Doorgaan naar hoofdcontent

Verhuisdatum vastgesteld

Afgelopen week kregen we weer een blauwe envelop in de bus. 
Helaas, nog geen bericht over de teruggave. 
Het was een mededeling, dat de belastingdienst, onze gegevens over onze inkomsten uit 2012 had doorgegeven aan de verhuurder.
Prompt ontvingen we ook een brief van de verhuurder, dat per 1 juli onze huur met 6,5% verhoogd wordt.

Dus gaan we per 1 juli verhuizen :)
Hopelijk lukt het allemaal eerder hoor. Maar de huur zeggen we per die datum in ieder geval op.
Gisteren heeft mijn vader het plafond op de zolder helemaal dicht gemaakt. 
Alle gipsplaten zijn nu op. Restjes glaswol ook. (Hergebruik plus). 
Aan mij de taak als deskundige op het gebied van gipsplaatvuller 
(ik kan zo in het A.labastine promoteam) alle gaatjes en naadjes te vullen.

Ik heb gisteren in de douche ontbrekende mozaiek tegeltjes geplakt. Gelukkig had de vorige bewoner daar nog een doos van achter gelaten.
Met speciale lijm/kit, die mijn vader voor zijn boot gebruikt. 
Werkte niet zo heel soepel. Ben natuurlijk maar zo geen expert. 
Dus 1,5 uur verder voor ik het wist.

Ondertussen had manlief een 'nieuw speeltje' te leen. Op de eikenhouten vloerplanken zaten aardig wat lijm resten. Dat had ik helaas niet gezien. Wel op een aantal hoor, maar het bleek op alle planken te zitten. Dus hadden we (nouja, vader, zwager en man) al een begin gemaakt met het eraf beitelen.
De laatste resten zijn er nu afgehaald met een lamellen slijpschijf. Geen idee hoe zo'n apparaat heet. 

Overige leuke zaken.
Onze dochter heeft met de schoolband opgetreden. Ze speelt daarin gitaar, ukelele en electrische gitaar. Niet tegelijk hoor, maar bij verschillende nummers.

Ze is aangenomen op de middelbare school van haar keuze. Vrijdag lag de brief in de bus. Fijn nieuws voor de vakantie aan. Ja, zij heeft twee weken vakantie. Wij helaas niet. De verlofuren gaan er in een rap tempo door bij mij.

Vandaag is het een rust/balans/organiseer/beetjeklussen/ontspan dag voor ons. 
BTW aangifte staat op het lijstje. Zal wel nihil zijn, want ik ben alleen maar aan 't klussen geweest de afgelopen maanden. Verder wil ik nog een muur witten in de woonkamer. De balken verven op zolder. Ondertussen kan man dan de keuken opruimen. We hebben namelijk besloten om in de keuken electrische vloerverwarming te (laten) plaatsen. Volgens mijn vader is de houten vloer die daar in ligt te dik voor. Dus hebben we bedacht dat die vloer wel naar boven kan, in onze slaapkamer en op de overloop.

Ach, en zo verzinnen we elke dag wel weer iets nieuws. Huiswerk is ook nog een punt en dan vanavond toch naar het bronnenbad. Even al die overbelaste spieren ontspannen. Gelukkig kan ik nog typen.

Ik hoop op een zonnige dag, de zonnepanelen deden het super afgelopen vrijdagmiddag. een opbrengst van 12 kWh maar liefst van de paar uurtjes zon op de middag. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z