Doorgaan naar hoofdcontent

Toekomstdromen

Mijn weekend alleen (nou ja, 1,5 dag) vloog voorbij. Gisteravond zat ik heerlijk met een breiwerkje. Voeten op de bank. Nog wat opgeruimd, lekker gelanterfant. Om 23.00 uur had ik het ineens gehad. (Door de week zou ik om die tijd naar bed moeten gaan en dan doe ik het niet). Lekker naar bed gegaan. Eerst nog in bed verder met mijn breiwerk, haha... Toen dacht ik, ach nog even lezen...

Vorige week had ik een aantal boeken gehaald bij de bibliotheek. Onder andere 3 dwarsliggers. (overdwars boekje, met heel dun papier). Eentje had ik nog niet gelezen, de Reünie, dus die haalde ik uit de kamer. Dat was geen goed idee, want ik was zo benieuwd, dat ik tot 02.37 uur door heb gelezen. Toen had ik het boek uit. Voorlopig haal ik even geen boeken, want ik blijf doorlezen. (Hiervoor las ik het Diner, ook al zo'n spannend boek).

Vanmorgen werd ik uit mezelf om 09.16 uur wakker. Als ik dat zo een beetje bekijk, zou ik met zo'n 6,5 uur slaap kunnen doen.
Het was een grauwe ochtend, dus ik heb me bezig gehouden met de was (tsjonge jonge, staaaaaapels, we zijn maar met ons drietjes) en ik heb mijn herfst/winter kleding uit 'de doos' gehaald. Het echte zomerse spul weer in de doos. Ondertussen wat gestreken. Ik merk dat ik tijdens dat soort klusjes lekker mijn gedachten op de vrije loop kan laten.

Zo bedacht ik, als onze dochter volgend jaar in 'de stad' naar het middelbaar onderwijs gaat, we daar ook wel kunnen gaan wonen. We werken er allebei. Zou een hoop schelen in reiskosten. Onze vergoedingen zijn zeker niet kostendekkend namelijk. Dochter hoeft dan ook geen trein/busabonnement. Lekker op de fiets (of met zo'n leuke Vespa scooter) naar mijn werk. Heerlijk, even dromen over de mogelijkheden.

Tot dat ik vanavond op F.unda keek. Huren in de leuke op fietsafstand buurt(en) gaat vanaf 1000 euro per maand. En iets 'leuks' kopen kan alleen als we ongeveer 100.000 euro boven het budget (wat we nu in gedachten hebben) opgooien.

Ach.... wie weet wat de toekomst brengt. Heb in ieder geval een erg leuk huis opgeslagen onder de favorieten. Langs het water, in een monumentaal pand, in het centrum, prachtig uitzicht, voor maar 2250 euro huur per maand... Mocht het bevallen, dan is de vraagprijs slechts 598.000 euro k.k. Oh ja, dan gaat het om een dubbele bovenwoning, met dakterras, want het pand eronder, daar zit nog een bedrijf in. :)

Reacties

  1. De hoeveelheid slaap heeft ook te maken met wat je overdags doet natuurlijk.

    Heerlijk is dat lezen. Je lekker focussen op 1 ding.

    Vespa kost tegen de drieduizend euro en de verzekering voor een jonge meid allrisk in een stand wonend, ik denk toch tegen de 400.
    Ik heb geen Vespa helaas, maar een scooter die minder in trek is, met een wa verzekering met leeftijdskorting WA is 35 euro.

    Sweet dreams

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent pas echt arm als je geen dromen meer hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi....lekker dat dromen. En je weet vast ook dat je dromen uit komen als je er maar in blijft geloven :) Je hebt een leuke blog. Ik lees nog even verder. Kom je ook eens bij kijken? Groetjes Merel

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z