Doorgaan naar hoofdcontent

Goed nieuws! Duurzaamheidslening is geaccepteerd

Wat een feestweek :) Vandaag hadden we de offerte voor de duurzaamheidslening in de brievenbus. We lenen 16.413,00 euro. Dat geld krijgen we niet op de rekening, maar in een vorm van bouwkrediet.
Hiervan laten we bij 10 kunststof kozijnen met 'triple glass' plaatsen. Spouwmuurisolatie aanbrengen. Vloerisolatie EN 10 zonnepanelen plaatsen.
Helemaal goed. Morgen direct contact opnemen met alle bedrijven om afspraken te maken. Wat een heerlijk idee. Een energiezuinig huis binnen afzienbare tijd.

Alle bedragen 'tesamen'                                   

Hypotheek                            84.000 euro     509     
Extra lening verbouwing etc.  20.000 euro     208
Duurzaamheidslening            16.413 euro     167 
Totaal                                120.413 euro    884 euro aan rente/aflossing p.m.

Onder het motto, 't kost een paar centen, maar dan heb je ook wat....
Een nog verder te verbouwen twee onder een kap jaren dertig woning.

Vanavond ben ik nog even met mijn vader door het huis gelopen voor een 'te bestellen materiaal' lijst. Het streven is om dit weekend het kamertje voor onze dochter klaar te hebben. Dat wordt nog wel even flink doorpakken. Wel een heel fijn vooruitzicht. Nou, in de categorie lekker gaar punt nl ga ik nu naar mijn warme bed. Nog even een aflevering van Heer en Meester op de iPad kijken en dan op tijd slapen.   

Reacties

  1. Spannend zeg!! Hebben jullie ook gekeken naar de terugverdientijd voor wat betreft die duurzame investeringen en of die andere lening ook voor voldoende waardevermeerdering zorgt? Daar was ik wel even benieuwd naar :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, uiteraard hebben we alles bekeken :) De andere lening zorgt zeker ook voor voldoende waardevermeerdering. Van dat bedrag hebben we nu nog 11.500 euro staan

      Verwijderen
  2. Hoe gaan jullie vloer en spouw isolatie doen, als ik vragen mag.
    Groot bedrag trouwens, kan je veel voor doen lijkt mij!! anne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anne, mega late reactie. Vloer isolatie moeten we nog opnieuw naar kijken. Spouwmuur isolatie gaat met pur.

      Verwijderen
  3. Dat gaat allemaal voorspoedig. Lijkt me heerlijk als je plannen uitkomen en uit kunnen komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een lekkere lage hypotheek voor een twee onder een kap en nog goed geisoleerd ook.
    veel werk, maar je verdient het dan ook met alles zelf doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, fijn bedrag he. Zijn we heel blij mee. Nu in turbo tempo verder klussen en daarna aflossen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z