een zombie. Echt goed voor de romantiek, dat klussen :) Dus we hebben verstandig gedaan (klustechnisch natuurlijk niet) en zijn thuis gebleven.

Vanmorgen kwam ik er achter dat ik mijn autoraam open had gelaten vannacht. Echt wagenwijd open. Zeiknatte stoel. Want wij wonen in de enige provincie waar het vanmorgen heel hard regende. Gelukkig had ik nog 4 handdoeken in de auto liggen.

Vandaag waren we heel wat van plan. In het nieuwe huis kregen we ruzie om een pak melk. Ja, zo kinderachtig kan ik zijn. We hadden een lange lijst gemaakt met dingen die vandaag heel belangrijk waren. Helaas is dat niet allemaal gelukt. We hebben wel een 'luxe kelderkast' gefabriceerd. De vorige bewoner had een handig plankensysteem bedacht. Maar met mega oubollig behang en een bijzondere kleur groene planken. Toen we het behang verwijderden, kwamen er een leuk houtwerkje tevoorschijn. Dat hebben we schoongemaakt. Het stuk zichtbare muur heb ik behangen met het 'New York' behang. Dat vonden we op alle andere plaatsen te druk staan. Hier past het super.

We hebben ook al een plek bedacht voor de strijkplank. En voor de stofzuiger. Wat een heerlijkheid om dat niet meer in mijn inloopkledingkast te hebben.

Financieel gezien ook nog even een update. Het boodschappenbudget gaat heel goed. We eten ook bijna niets haha. Zonder gekheid. Volgende week ga ik weer de voorraden aanvullen en moeten we echt weer gezond eten. Alles wat ik nu van het boodschappengeld heb doorgeschoven naar de spaarrekening laat ik staan (dat dan weer wel).

We wachten nog op teruggave van de blokverwarming van de flat. Normaal hebben we dat ik mei. Nu blijkt de woningbouwvereniging de aanvraag hiervoor pas op 19 juni te hebben gedaan. Dus ga ik morgen bellen, om aan te geven dat we de huur van de maand juni met dat bedrag willen verrekenen. Anders moeten we tot eind juli wachten op ons geld van 2013. De verrekening van de meterstanden van de verwarming die we nu door gaan geven zal pas volgend jaar zijn. Ik vind dat een vreemde zaak. Aangezien het bedrijf wat de meterstanden uitleest, elke twee weken de nieuwe standen doorkrijgt (gaat automatisch). Maargoed, dan hebben we volgend jaar ook nog wat te goed.

Terwijl ik typ wordt er nog druk geklust in onze nieuwe huis. De wasbak was een koopje. Het bedrag voor materiaal om alles goed aan te sluiten was ruim 100 euro. Mijn vader is daar druk mee bezig. 

Ik heb overal jeuk van het verwijderen van glasvezelbehang. Wat een k-klus was dat zeg. Gelukkig is de gang nu ontdaan van alles. Ik heb de dikke gaten gevuld en ga morgen hopelijk behangen. Dan kan de verwarming op de gang beneden ook aangesloten worden en de cv ketel weer aan.

Morgenvroeg gaan man en ik een proefrit maken in een nieuwe Mini. Slechtste timing ooit om zoiets te gaan doen. Maargoed, we combineren het met een bezoekje aan de Hornbach. Daar moet ik nog wat terugbrengen en RVS schroeven halen. Dus dat komt goed uit. We hebben afgesproken om om 8.00 uur nog een uurtje te gaan klussen. Dat weet mijn bed trouwens nog niet...

Reacties

  1. Ruzie om een pak melk. Haha. Niet omdat jullie zo lamg en hard geklust hebben......... :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zomaar even een reactie om je te laten weten dat ik met je mee leef en elke keer weer uit zie naar je blogjes.
    Succes nog even met de laatste loodjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z