maandag 18 november 2013

Hoge irritatiefactor

Ik schrik van mezelf, qua gedrag, inzake het huiskoop verhaal. Nu 'iedereen' geld van ons wil, merk ik dat ik ineens wel heel geirriteerd raak wanneer mensen niet (klant)vriendelijk zijn in mail of belcontact, afspraken niet nakomen of bepaalde kennis niet hebben terwijl we voor hun diensten gaan betalen.

Om de hypotheekakte te laten passeren bij de notaris, heb ik donderdag 4 offertes opgevraagd. Het eerste notariskantoor reageerde binnen 20 minuten. Echt supersnel. De tweede ook vrij vlot, met een persoonlijke boodschap erin, felicitaties voor ons nieuwe huis, uitleg over de werkwijze, de mogelijkheid voor een vrijblijvende afspraak omdat we nog wat meer aktes op willen stellen.
De derde ook nog dezelfde dag. De vierde notaris mailde pas vandaag. Naar aanleiding van het verzoek van de makelaar van de verkopende partij om ons te mailen. Nou, te laat, want we hadden al gekozen voor de aardige mail. Prijzen waren overal gelijk. Dus kozen we op basis 'van gevoel'.

Voor een taxatie en bouwkundig rapport heb ik online offertes aangevraagd gisteren. Dit nadat ik bij een makelaar twee keer had ingesproken op de voicemail. N.a.v. de online offertes werd ik vanmorgen gebeld of ik nog vragen had. De makelaar bij wie ik vrijdag had ingesproken op de voicemail, die belde vanmiddag om 17.05 uur. Gemiste kans...

Terwijl ik mezelf normaal gesproken als erg vriendelijk beschouw, ben ik nu ineens superzakelijk en nog net niet onbeleefd haha. Ik verwijt het aan de periode van de maand. De stand van de maan en mijn chronische slaaptekort. Ik moet toch iets verzinnen :) In de categorie adem halen en doorgaan komt het vast allemaal goed.


7 opmerkingen:

  1. Nou ik vind het wel terecht dat je met die mensen geen zaken doet hoor. Zeker wanneer er andere aanboeders zijn die sneller en betere service leveren en dan ook nog voor dezelfde prijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jijbent de klant en die is nog altijd koning! Is de bank van de verkopers al accoord? Dat leek mij nog een fikse hobbel. Overigens succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind een snelle, vriendelijke reactie bij een informatie aanvraag ook belangrijk! Ik kan me voorstellen dat je voor die notaris koos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je gaat een hoop geld uitgeven aan al die diensten… logisch dat je dan zakelijk bent en ook netjes behandelt wilt worden!! Zeker in deze tijden mogen bedrijven echt wel hard werken voor hun geld ;) Doe jij ook, toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het valt en staat al met hoe je benaderd wordt. Als ik ergens niet goed over wordt geïnformeerd, er laat wordt gereageerd of ben is onvriendelijk zegt dat meestal al genoeg. Dus goed om je gevoel hierin te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij bent nu degene met macht, degene die eisen kan en mag stellen. Maf gevoel he? Je hebt nu de macht om te kiezen. Te kiezen voor deskundigheid of juist service of zekerheid of snelheid of....... Jij bent de klant. Je kunt zelfs een tegenbod doen: kan het niet voor dit bedrag? Kan er voor dit bedrag niet ..... bij? Maf he al die macht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha, nee ik vind het juist SUPER van je! Zij zijn er voor JOU en niet andersom... als zij te beroerd zijn om actie op een mogelijk potentiële klant te ondernemen.. ach.. dan zijn ze of arrogant, of dom..
    Heerlijk he dat jij je nu zo lekker "in charge" kan voelen... lijkt me een super gevoel!
    Hou t vast meid!!

    BeantwoordenVerwijderen