Doorgaan naar hoofdcontent

Er is er een jarig hoera hoera

1 mei leggen alle vogels een ei... En verjaar ik. 44 al weer. Nu kan ik het niet meer omdraaien. 

Over de auto. Via M.arktplaats had ik een bod gehad van 200 euro. Dus ik dacht weg ermee. Frans noemde hij zich. Nou, dat was vast niet zijn echte naam. Hij was met de trein vanuit Tilburg gekomen.
Al heel vroeg. Terwijl we om 15.00 uur hadden afgesproken. Hij belde een aantal keren op mijn mobiel. Uiteindelijk reed ik met de oldtimer naar het station om hem daar op te halen.

Hij reed een stukje in de auto. We gingen door naar het postkantoor. Toen begon hij een heel verhaal (we waren al over gegaan in het engels) dat de auto het bedrag niet waard was. Dat hij zo lang had gereisd en bla die bladie bladie. Ik kreeg zijn broer nog aan de lijn. Ook met een heel verhaal.

Nou ik heb voet bij stuk gehouden en gezegd dat ik hem wel terug wilde brengen naar het station. Kon hij lekker met de trein terug naar huis.
Hij vond mij een 'difficult woman'. 

Uiteindelijk kreeg ik 3 briefjes van 50 euro in mijn hand, ik heb gewacht tot het 4e briefje er ook lag. Toen hebben we de overschrijving geregeld. Klotsende oksels had ik ondertussen. Maargoed. Ik was wel trots op mezelf. 

Gisteren had ik mijn schoonzus aan de lijn. Die vond dat ik wel voorzichtiger had moeten zijn. Met een onbekende man in de auto. Ik heb daar niet zo over nagedacht. Misschien wat naïef, ik ga altijd uit van het goede in de mens.

Vandaag ben ik vrij. We hebben gisteren met de trein onze dochter opgehaald. Daarna door naar mijn schoonouders. Wel vijf uur met de trein in totaal. Maargoed, het was wel gezellig. Nu lekker rustig aan. Vandaag zonder dochter (want ze blijft logeren bij opa en oma) weer terug met de trein. Morgen naar school, ook met de trein :) en dan vind ik het wel weer leuk genoeg.

Reacties

  1. Gefeliciteerd met je verjaardag. En de verkoop van de auto. Is de koper wel meer waard dan die 200 euro, want hij reisde ook nog een stuk met de trein (tenzij je nabij Tilburg woont natuurlijk) en moet terug met de auto wat weer brandstof kost.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd!! Ik zou dat ook niet snel doen, in een auto met een vreemde, brrr ook nog als hij zo vreemd doet. Maar gelukkig is het goed afgelopen en ben je hem kwijt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd en nog vele goede en gezonde jaren gewenst. Ik wens je een leuke dag. Hier ook een jarige vandaag, onze dochter wordt vandaag 14 jaar. Nu maar hopen dat het weer nog een beetje opknapt vanmiddag. Het is hier nu nog erg nat.
    Gr Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik inderdaad, eigenlijk was het erg onvoorzichtig. Ben maar blij dat er niets gebeurd is en dat je je geld hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd, met verjaardag en met de verkoop:)
    groet

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z