Doorgaan naar hoofdcontent

VIP klanten

Een vrije zaterdag. Tsja, wel jammer dat die opruim- en schoonmaakkabouters hier niet meer komen door de week. Want onze dochter ging het aantal dode vliegjes achter de jaloezie tellen.... Oeps... Daar lagen wel heel veel. De vensterbanken had ik ook al heel lang niet afgestoft.

Een van de voordelen van ons kleine woonoppervlak, is dat het ook zo weer schoon is. Dochter heeft een aantal 'taken', die ze uiteraard onder licht protest wel doet. De glazen salontafel schoonmaken bijvoorbeeld. Of afdrogen. En altijd de tafel dekken en weer afruimen. Nou, in combinatie met onze werkzaamheden, afwassen, stofzuigen en de was ophangen waren we op tijd klaar.

We zouden met ons drietjes naar de stad. Manlief en dochter moeten beide nieuwe schoenen en een jas. Ik schreef 'zouden', want neefje en nichtje kwamen logeren vandaag bij mijn ouders, dus uiteraard wilde zij ook bij opa en oma slapen. Omdat ze zich daar zo op verheugde, had ze geen zin meer om te winkelen.

Ook prima. Als ik iets vervelend vind, is een kind wat tegen haar zin in mee gaat (onze dochter dus). Zo togen we met ons tweetjes naar de stad. (Dochter mocht en kon al eerder naar opa en oma).
Heel luxe, de auto in de parkeergarage gezet. 'Slechts' 1 euro per 22 minuten. (Waarom heb ik geen parkeergarage bedacht ik me).

Schoenen waren binnen 15 minuten gekocht. Toen op jassenjacht. Ik heb volgens mij de meest zuinige man ooit. Hij heeft alle consuminderjaren werkelijk niets gekocht wat niet noodzakelijk was. Hij heeft laatst op aanraden van mij zijn oude jassen weggedaan. Nu wilde hij graag een sportieve en een nette jas. Die vonden we bij de V&D. Een jas had hij al afgerekend. Bij het afrekenen van de tweede jas, werd gevraagd of hij een VIP pas heeft. Die heeft hij wel, maar lag in de auto. Bleek dat er 21% korting was... Nou, dat vonden we wel een erg groot voordeel. Dus op naar de klantenservice. Ondanks dat hij de pas niet bij zich had, kreeg hij wel de korting. Op beide jassen. Scheelde toch ruim 45 euro. Snel verdiend.

En ook weer uitgegeven :) We zijn namelijk lekker met zijn tweetjes uit eten geweest. We kwamen nog bekenden tegen en hebben gezellig bijgekletst.

Nu nog even de bedden weer opmaken (op de bedopmaakkabouters zijn er niet) en dan is het al bijna weer zondag.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z