Doorgaan naar hoofdcontent

Hoge irritatiefactor

Ik schrik van mezelf, qua gedrag, inzake het huiskoop verhaal. Nu 'iedereen' geld van ons wil, merk ik dat ik ineens wel heel geirriteerd raak wanneer mensen niet (klant)vriendelijk zijn in mail of belcontact, afspraken niet nakomen of bepaalde kennis niet hebben terwijl we voor hun diensten gaan betalen.

Om de hypotheekakte te laten passeren bij de notaris, heb ik donderdag 4 offertes opgevraagd. Het eerste notariskantoor reageerde binnen 20 minuten. Echt supersnel. De tweede ook vrij vlot, met een persoonlijke boodschap erin, felicitaties voor ons nieuwe huis, uitleg over de werkwijze, de mogelijkheid voor een vrijblijvende afspraak omdat we nog wat meer aktes op willen stellen.
De derde ook nog dezelfde dag. De vierde notaris mailde pas vandaag. Naar aanleiding van het verzoek van de makelaar van de verkopende partij om ons te mailen. Nou, te laat, want we hadden al gekozen voor de aardige mail. Prijzen waren overal gelijk. Dus kozen we op basis 'van gevoel'.

Voor een taxatie en bouwkundig rapport heb ik online offertes aangevraagd gisteren. Dit nadat ik bij een makelaar twee keer had ingesproken op de voicemail. N.a.v. de online offertes werd ik vanmorgen gebeld of ik nog vragen had. De makelaar bij wie ik vrijdag had ingesproken op de voicemail, die belde vanmiddag om 17.05 uur. Gemiste kans...

Terwijl ik mezelf normaal gesproken als erg vriendelijk beschouw, ben ik nu ineens superzakelijk en nog net niet onbeleefd haha. Ik verwijt het aan de periode van de maand. De stand van de maan en mijn chronische slaaptekort. Ik moet toch iets verzinnen :) In de categorie adem halen en doorgaan komt het vast allemaal goed.


Reacties

  1. Nou ik vind het wel terecht dat je met die mensen geen zaken doet hoor. Zeker wanneer er andere aanboeders zijn die sneller en betere service leveren en dan ook nog voor dezelfde prijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jijbent de klant en die is nog altijd koning! Is de bank van de verkopers al accoord? Dat leek mij nog een fikse hobbel. Overigens succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind een snelle, vriendelijke reactie bij een informatie aanvraag ook belangrijk! Ik kan me voorstellen dat je voor die notaris koos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je gaat een hoop geld uitgeven aan al die diensten… logisch dat je dan zakelijk bent en ook netjes behandelt wilt worden!! Zeker in deze tijden mogen bedrijven echt wel hard werken voor hun geld ;) Doe jij ook, toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het valt en staat al met hoe je benaderd wordt. Als ik ergens niet goed over wordt geïnformeerd, er laat wordt gereageerd of ben is onvriendelijk zegt dat meestal al genoeg. Dus goed om je gevoel hierin te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij bent nu degene met macht, degene die eisen kan en mag stellen. Maf gevoel he? Je hebt nu de macht om te kiezen. Te kiezen voor deskundigheid of juist service of zekerheid of snelheid of....... Jij bent de klant. Je kunt zelfs een tegenbod doen: kan het niet voor dit bedrag? Kan er voor dit bedrag niet ..... bij? Maf he al die macht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha, nee ik vind het juist SUPER van je! Zij zijn er voor JOU en niet andersom... als zij te beroerd zijn om actie op een mogelijk potentiële klant te ondernemen.. ach.. dan zijn ze of arrogant, of dom..
    Heerlijk he dat jij je nu zo lekker "in charge" kan voelen... lijkt me een super gevoel!
    Hou t vast meid!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Nou, tot zover de besparingen

Iets te vroeg gejuicht met de vaatwasser Dachten wij goed weg te komen zonder reparatie van  onze 8 jaar oude Beko vaatwasser  (<- link naar eerdere blog). Maar helaas. Iets te vroeg gejuicht. Want de storing blijft zich voordoen. De 'reparatie' man gaf aan dat de kosten voor reparatie in verhouding tot de levensduur niet lonen. Zodoende startten wij een speurtocht naar een nieuwe vaatwasser.  Geld terug via Cashback XL We zochten iets nieuws in combinatie met wat 'cashback' acties. Via de website Cashback XL  (<-affiliate link) kun je je aanmelden voor een account. Je krijgt dan 2,50 euro aan bonus van ze. Plus geld terug wanneer je via hun website producten besteld. Onze besparingen zijn inmiddels  + € 189,39  Altijd leuk. Maar.... Ik ben voorstander van het kopen bij de plaatselijke winkelier. Dus dat is wat wij deden. Duurt iets langer. Want de vaatwasser was niet op voorraad en komt nu vlak voor de kerst. Dus we (nouja M. haha) wassen nu nog...

Eenvoudig leven, de agenda voor 2025

Eenvoudig leven Als ik één ding heb ontdekt, is dat eenvoudig leven nog niet zo eenvoudig is. Dus vorig jaar kocht ik de Eenvoudig Leven agenda van Nynke Valk . (<- affiliate link naar de website van Bol . com) Ooit een aantal jaren geleden had ik haar agenda ook een keer gekocht. Maar destijds heb ik deze maar een paar weken gebruikt. Wat wil ik graag in 2025? Aan de binnenkant twee pagina's om aan de geven wat je in 2025 wilt. Ik maakte een collage. Tijdschriften heb ik in overvloed namelijk.  Model van eenvoud De agenda gaat uit van het model van eenvoud. Binnen het model zijn onder andere de Principes van Versnippering . Daarin heb ik nog een viertal punten van aandacht voor mijzelf. Eigenlijk is de agenda ook veel meer dan een agenda. Zoals de maakster omschrijft: " Het is vooral een werkboek waarmee je je leven meer in overeenstemming kunt brengen met jouw innerlijke doelen ". Wat de Eenvoudig Leven Agenda onder andere doet is terugbrengen naar de kern van hoe ji...

Schrik niet, een nieuwe blogpost na bijna een jaar

Eens even kijken of ik het nog kan, bloggen :) Een welkom terug aan mijzelf, haha. In oktober van dit jaar maakte ik een fout met mijn mailinglijst. Ik zette wat terug/recht/anders op mijn verzendlijst. En floep... Ruim 100 mensen kregen een mail die je normaal alleen krijgt bij het aanmelden. Omdat ik ook op mijn eigen mailinglijst sta, zag ik het. Heeeeel slordig natuurlijk. Maar het leverde wel een aantal leuke reacties via de mail op. Wat mijn blogs mensen gebracht heeft aan (geld) inspiratie. Zo leuk om te lezen. Dus ik dacht, ik waag gewoon nog een blogpoging. In deze wereld vol met snelle filmpjes, hou ik zelf ook van gewoon iets lezen. En ik denk dat er meer mensen zijn. Klusserdeklus De maand november stond vooral in het teken van klussen. Onze dochter heeft een huurwoning gekregen. De staat van de woning liet iets te wensen over. Gelukkig deed de woningbouw niet moeilijk over de verzoeken. Desondanks waren er nog heel wat liters saus en verf nodig om het naar eigen smaak af t...