Doorgaan naar hoofdcontent

Een verrassing van ruim 1100 euro

Vanmiddag kwam ik thuis en lag er een mini pakketje van Zonnatura in de brievenbus. Een heerlijk notenreepje en twee zakjes thee. De zon scheen, dus ik heb het (nadat ik de was had opgehangen :)) op mijn gemak opgepeuzeld op het balkon.

Ondanks het lange dekbed overtrek van de buurvrouw aan de waslijn boven ons, had ik af een toe een streepje zon op mijn gezicht. 'Big smile' vanmiddag, want.....

Laatst schreef ik over pensioenperikelen en toen ik daarover schreef, dacht ik, wat zou het fijn zijn wanneer er een pensioendeel afgekocht zou kunnen worden. Dat heb ik eerder gehad. Nu ontving ik een brief. Inzake fusering van twee pensioenfondsen, wordt er binnen twee maanden van nu, een bedrag van ruim 1100 euro overgemaakt op mijn rekeningnummer. Superfijn.

Dat gaat uiteraard door de de 'Gans met de Gouden eieren rekening'.
Met de wekelijkse uitbetaling van man's salaris, boek ik nu ook wekelijks geld over. Naast het sparen ben ik begonnen met indexbeleggen. Iedere week leg ik 25 euro in. Ik heb twee verschillende fondsen nu. Een met een hoog rendement en hoog risico. En een met een iets lager rendement en ook lager risico. De transactie kosten bedragen 0,10 cent per keer. Ook manlief maak ik elke week nog 25 euro over, hij gaat waarschijnlijk ook beleggen. We hebben afgesproken dat we dat geld gewoon zelf mogen besteden aan zaken waarvan wij denken/hopen dat het te zijner tijd meer geld op gaat leveren.

Het rijke gevoel neemt dagelijks toe. Ik merk dat ik elke dag meer vertrouwen krijg in mijn eigen 'geldvermeerderkunde'. Het project waarin we ruim 700 euro geinvesteerd hebben vanwege het hoge rendement (25%) loopt ook als een tierelier. We kunnen al wel gedeeltes opnemen. Omdat we het geld niet nodig hebben op dit moment, laten we het gewoon nog meer opleveren.

Morgen hebben we feest. Van mijn zusje en zwager. Vanwege verjaardagen en zoveel jaar getrouwd zijn. Onze dochter is al op de feestlocatie. We konden daar overnachten in een tenthuis. Gelukkig begreep mijn zusje dat dat echt niet aan mij besteed is... Lekker nog een nachtje thuis in eigen bed haha.

Allemaal vast een heel fijn weekend. Ik vermoed dat ik morgen niet aan bloggen toekom.

Reacties

  1. Klinkt als een hele goede site/bank waar je dat beleggen doet. Ik was er ook naar aan het kijken, welke site moet ik bekijken?
    En wat is het bewaarloon enzo? Is dat ook lekker laag bij die site?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Via de ASN bank. Ik beleg in het microkredietfonds en het waterfonds. Bewaarloon? Volgens mij niets. Moet eerlijk zijn dat ik me daar niet echt in verdiept heb... Staat vast wel op de site.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Typefout in de vorige reactie :) Uiteraard heb ik nog even gekeken op de website van de ASN bank. Bewaarloon heet daar beheerkosten. Onderstaande tekst komt van de site.

      Beheerkosten
      Naast aan- en verkoopkosten heeft u als belegger in ASN Beleggingsfondsen te maken met beheerkosten. De beheerkosten worden uitgedrukt in het totalekostenpercentage (TKP).
      Deze kosten worden niet apart in rekening gebracht, maar in de koers van het fonds verrekend. Beheerkosten zijn onder meer de beloning voor de vermogensbeheerder en de accountant. Meer informatie vindt u in de Essentiele Beleggersinformatie van het fonds.

      Verwijderen
  2. Mooi! Ik waag me er maar niet aan. Het lijkt me iets waar je toch een béétje verstand van moet hebben. Er komt een financieel redelijk zware maand aan, hopelijk krijgen we daarna weer wat lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 25% rendement. Klinkt als te mooi om waar te zijn.
    Is het echt zo?
    In het verleden zijn zoveel van die projecten windeieren gebleken.
    Typte ze voorzichtig......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij jou @Bloem ? Waar ik in geinvesteerd heb levert echt 25% op. Geen windei. Alleen bij het omwisselen van dollars naar euro's zal ik minieme kosten hebben.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z