Doorgaan naar hoofdcontent

Dag 40 van het 40 dagen plan

40 dagen geleden begon ik met aandacht aan dag 1 van het 40 dagen plan. Annelieya was de enige die reageerde... Heel uitgebreid schreef ik er in de daarop volgende dagen niet over, want dat werd in het boekje afgeraden. Wellicht is het 'gemiddelde consuminderblog leespubliek' ook meer geïnteresseerd in mogelijkheden tot geld besparen, dan opties om meer bronnen van inkomen te verkrijgen. Dat is natuurlijk prima. Ik ben blij met elke lezer(es).

Vandaag is de laatste dag van de 40 dagen.

Ik schreef dat ik was begonnen om 'minder met mijn gedachten bij geld te zijn'. Of dat gelukt is? Nou, ten dele. Manlief vond een baan. Hij was toen een aantal dagen bezig met het 40 dagen plan. Komt het daar dan door? Kan ik niet bewijzen. Ik heb wel het idee door de oefeningen op dagelijkse basis toe te passen, dat het hem wel geholpen heeft. In ieder geval anders naar zichzelf en dingen te kijken.

Ik vond het prettig om 's avonds nog even de oefeningen te doen. Niet altijd, want soms was ik al zo moe, dat het verleidelijk was het niet te doen.

Gelukkig had (heb) ik dit blog ook als 'stok' achter de deur. Want ik had hier bekend gemaakt, dat ik ook 40 dagen zou bloggen. En dat heb ik gedaan.

Dus ik ben trots op mezelf. Voor 2 beloftes, waaraan ik me gehouden heb. Waarbij ik mezelf liet zien dat ik wel degelijk discipline heb :)
Of ik hier nu dagelijks blijf bloggen weet ik nog niet. Mijn andere blog heeft er wel 'onder te lijden' gehad. Daar heb ik heel lang vrijwel niets gepost.

Wie weet tot morgen, of wellicht tot een andere keer.



Reacties

  1. Ja, het is zo dat gemakkelijker is om te besparen dan geld te verdienen. Dat kost nog meer tijd, doorzettingsvermogen, moed en lef.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens. Uiteraard heb ik ook jarenlang voornamelijk gelet op bespaarmogelijkheden. Tot ik vond dat ik dat genoeg had gedaan en me beter op meer verdienen kon gaan richten. Respect trouwens @opnieuw beginnen voor al je harde werk en de supermanier waarop je nu bezig bent met je hypotheek aflossen.

      Verwijderen
  2. Goed hoor! Kun je een tipje van de sluier lichten over het boek, of 'mag' dat niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een tipje van de sluier kan altijd. Het boek is gericht op 'gedachten worden dingen'. Het is vanuit een soort van 'goddelijke' zin geschreven. Nu ben ik niet op die manier grootgebracht, dus maak ik daar mijn eigen ding van. De oefeningen hebben te maken met een aantal stellingen, overtuigingen en affirmaties. Er zijn er 10, die dus 4x herhaald worden. Het enige nadeel van het boek vind ik het oubollige engels waarin het geschreven is. Voor de rest, is het de 4,80 euro zeker waard :)

      Verwijderen
  3. Knap dat je het hebt volgehouden. 40 dagen is best lang.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, fijn om te lezen zo een compliment. 40 dagen is ook best lang. Maar ik moet zeggen (schrijven) dat het wel een soort van discipline is geworden, eentje die prettig voelt. Misschien moet ik ook maar 40 dagen gaan sporten haha...

      Verwijderen
  4. Helemaal super, wat heb je het goed volgehouden!

    Groetjes Annelieya

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Woonboerderij van mijn ouders te koop in Kolham

Huis te koop in Kolham Sinds vandaag opnieuw op Funda.  Met betere foto’s :) en een verlaagde prijs. De boerderij van mijn ouders in Kolham. Ruim 340 m2 woonoppervlakte. Plus een heerlijke tuin. En ja, ik heb hier in geen tijden iets gepost.  Het is/was een bewogen jaar. Hopelijk is er binnenkort een nieuwe eigenaar voor het huis van mijn ouders. Iemand die het zijn/haar eigen vorm gaat geven. Link naar Funda voor het huis te koop in Kolham  Update: Het huis is verkocht :) De akte is in januari 2024 gepasseerd.

Nieuwe 7 dagen weekend website en ik blog weer

www.7dagenweekend.nl  Nou het duurde even twee jaren :) In november 2021 stopte ik met full-time werken. Veel plannen had ik. Heerlijk wakker worden zonder wekker. Mij richten op het huis. De moestuin, mijn cursussen, creativiteit, opleidingen en nog andere dingen. Er gebeurden veel ongeplande, onverwachte en onprettige dingen.  Gelukkig ook veel mooie dingen hoor.  Uiteraard wel heel dankbaar voor alle tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nu helaas niet meer zijn. Ook voor de tijd die ik door kon brengen met de mensen die er nog wel zijn :) Waar mijn hulp welkom was.  En nu voel ik weer ruimte. Plus behoefte om te bloggen.  Vandaag legde ik de laatste hand (ja voor nu :)) aan de nieuwe website van Martijn en mij. www.7dagenweekend.nl Oh ja en natuurlijk hebben we ook iets leuks bedacht als bedankje voor het inschrijven op onze nieuwe mailinglijst. Zes fundamentele vragen uit het boek Goed omgaan met geld van Pierre Pradervand. Je krijgt het PDF bestand door je gegevens hi

Als alles kan, wat kies je dan?

Het is al bijna weer lente Tsjonge, de eerste weken van het nieuwe jaar zijn voorbij gevlogen. Heb je: je woord van het jaar je vision board je mindmap je wensen en doelen etc. etc. allemaal al in kaart gebracht :)  Ik ga mijn 'vision board' tekenen. Mijn woord van het jaar is: AVONTUUR Cursus- en challenge verknettering Het einde van 2023 en het begin van 2024 merkte ik dat ik in mijn eigen 'valkuil' stapte.  Want ik meldde mij voor de ene na de andere cursus en challenge aan. In plaats van ontspannen te kiezen voor hetgeen ik echt zin had om te doen. Vorige week luisterde en keek ik op 1,5 keer de snelheid '6 van 12 Masterclasses' die ruim 2 uren duurden. Hai... Ik raakte op een gegeven moment zo geïrriteerd van mijn eigen gedrag. Want, ja, hele interessante informatie. Maar nee, niet mijn stijl van 'les geven en zakendoen'. Maar 'iedereen' die de stappen had gevolgd was 'zo succesvol'. Alleen als je 1 ding zou kiezen en het hele plan z