Doorgaan naar hoofdcontent

De andere bouwmarkt

Het nobele streven om vandaag toch echt weer om 7.30 uur te beginnen op mijn heb ik niet waargemaakt. Het half uurtje waarin er nog weinig andere collega's zijn, de telefoon amper gaat en ik dus lekker door kan typen/werken heb ik al een aantal dagen gemist.
Door de twee vrije dagen aan het begin van de week voelde de hele week al anders en een beetje vreemd. Zoals ik gisteren al schreef moest ik echt wat dingen afmaken vandaag. 

Dochter had geen schoolband vandaag (ze gingen met de klas naar een te waterlating van een schip), dus ze ging op de fiets. Normaal brengt manlief haar en werk ik tot 14.00 uur om haar weer op te halen. Nu had ik haar gezegd dat ik langer zou werken. Mijn plan was tot een uur of drie. Dat werd uiteindelijk half vijf. 

Ondertussen.... vanwege het slechte weer kon mijn vader zijn eigen werkzaamheden niet doen, dus was hij klussen in het nieuwe huis. Mijn moeder heeft de badkamer grondig gesopt. Mijn vader heeft onder andere alle sloten vervangen. Wat een heerlijk gevoel van veiligheid. Omdat mijn ouders een eigen zaak hebben, koopt mijn vader veel bij de Bouwmaat. Zo ook de sloten. Dat scheelt wel een slok op een borrel :) (niet dat ik zo dol ben op borrels). Na het werk ben ik direct doorgereden naar het nieuwe huis. Mijn vader geholpen met wat dingen. Boekwerk van de cv ketel ingekeken. Daar mag ik bijna wel een cursus voor volgen.

Van het weekend hebben we het (klus)rijk alleen. Maar morgen ga ik eerst uitslapen. Merk dat ik mijn energie een beetje moet doseren. Vijf avonden doorgaan zoals ik deze week heb gedaan, is een beetje veel. (Oh echt... duh).

Boodschaptechnisch moet ik ook beter plannen. Vanmorgen kwamen we er achter dat we wel bananen, boter en rijstwafels hadden. Maar in het andere huis. Heeeeeeel slim. Nou, waar het hart vol van zit, loopt mijn blog van over. Ik ben gelukkig naast l.i.d.p. (lam in de 'poten') ook nog steeds heel enthousiast over het nieuwe huis.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z