woensdag 8 januari 2014

Dikke tandartsrekening

Pittig dagje vandaag. Vanmorgen gewerkt, binnenkort een nieuw systeem erbij, veel lopende zaken die we nog niet kunnen afhandelen en een hele lijst met zaken die we nog moeten doen. Gelukkig hebben we het heel fijn en gezellig samen. We kunnen lekker kletsen als er tijd is, maar ook heel hard werken indien nodig.

Om 12.30 uur gauw naar huis. Lunchen met dochter en toen met ons twee naar ons nieuwe huis. Voor de bouwkundige keuring. Dochter was nog niet meegeweest naar binnen en mocht nu mee om naar haar toekomstige kamer te kijken. Ons plan om haar een gave zolderkamer te geven vond ze niet zo'n goed idee. Ze heeft liever de wat kleinere slaapkamer op de verdieping. Deze is wel een stuk kleiner dan haar huidige kamer. Maargoed. In de toekomst maar kijken hoe en wat.

De bouwkundige was erg kritisch. Gelukkig maar. Bij het aanzicht van sommige constructies kon hij zijn gezicht niet in de plooi houden. Van mij mocht ie wel even lachen. Het is ook allemaal wel erg bijzonder in elkaar geknutseld. Binnen 5 werkdagen kunnen we een rapport verwachten. Ik hou mijn hart vast. Al weet ik dat de kosten hoog geschat zullen worden. Ik ben erg benieuwd of we dan wel in aanmerking komen nog voor de NHG. Zou qua rentepercentage wel erg fijn zijn.

Om 16.30 uur moest ik bij de tandarts zijn. Voor controle. Ik blijk oude lekkende vullingen te hebben :( Nou, de tandarts bleef maar aangeven op de computer wat er behandeld moet worden. Slik... Ik vroeg of hij me een schatting kon geven van de kosten. 337,53 euro. (Gebitsreiniging staat op de lijst voor 12,56 euro per 5 (vijf!) minuten, ik heb ZO het verkeerde vak geleerd).

Aangezien ik naast de jaarlijkse controle nooit iets bijzonders heb gehad de afgelopen jaren had ik geen tandartsverzekering afgesloten voor dit jaar. Beetje jammer. Want deze kosten komen over de controle heen van vanmiddag. En... de behandeling moet in twee keer, anders zou ik 1,5 uur in de stoel liggen...

Gelukkig bedacht ik dat ik iets had gelezen over het nog kunnen aanpassen van mijn huidige verzekering. Dus gauw met de klantenservice gebeld. En ja hoor, dat kon. Met een telefoontje alles geregeld. Super. Kost me wel 22 euro extra per maand. Maar dat heb ik snel terugverdiend. Pfieuw...

Nou, na de tandarts gauw voor wat euro aanbiedingen naar de C1000. Ik nam voor man 'oude wijvenkoek' mee (is toch ook een discriminerende naam bedacht ik). Stond in de aanbieding voor 1 euro. Bij de kassa bleek ik 1,75 euro afgerekend te hebben. Even stond ik in dubio. Toen sprak ik toch een medewerkster aan. Ze keek het voor me na en gaf me 75 cent terug. Ik voelde me een beetje 'armoedig' om er om te vragen. Toch was ik blij dat ik het gedaan heb.

Bij welk bedrag vragen jullie iets terug wanneer het bij de kassa verkeerd berekend wordt? 

8 opmerkingen:

  1. Oh ik vraag bij 5 cent al om correctie :)
    Maar als ik teveel krijg dan horen ze het ook.
    Ik vind het gewoon heel vervelend als de prijzen in de winkel niet kloppen, omdat je dan als consument geen goede keuze kan maken. Bovendien verdienen ze er volgens mij flink op, want als het fout is dan is dat 9 van de 10 keer in mijn nadeel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh echt, bij 5 cent... Volgens mij durf ik dat dan weer niet. Het zeggen wanneer ik te veel heb ontvangen doe ik wel.

      Verwijderen
    2. Precies, ik vraag het ook terug. Heb weleens gehad dat ik wekenlang voor een bepaald artikel, dat ik iedere week kocht, 5 cent meer moest betalen dan op het prijskaartje in de winkel aangegeven stond. En iedere week opnieuw stond ik bij de servicebalie om het aan te geven en m'n geld terug te vragen. Uiteindelijk hebben ze het prijskaartje na een week of vijf aangepast.

      Verwijderen
  2. aanbiedingen van c1000 gaan in van woensdag tot dinsdag. De oudewijvenkoek was dus inderdaad 1 euro als je die gisteren had gekocht. Vanaf vandaag weer nieuwe euroknallers!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan had ik mazzel, want ik kreeg hem vandaag nog mee voor de euro :)

      Verwijderen
  3. Als het mis gaat met dergelijke kleine bedragen, dan kan ik daar makkelijk overheen stappen. Waar ik niét teveel voor wil betalen: een auto, een huis of een hypotheek. Dat zet pas zoden aan de dijk. Want je weet: anders ben je penny wise and pound foolish.

    Pennie Wijs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vraag het altijd terug, als ik het zie. Ik ga er niet altijd voor terug, omdat ik dan het gevoel heb dat ik niet meer overtuigend kan laten zien dat het fout is gegaan en daar voel ik me dan wat vervelend onder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga er ook voor terug. Het is tenslotte ook mijn geld waar ik hard voor werk, de winkels verdienen genoeg aan ons :)
    Ik controleer de bon voordat ik naar buiten stap, probeer de prijzen een beetje in mijn hoofd bij te houden...

    BeantwoordenVerwijderen