Doorgaan naar hoofdcontent

Hoge irritatiefactor

Ik schrik van mezelf, qua gedrag, inzake het huiskoop verhaal. Nu 'iedereen' geld van ons wil, merk ik dat ik ineens wel heel geirriteerd raak wanneer mensen niet (klant)vriendelijk zijn in mail of belcontact, afspraken niet nakomen of bepaalde kennis niet hebben terwijl we voor hun diensten gaan betalen.

Om de hypotheekakte te laten passeren bij de notaris, heb ik donderdag 4 offertes opgevraagd. Het eerste notariskantoor reageerde binnen 20 minuten. Echt supersnel. De tweede ook vrij vlot, met een persoonlijke boodschap erin, felicitaties voor ons nieuwe huis, uitleg over de werkwijze, de mogelijkheid voor een vrijblijvende afspraak omdat we nog wat meer aktes op willen stellen.
De derde ook nog dezelfde dag. De vierde notaris mailde pas vandaag. Naar aanleiding van het verzoek van de makelaar van de verkopende partij om ons te mailen. Nou, te laat, want we hadden al gekozen voor de aardige mail. Prijzen waren overal gelijk. Dus kozen we op basis 'van gevoel'.

Voor een taxatie en bouwkundig rapport heb ik online offertes aangevraagd gisteren. Dit nadat ik bij een makelaar twee keer had ingesproken op de voicemail. N.a.v. de online offertes werd ik vanmorgen gebeld of ik nog vragen had. De makelaar bij wie ik vrijdag had ingesproken op de voicemail, die belde vanmiddag om 17.05 uur. Gemiste kans...

Terwijl ik mezelf normaal gesproken als erg vriendelijk beschouw, ben ik nu ineens superzakelijk en nog net niet onbeleefd haha. Ik verwijt het aan de periode van de maand. De stand van de maan en mijn chronische slaaptekort. Ik moet toch iets verzinnen :) In de categorie adem halen en doorgaan komt het vast allemaal goed.


Reacties

  1. Nou ik vind het wel terecht dat je met die mensen geen zaken doet hoor. Zeker wanneer er andere aanboeders zijn die sneller en betere service leveren en dan ook nog voor dezelfde prijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jijbent de klant en die is nog altijd koning! Is de bank van de verkopers al accoord? Dat leek mij nog een fikse hobbel. Overigens succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind een snelle, vriendelijke reactie bij een informatie aanvraag ook belangrijk! Ik kan me voorstellen dat je voor die notaris koos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je gaat een hoop geld uitgeven aan al die diensten… logisch dat je dan zakelijk bent en ook netjes behandelt wilt worden!! Zeker in deze tijden mogen bedrijven echt wel hard werken voor hun geld ;) Doe jij ook, toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het valt en staat al met hoe je benaderd wordt. Als ik ergens niet goed over wordt geĆÆnformeerd, er laat wordt gereageerd of ben is onvriendelijk zegt dat meestal al genoeg. Dus goed om je gevoel hierin te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij bent nu degene met macht, degene die eisen kan en mag stellen. Maf gevoel he? Je hebt nu de macht om te kiezen. Te kiezen voor deskundigheid of juist service of zekerheid of snelheid of....... Jij bent de klant. Je kunt zelfs een tegenbod doen: kan het niet voor dit bedrag? Kan er voor dit bedrag niet ..... bij? Maf he al die macht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha, nee ik vind het juist SUPER van je! Zij zijn er voor JOU en niet andersom... als zij te beroerd zijn om actie op een mogelijk potentiƫle klant te ondernemen.. ach.. dan zijn ze of arrogant, of dom..
    Heerlijk he dat jij je nu zo lekker "in charge" kan voelen... lijkt me een super gevoel!
    Hou t vast meid!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geĆÆrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z...

Het start met 1 euro

Alle begin is... Wat heb jij vroeger meegekregen aan het einde van de uitspraak, alle begin is... Bij mij was 'moeilijk'. Vaak is iets nieuws doen natuurlijk ook wel lastig, of moeilijk, om maar even bij dat woord te blijven. Vorig jaar (haha, zo leuk om dat te zeggen) las ik een mooi boek, over geld en geldzaken. Ik moest er zelfs om/van/door huilen. Binnenkort zal ik de foto's en redenen van het huilen beschrijven.  Even terug naar het begin. Dit jaar beginnen was niet zo moeilijk. M. en ik waren oudejaarsavond bij mijn ouders. Hapje gegeten, gekaart en geknobbeld. We moesten ons haasten om de fles met bubbels op tijd open te krijgen voor het twaalf uur was. Dus 1 januari was begonnen voor we het wisten. De plannen voor dit jaar Nou, ik heb ongeveer tigduizend plannen. Net als ieder jaar. Ik heb mijn agenda van 2023 vandaag lekker doorgebladerd. Altijd weer bijzonder om te zien wat er in een jaar allemaal kan gebeuren. Wat ik zou doen met een miljoen euro? De theezakjes v...

Nou, tot zover de besparingen

Iets te vroeg gejuicht met de vaatwasser Dachten wij goed weg te komen zonder reparatie van  onze 8 jaar oude Beko vaatwasser  (<- link naar eerdere blog). Maar helaas. Iets te vroeg gejuicht. Want de storing blijft zich voordoen. De 'reparatie' man gaf aan dat de kosten voor reparatie in verhouding tot de levensduur niet lonen. Zodoende startten wij een speurtocht naar een nieuwe vaatwasser.  Geld terug via Cashback XL We zochten iets nieuws in combinatie met wat 'cashback' acties. Via de website Cashback XL  (<-affiliate link) kun je je aanmelden voor een account. Je krijgt dan 2,50 euro aan bonus van ze. Plus geld terug wanneer je via hun website producten besteld. Onze besparingen zijn inmiddels  + € 189,39  Altijd leuk. Maar.... Ik ben voorstander van het kopen bij de plaatselijke winkelier. Dus dat is wat wij deden. Duurt iets langer. Want de vaatwasser was niet op voorraad en komt nu vlak voor de kerst. Dus we (nouja M. haha) wassen nu nog...